Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Thijmenlob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-08 16:01
Beste tweakers,

Ik ben opzoek naar een programma/tool die voor mij de hardware/software checked op fouten.
Op dit moment heb ik een aantal storingen aan een aantal pc's en wil proberen de fout er op die manier uit te halen. Ook ben ik opzoek naar een tooltje die mijn register opruimt en het ram? leeg kan halen.

Ik hoop dat jullie een tip hebben
mvg Thijmen

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat heb je zelf al gevonden en getest?

Money for nothin' and your chicks for free

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Modbreak:Dat mag je ook wel wat netter verwoorden :/

[ Voor 79% gewijzigd door pasta op 24-03-2010 13:52 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

ga ik met de overige 2 personen in mee. dit zijn vragen die met een simpele Google check zijn te beantwoorden. ook Computerbladen besteden regelmatig aandacht aan dit zulks dingen, maar dat kost weer geld. :+

op een ander forum waar ik zit gebeurt dit zulks dingen een stuk vaker en als je daar dan begint met ''check eerst ns google'' dan wordt je al gauw tot pispaal gebombardeerd. ik kan het weten, want ik ben zon beetje de joker van dat forum. gelukkig is t.net bij lange na niet zo corrupt ;)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Thijmenlob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-08 16:01
Ik heb wel even gekeken naar wat tooltjes zoals register cleaner en HDtune maar ben opzoek naar iets wat kompleter is. Ook vind ik veel lose halve spyware progjes op google. Ik vroeg mij enkel af of jullie uit eigen ervaring tips hadden. Google geeft namelijk nogal veel opties.

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-11 23:48
www.download.com

Staat echt van alles op ;)

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Thijmenlob schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:56:
Ik hoop dat jullie een tip hebben
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Staan genoeg tips in en diverse tools om hardware te testen.
Zoek even verder en je vind ook software.
mvg Thijmen
Groeten hoeft hier niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 24-03-2010 12:34 ]

Alles kan stuk.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ook is er niet echt een algemene tool waarmee je defecten of conditie statussen kan uitlezen op diverse soorten hardware. Bij harde schijven heb je bijvoorbeeld de SMART die je uit kan lezen, maar voor videokaarten is er zoiets niet echt.

Het opschonen van het register kan met Crap Cleaner ([google=CCleaner]).
Hou er rekening mee dat dit soort dingen op den duur meer slecht kán doen dan goed.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2010 12:50 ]

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ook ben ik opzoek naar een tooltje die mijn register opruimt en het ram? leeg kan halen.
Gewoon even de stekker uittrekken en klaar :7 Om het RAM te controleren is Memtest zeer geschikt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

filenox schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:45:
Gewoon even de stekker uittrekken en klaar :7 Om het RAM te controleren is Memtest zeer geschikt.
Dan zou ik liever memtest86+ willen adviseren. Deze werkt ook in een 64 bits uitvoering, waardoor het mogelijk is om meer dan 4GB te kunnen controleren.
Ook zijn er programma's die het werkgeheugen opschonen, maar vaak word Windows dan er eerst even traag van, dus schiet het niet echt op.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2010 17:07 ]

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Ultimateboot CD voor vooral HDD en Memory te testen (Gratis, en aangeraden tools die er inzitten zijn : Memtest86+ en MHDD 4.6)

BurnInTest voor hardware van het systeem te testen( Niet gratis maar wel effectief)

Hou wel rekening dat zelfs als de hardware niet beschadigd is volgens de testen het wel kan zijn.

We all make choices, but in the end, our choices make us.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Ook ben ik opzoek naar een tooltje die mijn register opruimt en het ram? leeg kan halen.
Niet teveel gaan prutsen met al die zogenaamde regcleaners en memory optimizers die je in overvloed kan vinden, doen vaak meer kwaad dan goed. Als het systeem te extreem traag is oid gewoon een lekkere frisse herinstall doen.

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 17:13
Dat bestrijdt ik, draai al jaren crap cleaner, icm met een defragmenteer programma en draai dit op alle pc's waar ik kom, nog nooit problemen mee gehad en ze draaien allemaal al jaren soepel, zonder herinstall!

Those penguins, they sure ain't normal

Verwijderd

Dat wil niet zeggen dat die pc's nu ook daadwerkelijk beter draaien dan zonder die programma's.
Pagina: 1