netwerk met 2 routers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

aangezien mijn theorie van school aardig stoffig is zou ik graag wat hulp willen vragen. Ik zit met het volgende:

Ik heb een Tele2 modem (die ook router is)
Ik heb een WRT320N van linksys (waarmee ik mijn WLAN heb)
ik heb 1 webserver
ik heb 2 pc's

Nu zou ik graag willen dat ik de linksys achter het modem kan neerzetten en mijn webserver direct aan de modem (zou theoretisch iets sneller zijn i.v.m. minder hops). Maar nu wil ik mijn webserver kunnen aanspreken via de PC's die op de Linksys zitten
Wat ik zelf al bedacht heb met de theorie die is blijven zitten is het volgende:

Internet
...|
Modem (192.168.1.128, 255.255.255.128)
...|---Linksys (192.168.1.1, 255.255.255.128)
...|......|---PC 1, Dynamisch IP
...|......----PC 2 Dynamisch IP
...----Server Dynamisch IP (heeft netwerk brug naar xbox 360 welke ik nog niet weet hoe ik die statisch kan maken)

Alleen ik kan niet naar de modem komen, enig idee wat er fout is aan mijn theorie?

bvd,
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:11
Volgens mij moet je de linksys gaan gebruiken als accesspoint. (geen router meer dus)

Wat je eens kan proberen zijn de volgende stappen:
linksys IP-adres geven uit reeks van Tele2 router
DHCP server uitschakelen
kabel vanuit Tele2 router in een LAN poort doen in plaats van WAN poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moet ik alle stappen tegelijk proberen of stuk voor stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Alle instellingen heb je tegelijk nodig, je moet je router (linksys) als accesspoint instellen.
En dat doe je dus door in die volgorde de boel in te stellen. zie ook: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 88% gewijzigd door job op 24-03-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:11
Voor de duidelijkheid: DHCP uitzetten op linksys

@job: Zo'n instructie was ik ook aan het zoeken. Bedankt !

[ Voor 39% gewijzigd door kulgan op 24-03-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Kun je op die WRT320 ook DDWRT zetten? kun je nog veel meer instellen (lees aan en uitzetten) op mijn secundaire router (ook een linksys) lukte het mij in eerste instantie niet; maar in tweede instantie, met DDWRT wel.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zet DHCP op dat Tele2 modem (zeker dat bagger Davolink ding) uit en gebruik gewoon de WRT320N als router? Heb je ook nog alles bedraad Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik heb het probleem gevonden.
De router van Tele2 moet op 192.168.1.129 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom verdeel je het C klasse adres op in 2 subnetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn theorie is als ik alles in 1 subnet zou hebben dat de routers niet weten welke pc aan welke router hangt. of dit ook daadwerkelijk klopt ben ik me niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 11:27
Nu zou ik graag willen dat ik de linksys achter het modem kan neerzetten en mijn webserver direct aan de modem (zou theoretisch iets sneller zijn i.v.m. minder hops)
Ik denk dat het niet heel veel zin heeft je webserver tussen je router en modem te zetten. Ik neem aan dat je wilt dat je server van buitenaf beter bereikbaar is. Nou weet ik niet wat je tele2 snelheid is, stel 1Mbit upload. Je lokale netwerk draait waarschijnlijk op 100Mbit of Gigabit, dat is een factor 100 of 1000 sneller dus maakt die ene hop niks uit.
Pagina: 1