Aloha
ik ben als Dojo/css/js noob begonnen met het maken van een layout met movable divjes. (code onderaan post)
Maar, wat ik wil is dat de moveable items binnen een "grid" achtig idee blijven, en niet overal heen verplaatst kunnen worden. Met het dojo.dnd.Moveable event kun je objecten mooi verplaatsen, maar je kan ze dan overal neerzetten en dat wil ik dus niet.
Uitgangspositie:

Na verplaatsen:

Wat ik eigenlijk wil:

het item mag dus wel naar het gele vakje verplaatst worden, maar niet geplaatst worden zoals het rode vakje.
Ik wil dus eigenlijk een "vaste" layout maken, waarbinnen de divjes verplaatst kunnen worden.
Iemand suggesties in welke hoek ik het zou moeten zoeken?
ik ben als Dojo/css/js noob begonnen met het maken van een layout met movable divjes. (code onderaan post)
Maar, wat ik wil is dat de moveable items binnen een "grid" achtig idee blijven, en niet overal heen verplaatst kunnen worden. Met het dojo.dnd.Moveable event kun je objecten mooi verplaatsen, maar je kan ze dan overal neerzetten en dat wil ik dus niet.
Uitgangspositie:

Na verplaatsen:

Wat ik eigenlijk wil:

het item mag dus wel naar het gele vakje verplaatst worden, maar niet geplaatst worden zoals het rode vakje.
Ik wil dus eigenlijk een "vaste" layout maken, waarbinnen de divjes verplaatst kunnen worden.
Iemand suggesties in welke hoek ik het zou moeten zoeken?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| <html> <head> <script type="text/javascript" src="/domjs/dojo-1.3.2/dojo/dojo.js" djConfig="locale: 'en-us', parseOnLoad: true"></script> <script type="text/javascript"> dojo.require('dojo.parser'); dojo.require('dojo.dnd.Source'); dojo.require('dojo.dnd.Moveable'); </script> <style> div.float { float: left; width: 75px; height: 75px; border: 1px solid; border-spacing:50px; margin-left:10px; margin-top:10px; } div.float p { text-align: center; } </style> </head> <body> <div dojoType="dojo.dnd.Moveable" handle="dragHandle"> <div class="dojoDndItem"> <span class="dojoDndHandle"> <div class="float" style="border: 1px solid;"> <p></p> </div> </span> </div> </div> <div dojoType="dojo.dnd.Moveable" handle="dragHandle"> <div class="dojoDndItem"> <span class="dojoDndHandle"> <div class="float" style="border: 1px solid;"> <p></p> </div> </span> </div> </div> </body> </html> |
Doet iets met Cloud (MS/IBM)