Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 23:25

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Zaterdag heb ik mijn nieuwe systeem in elkaar gezet. Bij het testen hoorde ik meteen een beep-code (1 lang, 2 kort) Volgens het internet hield dit in dat de onboard VGA mogelijkheden van het moederbord defect waren. Dit bleek zo te zijn, aangezien het hele component bijna volledig los zat op het moederbord.

Vandaag het moederbord dus omgeruild voor een nieuwe en de PC weer opgebouwd., maar nog steeds geen beeld, daarnaast is het me opgevallen dat het toetsenbord (USB) ook geen stroom krijgt (num-lock gaat niet aan), terwijl alle interne connectors (pwr led e.d. en 1394, USB e.d.) aangesloten zijn. Heb de USB poorten van zowel de voorkant, als de achterkant geprobeerd.

Wat ik al gedaan heb:

- PC voor de zekerheid geaard (dit was niet zo)
- Gecontroleerd of de afstandsbusjes op de plekken zitten waar ze horen
- Met een bankje ram opgestart
- Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen
- Minimale test (alleen mem en cpu aangesloten)
- 4 pin stekker van voeding is aangesloten op mobo
- CMOS gecleared

Het systeem:

- AMD Phenom II X4 965 (3,4 GHz)
- 2x 4GB DDR3 @ 1333 MHz (Kingston, ECC)
- ASUS M4A785TD-V EVO
- 550 Watt Huntkey voeding
- 2x casefan 120mm
- 3x casefan 92mm
- 2x Samsung SpinPoint F2EG Desktop Class HD103SI
- 3x Sweex Gigabit netwerkkaart
- Scythe Kaze Master Fancontroller
- LG DVD brander

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

[ Voor 3% gewijzigd door GiantLeap op 24-03-2010 12:48 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Heb je al in de bios gekeken of onboard vga wel aanstaat?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Lees het topictitel nog eens ;) , daar kan ik dus niet heen, wat ik krijg geen beeld en het toetsenbord functioneert niet.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:20
Lourini schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:41:
Heb je al in de bios gekeken of onboard vga wel aanstaat?
Om het bios in te kunnen komen heb je een toetsenbord nodig. De TS geeft aan dat zijn USB toetsenbord niet van stroom wordt voorzien.

Kortom, probeer een PS2 toetsenbord.

Is het mogelijk om een losse vga kaart erin te doen???

Ik zou er mee terug gaan naar de winkel, want dit hoort niet.

[ Voor 15% gewijzigd door peak op 23-03-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
PS2 toetsenborden hebben we helaas niet meer

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
MHz schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:43:
PS2 toetsenborden hebben we helaas niet meer
Ik denk dat je dubbele pech hebt. Geen moeite meer doen en er mee spelen. Terug gaan naar de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07 10:11
Kijk eens of het geheugen compatible is. http://www.asus.com/produ...sXWSxnhzZE9rnR&templete=2 QVL downloaden. en even kijken of je geheugen werkt met die moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Het geheugen staat er niet tussen (QVL lijst gaat maar tot 2 GB Kingston bankjes, ik heb twee bankjes van 4GB)
peak schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:45:
[...]

Ik denk dat je dubbele pech hebt. Geen moeite meer doen en er mee spelen. Terug gaan naar de winkel
Ik hoop het niet :(, zou wel heel balen zijn. Overigens heb ik nog geprobeerd of het toetsenbord het wel deed met een usb naar ps2 verloopstekker, maar no luck.

[ Voor 68% gewijzigd door GiantLeap op 24-03-2010 08:14 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MHz schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:39:
Wat ik al gedaan heb:

- PC voor de zekerheid geaard (dit was niet zo)
Dit is interessant en waarschijnlijk foutief en onnodig. Een desktop-computer heeft meestal een geaard electriciteitssnoer met een geaarde stekker. Het is handig om die stekker in een geaard stopcontact te steken. Dit zorgt er waarschijnlijk voor, dat de computer voldoende geaard is.

