Toon posts:

homegroup probleem win7 Ultimate

Pagina: 1
Acties:

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:24
Mede-auteur:
  • eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

eXisTa

Ik heb een vreemd probleem

Ik heb een HTPC met win7 Ultimate (\\pluto)
en een servertje met win 7 Ultimate (\\mars)
Op alle 2 ben ik met dezelfde gebruiker ingelogd (Maarten) zelfde wachtwoord
beide zitten in de homegroup opgericht door \\Mars
als ik met \\pluto start --> run en dan \\pluto intyp krijg ik telkens een scherm waar ik het netwerkwachtwoord moet invullen dat is al mijn 1e probleem
Het 2e probleem is dat ik om de zoveel tijd niet in de homegroup van \\mars kan
De homegroup is wel te zien op \\mars maar op \\pluto kan ik er niet in

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:30
Waarom 2 auteurs? :P

Om je te helpen. Als je met homegroups aan de gang gaat hoef je niet meer via \\ naar andere computers toe.
Je hebt namelijk geen mappen gedeeld, maar via de homegroup deel je je libraries.
Tevens hoef je voor het homegroup gebeuren niet meer dezelfde username en wachtwoord te hebben.
Ik heb het idee dat je nu mappen delen en homegroups door elkaar aan het gebruiken bent, en dat de problemen daar ergens door komen.

Kijk eens bij de credential manager:
Control Panel\User Accounts and Family Safety\Credential Manager
Wis daar alle credentials, unshare al je mappen die je geshared hebt. En stel je homegroup opnieuw in.

• chimera2
job schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:52:
Waarom 2 auteurs? :P

Om je te helpen. Als je met homegroups aan de gang gaat hoef je niet meer via \\ naar andere computers toe.
Je hebt namelijk geen mappen gedeeld, maar via de homegroup deel je je libraries.
Tevens hoef je voor het homegroup gebeuren niet meer dezelfde username en wachtwoord te hebben.
Ik heb het idee dat je nu mappen delen en homegroups door elkaar aan het gebruiken bent, en dat de problemen daar ergens door komen.

Kijk eens bij de credential manager:
Control Panel\User Accounts and Family Safety\Credential Manager
Wis daar alle credentials, unshare al je mappen die je geshared hebt. En stel je homegroup opnieuw in.
Hoe bedoel je met 2 auteurs?
en ik ga ook niet met \\ naar de desbetreffende pc
De mappen zijn gewoon niet meer zichtbaar. Maar ik ga zo even met je tip aan de slag

• job
Zie je topicstart, je hebt een mede-auteur toegevoegd..

Wat \\ betreft:
als ik met \\pluto start --> run en dan \\pluto intyp krijg ik telkens een scherm waar ik het netwerkwachtwoord
Je zegt zelf van wel. Die methode moet je als je een home group hebt dus niet meer gebruiken.
Je bekijkt daarmee de shares (deze maal op je eigen pc) en je hebt geen shares, je wilt met de home group bezig.

• chimera2
De mede auteur is mijn collega die heeft er ook naar gekeken
En het klopt wat je zegt ik bedoelde dat ik het ook via die manier geprobeerd heb
De libraries van zijn "server" zijn gewoon goed (niet corrupt o.i.d.).
Echter als hij de "server" probeert te benaderen via de libraries in de homegroup zijn de mappen in de libraries leeg, wat uiteraard niet het geval is.

Door "restore libraries to default" te doen werkt het weer maar dit is maar voor even.
2 dagen later is het weer hetzelfde verhaal.

• chimera2
@Job Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar het lukt nog niet echt :S je kan eventueel meekijken om het eea na te gaan

• job
Werkt het nou wel goed vanaf het begin, en gaat het later pas mis?
Of werkt het in het begin niet?

Als het in het begin wel werkt, maar later niet lijkt me iets met de installatie mis.

Hoe benader je trouwens de homegroup?
W7 heeft ook een probleemoplosser voor de homegroups, haalt die iets uit?

Kan je als de homegroup niet werkt, wel beide kanten op pingen?

[Voor 32% gewijzigd door job op 24-03-2010 19:21]

• chimera2
het werk in het begin maar later is hij gewoon die koppeling kwijt
en de troubleshooter verhelpt het probleem niet
en ik kan beide pingen

Ik heb inmiddels alle 2 de computers opnieuw geinstalleerd

[Voor 42% gewijzigd door chimera2 op 07-04-2010 09:45]

• chimera2
Kick
ik kan op mijn htpc niet de library zien
die is op mijn servertje wel geshared zijn
ik kan wel in de homegroup en dus ook in de libararies
Maar er is niks geshared :S

[Voor 34% gewijzigd door chimera2 op 13-04-2010 08:42]

• chimera2
Is er dan echt niemand met dit probleem :s

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Nadat ik mijn homegroup aanmaakte werkte alles gewoon en kon ik de shared files in de libraries zien. Toen ik echter nieuwe mappen aan de libraries ging toevoegen ging er iets mis en kon ik de inhoud van die library niet meer zien. Volgens de computer waar de libraries dus op stonden waren deze wel shared.
Wat ik heb gedaan om ze weer te kunnen bereiken is alle computers die in de homegroup zaten behalve de PC met de libraries uitgezet. Toen gewoon via rechtermuisklik op de libraries ze opnieuw geshared met de homegroup.

• chimera2
Dank je ik zal dit vanavond is gaan uitproberen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee