Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191133

Topicstarter
Ik heb hier een inmiddels 3 jaar oude beamer van Acer, de PH110, welke het altijd goed heeft gedaan. De lamp is gemaakt voor 2000 branduren en tot maximaal 3000 in eco stand. Ik heb de beamer vrijwel altijd in eco stand gebruikt en in het menu van de beamer zit ook keurig een timer welke het aantal branduren registreert.

Bij ongeveer 1800 branduren kreeg ik als ik de beamer opstarte een waarschuwing "The lamp is approaching the end of its usefull life in full-power mode. Replacement suggested.". En na zo'n 10 seconden ging die melding weer weg. Aangezien ik de beamer had gekocht met het idee dat als de lamp op is ik eens naar een nieuwere (full) HD beamer ging zoeken en de lamp wel tot 3000 uur mee kon heb ik de lamp nog niet vervangen.

Echter 1 maand geleden op ik denk zo'n 2200 branduren veranderde waarschuwing in dat deze niet meer weg wil. Als ik de beamer opstart blijft de waarschuwing heel koppig in beeld. Ook kan ik niet het OSD menu van de beamer in. Ik zie het menu heel vlug openen, waarna de waarschuwing even uit beeld verdwijnt maar daarna sluit het menu zich meteen weer en blijft de waarschuwing heel prominent in beeld staan.

Aangezien de prijzen van goede full-hd beamers aan het zakken zijn en er vast nog mooiere modellen aankomen had ik nog graag even met deze beamer door gewild maar ik wist ook dat na de 2000 branduren de lamp in zijn grace-periode zit dus heb ik een nieuwe lamp gekocht a 145,- euro wat best veel is op een beamer die ooit 600,- euro koste maar eigenlijk ook wel weer meevalt als deze lamp ook 3 jaar meegaat.

Vandaag werd de nieuwe lamp bezorgt aangezien dit model wat ouder is was het niet makkelijk hier nog een lamp voor te vinden maar goed pakketje uitgepakt en alles zag er goed uit. Voor de zekerheid nog even de handleiding erbij gepakt voor de exacte procedure en keurig de lamp omgewisseld.

Echter, zodra ik nu de beamer aanzet verschijnt weer exact dezelfde koppige waarschuwing waarover ik in de handleiding ook niks kon terug vinden. Volgens de handleiding zou deze waarschuwing na 10 seconden moeten verdwijnen maar de waarschuwing gaat niet weg. Ook kan ik weer niet het menu in. Het menu opent voor een fractie van een seconden en verdwijnt meteen weer en juist in het menu kan ik de teller resetten maar daar kan ik nu niet bij.

Wie weet hoe ik anders mijn beamer kan vertellen dat er een nieuwe lamp in zit? Of deze naar factory-defaults kan terug zetten. In de handleiding staat niks hierover.

Nog een vaag iets is dat het LAMP led brandt maar in de handleiding staat niks over deze combinatie van leds. Wel dat als het LAMP led brandt maar de TEMP led niet en de power-led blinkt dat ik de lamp moet vervangen. Echter de power-led blinkt alleen als de beamer in standby staat maar dan is de LAMP led ook weer uit.

Of zou deze nieuwe lamp in werkelijkheid ook al over de 2000 branduren zijn? Al lijkt dit nu meer naar een software probleem te neigen. Hadden beamers maar een CMOS jumper net zoals de BIOS reset van een moederbord dan had ik dit waarschijnlijk allang opgelost en zit ik nu niet met 2 lampen en een kapotte beamer.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 00:20
Ik heb jaren geleden een PH530 van Acer gehad en daar kon ik in het menu de draaiuren resetten in het geval van een nieuwe lamp. Misschien heeft jouw model dit ook?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, mijn model heeft dat ook maar ik kom het menu niet in. Dat is nou net het probleem.

Als ik op menu druk, via de afstandsbediening of direct op de beamer zie ik het OSD menu openen en meteen weer dicht gaan. Alsof de waarschuwing het menu weer dichtklapt. Ik denk dan ook dat dit een software probleem is maar heb nog geen manier gevonden om de software/firmware te resetten naar fabrieks instellingen.

Ik zoek verder maar begin toch wat hopeloos te raken hier. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 10:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Tja neem contact op met Acer, je hebt dan wel geen garantie meer op de beamer maar ze zouden je wel moeten kunnen assisteren met het vervangen van de lamp. Als dat niet werkt misschien gevalletje consumentenbond/kassa?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de lamp al vervangen en die brandt ook gewoon dus dat is het probleem niet.

Ik kan Acer opbellen maar als ik hem moet opsturen zie ik de bui al hangen. Voor een laptop hebben ze alleen al 79,- euro onderzoekskosten+verzend kosten berekent en met 145 + 79 + de werkelijke reparatie kosten en ik heb een halve beamer uitgespaard. Zeker omdat ik met deze beamer nog hooguit 2 jaar wil doen voordat ik FullHD ga.

Ik had gehoopt dat iemand hier wist hoe de beamer gewoon een reset te geven zodat die alles vergeet incl. het aantal branduren. Een soort BIOS reset zoals met een moederbord. Ik zal de lamp in ieder geval terug sturen nu ik weet dat het niet aan de lamp ligt en dan maar hopen dat de oude lamp het nog even volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zakelijk heb ik een aantal beamers staan/hangen, maar die waarschuwing is niks anders als een tellertje die loopt.
het is dus niet een kwestie van 'nieuwe lamp herkennen'
ik vervang die lampen dan ook pas op het moment dat ze echt kapot zijn, zo heb ik een beamer die al ruim 10.000 uur heeft gedraait op z'n eerste lamp, and still counting...

hooguit dat je een nieuwe lamp op voorraad houdt dat als ie kapot gaat dat je 'm meteen kunt vervangen, als je de beamer niet kunt missen.

maar verdwijnt die melding niet na een aantal minuten? het zou toch niet zo mogen zijn dat een beamer onbruikbaar wordt omdat ze willen dat je de lamp omwisselt :X

mocht het je lukken dan zou ik meteen de 'lamp reminding' in het menu ook uitzetten, scheelt je over een tijdje weer hetzelfde gedoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik kom niet meer in het menu. Ik weet dat dit topic oud is, maar ik vraag me af of de TS of iemand anders misschien nog een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Net een nieuwe lamp aangeschaft (120 euro) en nog steeds:

"The lamp is approaching the end of its usefull life in full-power mode. Replacement suggested."

Heeft iemand inmiddels hetzelfde probleem gehad en er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Zou het kunnen dat je alleen in de menu komt als de beamer een video bron heeft?
Er zit ook een menu toets op het toestel: bedieningspaneel: druktoets in het midden. p7 handleiding
Pagina: 1