Aan de voeding en aan de stekkers voor het moederbord zitten veel zwarte snoertjes. Dat zijn allemaal aarde-verbindingen. Een op de volgens het boekje aangesloten computer met een volgens de handleiding gemonteeerd moederbord met de stekker in een geaard stopcontact is waarschijnlijk geaard. Het moederbord maakt met het aansluitingenplaatje contact met de computerkast. Op die manier is de computerkast waarschijnlijk geaard.

Dus is het interessant om te weten, hoe de computer blijkbaar nog een keer geaard is. Omdat de computer geen enkele reactie geeft bestaat de indruk, dat deze aparte aarding een storing veroorzaakt.
[b]MHz schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:39:

3x Sweex Gigabit netwerkkaart
Het lijkt interessant om de reden voor de installatie van 3 netwerkkaarten te weten.

Er zijn verschillende opties voor de identificatie van het probleem.
De eerste optie is om in deze volgorde opnieuw te beginnen.

1. cmos schoon maken
2. het moederbord leeg halen
3. alle stekkertjes los halen
4. voeding en processor en processorkoeler en kaststekkertjes plaatsen en aansluiten
5. kijken welke lichtjes branden en welke ventilatoren draaien
6. als alles draait en alle ledjes licht geven 1 geheugenmodule in slot A1 plaatsen
7. luisteren of het moederbord piept.

Een andere optie is om alle onderdelen 1 voor 1 te testen op een andere computer.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:10:
[...]

Dus is het interessant om te weten, wat voor acties hier uitgehaald zijn. Mede door het volledige gebrek aan actie bestaat de indruk, dat dit bijna geen goeds kan voortbrengen.
Ik volg je even niet, kun je dit wat duidelijker uitleggen? :) Bedoel je dat je wil weten wat ik getest heb vanaf het moment dat de PC geaard was?

[ Voor 10% gewijzigd door GiantLeap op 24-03-2010 13:19 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is interessant om te weten, hoe de computer extra geaard is. Het zou kunnen, dat hierdoor het elektrische systeem verstoord is.

Plaatje :?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

MHz schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:39:
Zaterdag heb ik mijn nieuwe systeem in elkaar gezet. Bij het testen hoorde ik meteen een beep-code (1 lang, 2 kort)
...
toetsenbord (USB) ook geen stroom krijgt (num-lock gaat niet aan), terwijl alle interne connectors (pwr led e.d. en 1394, USB e.d.) aangesloten zijn. Heb de USB poorten van zowel de voorkant, als de achterkant geprobeerd.
...
- 4 pin stekker van voeding is aangesloten op mobo
...
- 550 Watt Huntkey voeding
...
- 3x Sweex Gigabit netwerkkaart
...
Een paar dingen vallen me op:
- Krijg je nog wel een beep code door met je nieuwe moederbord?

- Dat je toetsenbord niet werkt hoeft niet meteen af te leiden te zijn uit het niet branden van de Numlock LED. "Numlock on at system boot" of iets dergelijks is gewoonlijk een BIOS-optie, en als deze standaard uit staat gaat de LED dus nooit branden.

- Als het een moederbord is met een 8-pins CPU-aansluiting kan het zijn dat een 4-pins stekker niet genoeg is: mijn eigen ervaring met een MSI 790FX bord met een 8-pins aansluiting leert dit. Dit specifieke bord werkte wel met 4-pins + een (lichte) Athlon II maar niet met een 4-pins + een Phenom II X3. Hetzelfde zou dus met jouw X4 aan de hand kunnen zijn.

Heeft je moederbord alleen maar een 4-pins aansluiting, dan kan het dit niet zijn - maar controleer wel even of hij de TDP van je CPU aan kan. Meestal staat er wel ergens in de papieren iets als '130W CPU Ready'.

- Is Huntkey niet een B-merk? Ik ken het niet zo goed, hoor, maar een A-merk voeding met een gelijkwaardig vermogen levert meestal betere prestaties dan een B-merk.

