Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Net filter: Welke moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een apparaat dat veranderingen in voltage, frequentie etc. in toom kan houden zodat er geen rare geluiden uit mijn speakers komen. Ook zou het leuk zijn als hij bliksembescherming biedt.
Ik kwam hierop uit::
pricewatch: APC Performance SurgeArrest (8x)
is dit een goede oplossing? verbruiken dit soort dingen veel extra stroom? Als ik mijn pc beeldscherm en andere electronica, alsmede mijn speakers op aansluit, veroorzaken die andere apparaten dan extra ruis? en geeft het nadelen als ik hierop een extra stekkerblok aansluit (als functie: aan/uitschakelaar voor 1 apparaat)?

Ik heb hierover niks op de specsheet van APC gevonde, wel een ruisfilter (geeft dat minder ruis op mijn speakers?) en hij beschermt wel tegen overspanning maar betekent dat ook dat hij kleine onvolkomenheden wegfiltert?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

de productsite heeft het wel over "Surge Protector attenuates EMI/RFI line noise that can cause data errors and keyboard lockups, ensuring better performance of protected equipment."

aan de andere kant, ik denk dat gewoon een goede ingangsfilter op je audioapparatuur het probleem oplost? zo'n filter is met een beetje knutselen best zelf te maken, al dan niet ingebouwd in een kort verlengsnoertje zodat je je audioapparatuur dr in kan pluggen.

zeker aangezien de aangehaalde surge arrest voornamelijk bedoeld is om spikes ten gevolge van blikseminslag tegen te houden. dat is anders dan de input filteren naar een mooie 50 hz sinus.

Verwijderd

Topicstarter
kun je me dan meer vertellen over zo'n ingangsfilter? is het dan nog steeds nuttig om zo'n surgearrest te hebben omwille van minder ruis en bliksembescherming?