Internet valt zo nu en dan (tijdelijk) uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al ruim een maand last van een internetverbinding die zo nu en dan opeens wegvalt. Soms is het een kwestie van dat de internetverbinding gewoon even "lagt" en dan weer terugkomt, soms zegt Windows dat er "geen verbindingen beschikbaar zijn" en moet ik de PC opnieuw opstarten en soms laat Windows wel alle netwerken nog zien, maar kan ik niet met mijn eigen netwerk verbinden (Problemen oplossen helpt hier ook niet) en wordt het opgelost door de router opnieuw op te starten.

De 2e en 3e komen nauwelijks voor, en hebben (denk ik) ook te maken met het 1e probleem, hoewel het 3e voor alle PCs in het netwerk is en de anderen (volgens mij) alleen voor mij. De 1e komt wel vrij vaak voor (enkele malen per dag).
Ik zit op Windows 7 Home Premium 64-bit, met een EW-7128g als netwerkkaart. Als router hebben we een (vrij nieuwe) Zyxel P-2602HW-D1A.

Verder gebruik ik WLAN Optimizer met alle opties aangevinkt.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik heb wel gewoon genoeg signaal dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:54

ErikKo

Rippie

Leg een kabel. Als het dan nog gebeurt kan je modem misschien falen. Zo niet, zijn het storingen van je ISP. Is het met een kabel opgelost, is het een kwestie van slecht bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Klinkt als een typisch wlan probleem, het lijkt erop dat je net te ver weg zit van het access point en dus een iets te slechte ontvangst heb. Probeer zoals ErikKo zegt een kabel te trekken. Het kan zijn dat het Wifi gedeelte van je modem niet heel sterk is, maar dat zul je dan met een kabel uitvinden.

Ik heb trouwens exact hetzelfde modem en vond het wifi op het ding ook om te huilen (slecht bereik, vaak wegvallen van verbinding) en ben dus omgeschakeld naar kabels

[ Voor 21% gewijzigd door ThaStealth op 24-03-2010 13:09 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M'n vader wil absoluut niet dat er een kabel komt, die zou namelijk door het trappenhuis moeten en daar hebben we net een paar maanden geleden verbouwd en alle oude kabels weggehaald. Toch heb ik volgens m'n Ralink driver zo'n 60-75% signaal, Windows zelf geeft ook 4 van de 5 streepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:54

ErikKo

Rippie

Je kan natuurlijk even voor een halve dag een kabel door het huis leggen. Dan zie je meteen of het aan het slechte bereik ligt of niet. Iets met 'ruling out options' ;)