- Vanwaar 3x een Sweex netwerkkaart? Er zit toch zeker wel LAN op het moederbord? Probeer eerst eens op te starten zonder deze kaarten.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden 2 revisieversies van deze processor ondersteund volgens de processorlijst op de website van Asus.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:25
Ik gok op het geheugen wat niet wordt ondersteund. Het is ECC, dat draait niet overal op...
Wordt het een server? Dat zou ECC & 3 gigabit netwerkkaarten verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

offtopic:
Dat bestaat niet bij AMD. ;) 130W is van de Intel i7 9xx serie, AMD heeft de TDP op 140W voor de C2 Phenom II 965, en er staat dan ook '140W CPU ready'. [/kommaneuker]

Heb je je systeem al met de minimale configuratie getest? Dus 1 reep geheugen, en geen meuk in uitbreidingssloten.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bas r schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:39:
Ik gok op het geheugen wat niet wordt ondersteund. Het is ECC, dat draait niet overal op...
Wordt het een server? Dat zou ECC & 3 gigabit netwerkkaarten verklaren.
Het moederbord ondersteunt ECC.

Bij Geheugen staat in de specificaties:

4 x DIMM, Max. 16 GB, DDR3 1800(O.C.)*/1600(O.C.)/1333/1066/800 ECC,Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
*AMD AM3 100 and 200 series CPU support up to DDR3 1066MHz
**Due to OS limitation, when installing total memory of 4GB capacity or more, Windows® 32-bit operation system may only recognize less than 3GB. Install a 64-bit WindowsWindows® OS when you want to install 4GB or more memory on the motherboard.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeosBeing
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
MHz schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:50:
.... Overigens heb ik nog geprobeerd of het toetsenbord het wel deed met een usb naar ps2 verloopstekker, maar no luck.
Tja, mijn Logitec's (tobo en muis) werken prima als via een usb-ps2 verloopstekker, maar bij de Trusts is dat toch anders, (BeOS herkent bv geen usb-muis, tobo wel via bios-legacy-support) en via de verloop op de ps2-poort doen ze het dus niet (muis niet, volgens mij tobo ook niet), ook niet met andere besturingssystemen.

Nieuwe business-lijn HP's worden overigens nog gewoon met ps2-tobo en ps2-muis geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 21:18
deblaauwn schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:29:
- Is Huntkey niet een B-merk? Ik ken het niet zo goed, hoor, maar een A-merk voeding met een gelijkwaardig vermogen levert meestal betere prestaties dan een B-merk.
Ik heb even op de site van Huntkey gekeken.
Bij de twee 550W voedingen die ik kon vinden zit geen 80-plus rating.
Huntkey
Output Spec.
Output watt: 450W
Max. Output Capacity: 550W
Efficiency: 70%Min, at full load 230VAC/50Hz
OVP: +3.3V +5V +12V1 +12V2
SCP: All output to GND
Link voor beide voedingen:
http://www.huntkeydiy.com...21de1d33c011de238368c000a
http://www.huntkeydiy.com...21aa3eab4011aa4a0e3ba001e

Ik denk dat het handig is als je vertelt welke voeding je hebt, de websites tonen meestal alleen recente producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
- Krijg je nog wel een beep code door met je nieuwe moederbord?
Nee :)
- Dat je toetsenbord niet werkt hoeft niet meteen af te leiden te zijn uit het niet branden van de Numlock LED. "Numlock on at system boot" of iets dergelijks is gewoonlijk een BIOS-optie, en als deze standaard uit staat gaat de LED dus nooit branden.
Okee, ik zal kijken of mijn lasermuis wel werkt (de laser), gewoon om er zeker van te zijn dat USB stroom geeft
- Als het een moederbord is met een 8-pins CPU-aansluiting kan het zijn dat een 4-pins stekker niet genoeg is: mijn eigen ervaring met een MSI 790FX bord met een 8-pins aansluiting leert dit. Dit specifieke bord werkte wel met 4-pins + een (lichte) Athlon II maar niet met een 4-pins + een Phenom II X3. Hetzelfde zou dus met jouw X4 aan de hand kunnen zijn.
Volgens mij is het gewoon vier pins, check het vanmiddag even voor je, ben nu niet thuis ;)

Heeft je moederbord alleen maar een 4-pins aansluiting, dan kan het dit niet zijn - maar controleer wel even of hij de TDP van je CPU aan kan. Meestal staat er wel ergens in de papieren iets als '130W CPU Ready'.
Volgens mij is huntkey geen B-merk, maar correct me if I'm wrong ;)
- Vanwaar 3x een Sweex netwerkkaart? Er zit toch zeker wel LAN op het moederbord? Probeer eerst eens op te starten zonder deze kaarten.
Deze PC gaat ESXi draaien, met o.a. een linux firewall en twee andere Windows/Linux servers, vandaar.
LongBowNL schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:44:
[...]

