Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DNS en URL's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• mxmvm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-12-2012
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier maar bezoek de website van tweakers al jaren, nu heb ik een duidelijke vraag en heb me dus aangemeld voor het forum.

Ik heb sinds gisteren een domeinnaam bij hostnet.nl, hierbij heb ik gelijk de funktie DNS beheer bijgenomen omdat ik meerdere subdomeinen aan een andere site wil koppelen.

Ik heb daarvoor 3 verschillende soorten records;
A
MX
Cname

Nu wil ik dus bijvoorbeeld m.220410.nl (de nieuwe domeinnaam) koppelen aan een twitter account (twitter.com/220410) Dit gaat niet, want je kan alleen een hostname invoeren. Hij gooit hem er dan ook gelijk uit.

Ik heb deze functie wel nodig, omdat ik meerdere onderdelen van de site op dezelfde server heb lopen, dus heb maar een ipadres.

Weet iemand of het mogelijk is om met DNS toch te koppelen met een URL?

Bedankt alvast!

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat kan niet met DNS.
DNS is puur het "www.domein.ext" dingetje. Alles achter de slash is een padverwijzing op een server, en de combinatie maakt een URL.

Ik weet niet wat je host verder allemaal aanbied, maar je zou eens moeten kijken naar een redirect functie.

Edit:
Als je die optie niet hebt en het domein wel in een webruimte terecht komt, en je hebt rechten om met htaccess files te werken, kan je zelf een redirect in elkaar klussen.

http://www.mijnhomepage.nl/htaccess/redirect-htaccess.php

McKaamos wijzigde deze reactie 24-03-2010 06:57 (31%)

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• mxmvm
Is het niet mogelijk bij een gratis DNS dienst een domein aan te vragen die wel
redirect ondersteunt? Gisteren heb ik dat wel geprobeerd maar knalde eruit, service niet beschikbaar.
Zijn er DNs diensten die dit wel ondersteunen?

• mxmvm
Ik heb trouwens wel een hosting lopen bij one.com. Misschien kan ik hem eerst naar die server toeleiden en dan met htacces iets doen?

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

PCExtreme, Yourhosting en Starthosting bieden iig wel de mogelijkheid tot redirection.
Is alleen niet gratis.

Edit:
Ook een optie, ja, maar dan zal je eerst dat domein op die server bekend moeten maken dmv een vHost.

McKaamos wijzigde deze reactie 24-03-2010 07:10 (33%)

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True