Router achter modemrouter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Hey,

Ik heb hier een situatie in een studenten huis waar het internet bagger is (Curacao, 0,5 mbit, 20 man), dus ik wil dat in banen leiden met QAS en ff de het gebruik monitoren. Maar ik heb dus een vage Modemrouter, en een Linksys WRT-54G waar ik tomato firmware op heb gezet. Maar ik verwachte daar al wat problemen mee.
Hoe krijg ik die linksys router werkend zodat die ook echt als router wordt gebruikt (in het kader van internet monitoring), want ik wil heb dus niet als switch/accespoint inzetten.
Ik heb net wat zitten zoeken, kreeg de indruk dat ik de modem router niet op de zelfde ip range als de linksys moest zetten? Als ik DHCP uitzet op de modem krijgt de router geen ip aka internet meer toch?
Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:12
De linksys router instellen op een andere ip range. Als je dan 1 utp kabel van de modem naar de WAN aansluiting van de linksys trekt en alle clients aansluit op de linksys dan zou het moeten werken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Klopt idd, het blijkt te werken. Modem staat nu gewoon op 10.0.0.1 en de router op 192.168.1.1, werkt.
Maar als ik nu de modem wil bereiken, hoe moet ik dat dan doen, mezelf achter de router toch op een 10.0.0 range zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:20
als het goed is, kun je de modem gewoon via zijn 10.0.0.x adres bereiken, mits de linksys dat niet blokeert.
zo was het bij ons op het werk vroeger ook modem->(10.0.0.x) sbs2003 ->(192.168.16.x)switch-> lokale werkstations

op een werkstation kon je gewoon het "lokale"ip adres van de modem intypen om er op in te loggen.

evt zouden je medebewoners dat nog wel de modem als dns server kunnen instellen. en je linksysy zo omzeilen. maar dan moeten ze wel "slim" genoeg zijn daarvoor.
maar misschien is dat wel te blokeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Ja, werkt idd perfect. Alleen draait het nog niet lekker, ik gok dat de router het gewoon niet trekt met 20 man. Of het ligt toch weer aan de internet connectie. Iemand suggesties hoe ik met een WRT54G met tomato firmware de beste resulaten krijg met veel gebruikers, en een internet connectie van een 0,5 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Nee joh zet DHCP op dat Modem ding gewoon uit, gebruik het dus als echt modem. Sluit de kabel vanuit het modem aan op de WAN poort van de WRT54G en gebruik die als DHCP server. Natuurlijk is 0,5Mbps niet veel nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:56
Nivk schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:14:
Nee joh zet DHCP op dat Modem ding gewoon uit, gebruik het dus als echt modem. Sluit de kabel vanuit het modem aan op de WAN poort van de WRT54G en gebruik die als DHCP server. Natuurlijk is 0,5Mbps niet veel nee...
Hiervoor moet je de modem in de zogenoemde bridge modus zetten, hiermee voorkom je nat achter nat en allerlei problemen die daarmee zijn (performance issues etc).
Pagina: 1