Macbook uit US

Pagina: 1
Acties:

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
Ik maak dit topic aan omdat ook al weet ik dat er een topic over een macbook uit het buitenland halen bestaat, maar het is niet echt een topic specifiek gericht op macs uit het buiteland te kopen. Maar ik heb gewoon de simpele vraag: Als ik hem in Amerika koop, dan weet ik dat ik geen recht krijg op garantie hier (bij de iPod is dat anders) Is het mogelijk om hem wel in Amerika te kopen en dan bijvoorbeeld hier in Nederland een Applecare protection plan te kopen en zo op die manier er garantie op te krijgen?

Ik heb wel zitten googelen en op andere fora's zeggen ze wel dat het wereldwijde garantie is, maar ik wil gewoon zeker zijn.

it's as simple as something the nobody knows....

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 11:17

Tubbietje

Illegaal!

Als je het zo zeker wilt weten, zou ik eventjes Apple bellen.
Dit is ook een forum, dus weet je het net zo zeker als dat je het op andere forums leest :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 08:57
Je krijgt op alle mobiele apple producten wereldwijde garantie (behalve misschien de iPhone, dat weet ik niet). Ik ben hier al aan mn 2e US macbook pro bezig en heb hiervoor ook een US G4 powerbook gehad, alleen met amerikaanse apple care. Ze zijn alle3 al minstens 1x in hun leven in nederland teruggeweest voor garantie (kapotte hdd, accu, problemen met de trackpad) en dit is nooit een probleem geweest. Je kan hem gerust daar kopen dus. Ik ga zelf volgende maand er weer heen en kom dan met een iPad terug :)
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:49:
Vraag me dan alleen af hoe de garantie bepaald wordt als je geen apple care hebt. Is je amerikaanse factuur dan ook geldig?
Je laptop staat gewoon geregistreerd bij apple, zodra je deze koopt gebeurt dit. Je kan dit zelf controleren via https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

[ Voor 28% gewijzigd door IcE_364 op 24-03-2010 09:51 ]

• boogywoogy
Ja ik zou ze kunnen bellen maar ik zit momenteel in India, daarom dat ik het hier vraag. Ja ik zie nu wel in dat het een beetje een nutteloze post was, maar er staat nergens duidelijk uitleg over :p

Verwijderd

Vraag me dan alleen af hoe de garantie bepaald wordt als je geen apple care hebt. Is je amerikaanse factuur dan ook geldig?

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Je serienummer is gekoppeld aan een verkoopdatum, je kunt op de apple website onder support bijvoorbeeld ook checken hoe lang je nog garantie hebt op, door daar je serienummer in te vullen.

Deze verkoopdatum hoeft niet altijd te kloppen, dus het is altijd handig om een factuur te hebben. Mits hier een serienummer op vermeld staat gaat deze namelijk voor op de informatie op de website.

Daarnaast heb je wereldwijde garantie op alle producten van Apple, behalve de iPhone, omdat die in veel landen niet via Apple, maar via een provider verkocht worden. Ook op bijvoorbeeld een iMac heb je dus wereldwijde garantie. Er zijn echter wel een aantal landen uitzondering op deze regel, ik heb bijvoorbeeld eens een iPod gekocht in Zuid-Afrika, maar daar zat buiten Zuid-Afrika geen garantie op, omdat dat land onder een aparte garantieregeling valt (Zuid-Afrikaanse Apple is een soort Apple franchise heb ik me eens laten vertellen). Het zou dus goed kunnen dat dat ook zo is met India, dat moet je dus wel even uitzoeken.

• boogywoogy
Ik ga hem niet in India kopen, ik ben hier gewoon op reis. En trouwens, het is duurder om hem hier te kopen dan in Nederland.

Maar bedankt voor alle antwoorden! Nu nog de updates afwachten en hopelijk heb ik dan begin juli mijn macbook pro.

[ Voor 32% gewijzigd door boogywoogy op 24-03-2010 10:03 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:48
Ik heb een Macbook een een MacMini uit de US.

Deze zelf in de winkel gekocht
MacBook Pro mid 08 in NYC
MacMini mid 09 in SFO

Ik heb op beide in de US AppleCare aangeschaft.

Met de MacMini had ik een probleempje. Starte niet goed door. naar een oficeele Service Punt geweest en apple care geclaimed.

Geen probleem.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:38
Mikey NL schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:56:
Je serienummer is gekoppeld aan een verkoopdatum, je kunt op de apple website onder support bijvoorbeeld ook checken hoe lang je nog garantie hebt op, door daar je serienummer in te vullen.

Deze verkoopdatum hoeft niet altijd te kloppen, dus het is altijd handig om een factuur te hebben. Mits hier een serienummer op vermeld staat gaat deze namelijk voor op de informatie op de website.

Daarnaast heb je wereldwijde garantie op alle producten van Apple, behalve de iPhone, omdat die in veel landen niet via Apple, maar via een provider verkocht worden. Ook op bijvoorbeeld een iMac heb je dus wereldwijde garantie. Er zijn echter wel een aantal landen uitzondering op deze regel, ik heb bijvoorbeeld eens een iPod gekocht in Zuid-Afrika, maar daar zat buiten Zuid-Afrika geen garantie op, omdat dat land onder een aparte garantieregeling valt (Zuid-Afrikaanse Apple is een soort Apple franchise heb ik me eens laten vertellen). Het zou dus goed kunnen dat dat ook zo is met India, dat moet je dus wel even uitzoeken.
Zonder AppleCare kun je niks claimen aan garantie in NL. Apple Resellers zijn alleen verplicht garantie te geven op producten die in hun winkel zijn aangeschaft. Logisch ook, want anders zou iedereen alles online bestellen en worden de Resellers gebruikt voor reparaties...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• YinLin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:27
RobbieB schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:24:
[...]

Zonder AppleCare kun je niks claimen aan garantie in NL. Apple Resellers zijn alleen verplicht garantie te geven op producten die in hun winkel zijn aangeschaft. Logisch ook, want anders zou iedereen alles online bestellen en worden de Resellers gebruikt voor reparaties...
Volgens mij is het zo dat de apple service providers een vergoeding krijgen voor reparaties die onder de garantie vallen.

En ontopic: Ik heb ook al meerdere MBP's uit de us, en heb al een enkele keer zonder problemen gebruik gemaakt van de garantie (wel vragen ze een administratie vergoeding als de mac niet bij de reseller is gekocht, tenminste dat deden ze bij mij).

[ Voor 19% gewijzigd door YinLin op 25-03-2010 22:12 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 08:31

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

RobbieB schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:24:
[...]

Een paar jaar geleden een PowerBook in de US gekocht. Na verloop van tijd wat problemen met het logicboard. Apple gebeld en die verwezen me door naar dingus/hoehetendiegasten in Woerden.
Daar is hij gerepareerd onder de garantie. Nadeel was toen wel dat hij onderop de stapel kwam (twee weken moeten wachten). Kreeg zelfs toen de opmerking bij het brengen dat het langer ging duren (geen prioriteit), omdat ik hem niet daar had gekocht......
Garantie ja, maar met minder service in mijn geval.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1