Ik heb even op de site van Huntkey gekeken.
Bij de twee 550W voedingen die ik kon vinden zit geen 80-plus rating.

[...]

Link voor beide voedingen:
http://www.huntkeydiy.com...21de1d33c011de238368c000a
http://www.huntkeydiy.com...21aa3eab4011aa4a0e3ba001e

Ik denk dat het handig is als je vertelt welke voeding je hebt, de websites tonen meestal alleen recente producten.
Huntkey LW-6550HGP 550 Watt

[ Voor 17% gewijzigd door GiantLeap op 24-03-2010 13:53 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de geheugenlijst staat dit model van Kingston:

Kingston
KVR1333D3N9/2G
DDR3 1333
2048MB
DS
elpida
J1108BABG-DJ-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit het handboek:
Internal I/O connectors
1 x 24 pins EATX power connector
1 x 4-pin ATX 12V power connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Huntkey geen B-merk? Oordeel zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 24-03-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Ik heb nog nooit een probleem gehad met een Huntkey voeding, het zou de eerste keer zijn. Heb twee andere systemen met Huntkey voedingen draaien al jaren goed.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Sorry maar waar gaat dit heen?

Ik zie posts voorbij komen waarbij mede-tweakers denken dat het aan het geheugen ligt??

Als de TS geen beep codes door krijgt, dan hoef je al niet eens naar het geheugen te kijken. hij moet naar het moederbord/cpu of voeding kijken.

Mijn advies blijft staan; Stop met prutsen en breng dat ding terug naar de winkel. Waarom zo moeilijk doen als je hem net nieuw hebt?????

Over and out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens ander geheugen, ik zou het daar ook in zoeken. ECC op gewone desktopborden geeft heel vaak gezeur, ook al ondersteunen ze t op papier wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
peak schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:03:
Sorry maar waar gaat dit heen?

Ik zie posts voorbij komen waarbij mede-tweakers denken dat het aan het geheugen ligt??

Als de TS geen beep codes door krijgt, dan hoef je al niet eens naar het geheugen te kijken. hij moet naar het moederbord/cpu of voeding kijken.

Mijn advies blijft staan; Stop met prutsen en breng dat ding terug naar de winkel. Waarom zo moeilijk doen als je hem net nieuw hebt?????

Over and out.
Dat is zeer toevallig dan als het een tweede keer ook al een brak moederbord is, niet? Vanmiddag als ik thuis ben ga ik even kijken of ik een aparte videokaart nog kan vinden, en zet die er dan in om te kijken of ik misschien dan wel beeld heb.

[ Voor 51% gewijzigd door GiantLeap op 24-03-2010 14:07 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Ik had een tijd terug hetzelfde met een nieuw moederbord.
Het mobo bleek uiteindelijk gewoon DOA te zijn.
Dus ik denk dat je voor de 2de keer pech hebt en je mobo weer een kapotte/niet werkende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doen de leds op het moederbord het als de voeding aan staat?
peak schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:03:
Terugbrengen naar de winkel binnen 1 week en een RMA aanvragen binnen de afkoelingsperiode is aan te raden. Het is ook wel handig om te weten welk onderdeel de fout veroorzaakt. En een topic kan een RMA soms voorkomen, onder andere als het probleem makkelijk te verhelpen is doordat vergeten is om de stekker in het stopcontact te zetten of doordat het 4-pinsstekkertje niet aangesloten is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

MHz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:03:
Ik heb nog nooit een probleem gehad met een Huntkey voeding, het zou de eerste keer zijn. Heb twee andere systemen met Huntkey voedingen draaien al jaren goed.
offtopic:
'Mijn opa rookt al zijn hele leven, maar is nog kerngezond.'

