Ik ben bezig op stage met een programma die nog onder dos werkt. Alle computers hier draaien Windows-Xp. De programma print zijn output, dus ik probeer printen onder dos aan te krijgen. Ik snap het principe van onder dos printen, en er komt al iets aan onder windows. Ik heb hem al wel werkend onder andere windows pc (in een ander gebouw, andere printer), maar op deze lukt het nog niet.
Ik gebruik de volgende batch om het dosprogramma op te starten:
net use /delete lpt1
net use lpt1 \\COMPUTER\Konica /persistent:yes
cd c:\programma
programma.exe %1%2
De usb printer is geshared. Die /delete heb ik in het programma omdat het nog niet werkt, dan kan ik sneller testen. Bij het statusvenster van de windows printer komt iets binnen als ik onder dos print. Hij laat het volgende document in de wachtrij zien:
Documentnaam: Lokaal downlevel-document, eigenaar: Gebruiker, Pagina's n.v.t., Grootte: 1,10 kb, aangeboden 10:54:13 24-3-2010
Vervolgens drukt hij deze niet af maar blijft deze in de wachtrij staan (na een tijdje verdwijnt deze gewoon). Onder windows werkt de printer wel goed.
Het is een KONICA MINOLTA magicolor 2430DL.
EDIT:
als ik onder het dosprompt het commando geef:"net use"
geeft hij aan:
Status: OK, Lokaal: LPT1, Extern: \\COMPUTER\Konica, Netwerk: Microsoft Windows-netwerk
Ik gebruik de volgende batch om het dosprogramma op te starten:
net use /delete lpt1
net use lpt1 \\COMPUTER\Konica /persistent:yes
cd c:\programma
programma.exe %1%2
De usb printer is geshared. Die /delete heb ik in het programma omdat het nog niet werkt, dan kan ik sneller testen. Bij het statusvenster van de windows printer komt iets binnen als ik onder dos print. Hij laat het volgende document in de wachtrij zien:
Documentnaam: Lokaal downlevel-document, eigenaar: Gebruiker, Pagina's n.v.t., Grootte: 1,10 kb, aangeboden 10:54:13 24-3-2010
Vervolgens drukt hij deze niet af maar blijft deze in de wachtrij staan (na een tijdje verdwijnt deze gewoon). Onder windows werkt de printer wel goed.
Het is een KONICA MINOLTA magicolor 2430DL.
EDIT:
als ik onder het dosprompt het commando geef:"net use"
geeft hij aan:
Status: OK, Lokaal: LPT1, Extern: \\COMPUTER\Konica, Netwerk: Microsoft Windows-netwerk
[ Voor 11% gewijzigd door Wizzing op 24-03-2010 11:02 ]