[Cisco 1130AG] Geen 1 imac laptop op ons draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Raar maar waar. Al onze windows laptops kunnen op ons draadloos netwerk en geen 1 mac (3 verschillende modellen modellen, gloedje nieuw of ± 2 jaar oud) krijg ik hierop. Elke mac geeft de melding "Time out bij verbinding".
Nu vind ik hier wel veel op met google maar niet echt een oplossing. Het zit vast en zeker in de config van de Cisco Aironet 1130AG, maar ik snap het niet meer. Het simpelste: router uit/aan en kanaal wijzigen, helpen niet. Tevens zit de nieuwste firmware in de Aironet.
Ook is onze WPA2 sleutel niet overdreven ingewikkeld met rare tekens. Alleen maar letters en cijfers.

De imac's zien ook gewoon het netwerk maar na het ingeven van het wachtwoord krijg ik de bovenstaande melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ga eens opbouwen vanaf het begin.
Dus eerst zonder beveiliging en dan steeds verder omhoog kijken waar het fout gaat.
Wel even loskoppelen van je netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Config?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59

ST10©DE

Dus.............

Wat bij mij hielp was om een "$"-teken voor de key te zetten bij de, in dit geval, Imac. Raar maar waar...

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Aha het werk als je de encreptie op WPA zet.
Indien je wep, WPAv1 of WPAv2 gebruikt (en ik wil dus WPA v2) dan lukt het niet.
Rara....

UPDATE 20-04-2010

Even contact gehad met Cisco (herinnerde me dat we een godsvermogen betaald hadden voor 3 jaar support).
Het lag eraan dat de encreptie op TKIP stond en dat mag bij WPAv2 niet. Na hem op AES gezet te hebben op de techneut zijn advies werkte het ook bij de Macbooks als een tierelier.
Ik had hem alleen mijn config in een txt gestuurd en al na 10 minuten kreeg ik een mail: het is dit...
Die lui zijn goden _/-\o_

[ Voor 159% gewijzigd door JanW23 op 20-04-2010 10:13 ]