Verder heeft peak een goed punt.
Als je überhaupt geen piepcodes krijgt is je moederbord waarschijnlijk kapot, geheugen of niet.

Misschien heb je een ander ge-RMA'd moederbord gekregen, dat gebeurt wel vaker. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Ghost Dog op 24-03-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het moederbord voor de tweede keer kapot is wordt het misschien tijd om te kijken hoe de installatie gedaan wordt. Misschien wordt het tijd voor een antistatische armband en andere methoden om schade door antistatische electriciteit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:08:

[...]

Terugbrengen naar de winkel binnen 1 week en een RMA aanvragen binnen de afkoelingsperiode is aan te raden. Het is ook wel handig om te weten welk onderdeel de fout veroorzaakt. En een topic kan een RMA soms voorkomen, onder andere als het probleem makkelijk te verhelpen is doordat vergeten is om de stekker in het stopcontact te zetten of doordat het 4-pinsstekkertje niet aangesloten is.
Nou sorry hoor, maar dan heb jij duidelijk de FAQ niet gelezen... Er is al een geweldige topic hierover die alle stappen met je naloopt zodat je een 4-pinstekkertje niet over het hoofd hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Afstandsbusjes? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Dat zijn die dingen waar je je moederbord oplegt om m vast te schroeven. Overigens heb ik net geprobeerd een USB lasermuis aan te sluiten, maar deze lijkt ook geen stroom te krijgen (laser gaat niet aan). Net maar contact opgenomen met de winkel dat ik hier dus weer een defect moederbord heb.

[ Voor 14% gewijzigd door GiantLeap op 24-03-2010 15:56 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het derde moederbord het ook begeeft brandt de voeding de moederborden misschien door. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
HuntKey is nou niet echt een merk dat bij mij een lampje gaat rinkelen.

Heb je een andere voeding bij de hand? Kan je voeding eens doormeten hoeveel stroom deze toorgeeft?
Misschien met je PC langs de winkel en daar vragen of zij je mobo met andere voeding kunnen testen.

Je kan beter 2x zoveel uitgeven en een A klasse voeding aanschaffen dan een B klasse product die je spuletjes omzeep helpt.

Vraag me ook af hoeveel die HuntKey je gekost heeft????
Voor een beetje goede voeding betaal je al snel 50 tot 70 euro voor.

http://tweakers.net/price...CvBUhfdhm2sTC56Fo0xuK7rBw

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

[...]
In de TS staat dit allemaal al.
Als het moederbord voor de tweede keer kapot is wordt het misschien tijd om te kijken hoe de installatie gedaan wordt. Misschien wordt het tijd voor een antistatische armband en andere methoden om schade door antistatische electriciteit te voorkomen.
Als je geen extreme schokken voelt kan er nog haast niets mis zijn gegaan. Natuurlijk bestaat de kans dat het (op termijn) problemen gaat geven, maar meestal zal een bord niet meteen stuk zijn als er een ontlading plaatsvindt tijdens het bouwen.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar :?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
deblaauwn schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:10:
[...]

In de TS staat dit allemaal al.

[...]

Als je geen extreme schokken voelt kan er nog haast niets mis zijn gegaan. Natuurlijk bestaat de kans dat het (op termijn) problemen gaat geven, maar meestal zal een bord niet meteen stuk zijn als er een ontlading plaatsvindt tijdens het bouwen.
Ik heb me steeds ontladen bij het stopcontact (kwestie van de twee palletjes aanraken van een geaard stopcontact.) alvorens ik iets aan de hardware deed.
Ja, die ledjes op het moederbord branden zodra de stekker in het stopcontact zit.

Waarschijnlijk ga ik zaterdag terug naar de winkel. Ik neem dan het moederbord, en voor de zekerheid de voeding mee. Ik vraag ze dan meteen even om de producten te testen voordat ik ze meekrijg.

[ Voor 31% gewijzigd door GiantLeap op 25-03-2010 08:16 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Pagina: 1