Toon posts:

Kan USB-HDD niet vinden / detecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey :w

Allereerst, excuses als ik dit in het verkeerde subforum heb gepost, zijn er zoveel B) .

Ik heb mijn externe usb harddisk met SwissKnife geprobeerd te formatteren naar FAT32, aangezien Windows standaard alleen maar exFAT en NTFS aangeeft (vista kan schijven groter dan 32gb niet formatteren etc etc). Verliep goed, eerste keer gaf hij een read / write error, toen ik ontkoppelde en nog eens probeerde werkte het wel.

Probleem wat daarna optrad, is dat hij niet meer te lezen is. Kan hem niet vinden onder Deze computer, of schijfbeheer (wat ik daar wel vind is 2x een volume zonder naam met als status 'In orde (EISA-Configuratie) en bij de andere (Beschermende GPT-partitie), kan dit er misschien iets mee te maken hebben? Hoop dat ik mijn harde schijf niet heb gemold 8)7

Cheers

Verwijderd

De kans dat je harde schjf gemold is, is heel erg klein.
Maar je zult het wel opnieuw moeten formatteren, want die eerste foutmelding (read / write error) vind ik al merkwaardig.
Je kunt de schijf met SwissKnife opnieuw proberen te formatteren. Maar kijk even de opties na, dat je er geen opstartbare schijf van maakt.
Voor het formatteren gebruik ik zelf altijd GParted in een linux omgeving. Bij versie 5 (beta) van http://www.ultimatebootcd.com/ zit ook GParted. Pas wel even goed op, dat je niet de harde schijf in je computer wijzigt.
Soms schrijf ik met het 'dd' commando nullen naar een externe schijf, om het eerste deel (met partitietabel) te overschrijven.
In het uiterste geval kun je ook nog de behuizing open maken, en de schijf er uit halen en in je computer aansluiten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ergens gaat er inderdaad iets niet helemaal goed, aangezien Windows Vista prima instaat is hardeschijfen groter dan 32GB te partitioneren en formateren. De limiet ligt bij MBR en dat is 2TB, daarboven heb je GPT nodig. Ik weet niet hoe groot de hardeschijf is, maar groter dan 2TB verwacht ik niet of het moet een RAID set zijn. Met andere woorden de hardeschijf zou vanuit Windows Vista prima gepatitioneerd moeten kunnen worden met NTFS en natuurlijk geformateerd. Als je de FAQ's had doorgenomen was je hier overigens wel al achter gekomen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Plaatjes van Computer, apparatenbeheer en schijfbeheer willen nog wel eens helpen om een gericht advies te kunnen geven. Ook plaatjes van de schermpjes die verschijnen bij de poging om de schijf in Windows Vista te formatteren kan helpen. En informatie over de versie van Vista en de fabrikant, het modelnummer en de grootte van de externe harde schijf is ook wel handig om te krijgen.

De aanduiding Eisa-Configuratie doet denken aan een Fat32-partitie.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 18:57 ]