Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een online game

Pagina: 1
Acties:

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 20:02
Beste medegamers,

ik ben, samen met twee vrienden, op zoek naar een nieuwe game die wij samen online kunnen spelen. Lekker onduidelijk, klopt dus daarom ff een kleine geschiedenis en wat we ongeveer zoeken.

We hebben sinds 2004/2005 World of Warcraft gedaan, waarmee mijn vrienden ondertussen gestopt zijn (1 vond het niet leuk, ander te druk IRL). Het leuke was het samenspel uiteraard, maar ook het opbouwen van iets (je character) en het feit dat je nergens druk over hoeft te maken als je offline bent (uitleg hierover volgt).

In de tussentijd hebben we Eve Online geprobeerd omdat 1 vriend het zo geweldig vond, maar wij juist helemaal niet!

Ook hebben we Tribal Wars gespeeld, wat we erg leuk vonden. Je kan leuk samenwerken en bent echt iets aan het opbouwen. Het grootste nadeel en de reden waarom we (bijna) gestopt zijn is dat je gewoon helemaal afgemaakt kan worden als je offline bent. En dat willen we niet, wij willen iets opbouwen e.d. maar niet de druk voelen als we ff niet online zijn omdat je volledig afgemaakt kan worden!

Waar zijn we naar op zoek?

We zijn dus op zoek naar een online game (mag een browser game zijn), waar je kan samenwerken, iets kan opbouwen (character, stad, land, whatever) en waar enigszins diepgang inzit. EN niet al te hoge systeem eisen (1 van ons heeft een slechte pc).

Het liefst strategies en gratis (athans geen maandelijkse kosten, maar hier zijn we toe bereidt). Zeg maar een soort tribal wars maar dan dat je niet dood kan als je ff niet online bent bijvoorbeeld. Of een strategische world of warcraft ofzo. ;)

Hopelijk kan iemand ons verder helpen, want we hebben weer eens zin aan een goede multiplayer game. :D

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Verwijderd

DIablo comes to mind, alleen zal diablo 3 misschien een beetje fors zijn op jullie system specs (+ dat hij nog niet uit is), maar je kan altijd voor de budgedbak diablo 2 + uitbreiding gaan. heb ik me uren (samen met mijn toenmalige vriendin) mee vermaakt.

verder kan je ook altijd nog gaan voor guildwars. is een MMO waar je geen monthly fee's voor hoeft te betalen.

edit: misschien ter inspiratie: Wikipedia: List of free massively multiplayer online games

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 01:23 ]

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Guildwars is een goede keuze. Kost slechts 30 euro voor alle delen bij elkaar en verder geen subscription. Veel classes, skills, missies en PvP modes.

Dungeons & Dragons Online is ook een goede keuze. Sinds kort geheel gratis. Iewat lastiger om in te komen maar bevat veel verfrissende elementen. Zo is het een van de weinige MMO's waar je ook echt kan richten en waar puzzels in zitten.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 16:38

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Guild Wars was inderdaad het eerste wat bij mij op kwam. MMO die iets meer casual te spelen is. Hetzelfde geldt voor Warhammer Online, alhoewel die iets meer naar hardcore neigt, iets wat mij wel irriteert aan WoW, en blijkbaar jullie ook. Van Warhammer Online is een unlimited trial; spelen tot level 10. Erg leuk om te proberen met je vrienden lijkt me, zonder enig risico :)

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:10

Yor

Yor1313#2571

Ruinsofwar.com soort wow clone en is gratis te spelen. Bestwel groot met pvp, quests guilds etc

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Wij speelden vroeger zowat iedere avond Custom Warcraft 3 RPG maps. Dikke fun :)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

en het feit dat je nergens druk over hoeft te maken als je offline bent (uitleg hierover volgt).
Ben ik nu de enige die hier nieuwsgierig naar is?

Hoi!

• Serdar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 14:49
Heb je al gekeken op z8games.com dit is het spel Metin2 US versie. voor mensen die het nog niet weten het.

Hieronder volgt een stukje uit de website:

Oosterse Karakters en Architectuur
Beweeg door realistische dorpjes in het verre oosten en laat de sfeer van de Aziatische Krijgers uw gedachten in bezit nemen. In de nabije toekomst zult u niet alleen met zwaard en boog vechten, maar ook de gevorderde manier van de Bellen en Waaiers.

U kunt tegen meerdere vijanden vechten, op het zelfde moment. Wanneer een monster verslagen is, zullen de anderen het echter niet zo snel opgeven. U moet vooral goed oppassen in gebieden rond de Metin Stenen

Ook heb je een Nederlandse versie. het is maar net waar je wilt spelen.

Je kan kiezen uit 4 karakters:

Warrior:
Dankzij hun vaardigheden en hun zware pantsers, spelen krijgers een grote rol in hand tot hand gevechten. Hun aspiratie komt van hun sterk fysieke kracht en hun gebalanceerde kalmte van geest.

Afhankelijk van hun gekozen specialiteit, kunnen ze de dood zaaien met hun tweehandige wapens of door hun vaardig gebruik van zwaard en schild, die elke aanval van een tegenstander kan weerstaan.

Ninja
Ninjas zijn professionele sluipmoordenaren die kan aanvallen door overvallen. Ze dragen slechts een lichte pantser om zowel bewegelijkheid en snelheid te behouden.

Afhankelijk van hun gebied van expertise, kunnen Ninja's meester vechters zijn in hand-tot-hand gevechten met messen, of in lange-afstands situaties met bogen.

Mage:
Sjamanen zijn wijs en gebruiken Spreuken en Magie. Hun mystieke krachten zijn heel effectief in een gevecht of om hun vrienden te ondersteunen.

Dankzij hun toewijding aan deze vaardigheden, kunnen Sjamanen de schade van hun aanvallen verhogen of hun ondersteunings en helende spreuken upgraden.

Sura
Suras zijn Krijgers die magische krachten hebben gekregen toen ze besloten hadden om de Zaad der Kwaad in hun arm te laten groeien. Daarom zijn zij fantastisch in hand tot hand gevechten en schade toebrengen aan de vijand vanaf een afstand.

De Suras kunnen hun aanvallende spreuken versterken, of aanvullende versterkende spreuken ontwikkelen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

EWK schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:07:
[...]

Ben ik nu de enige die hier nieuwsgierig naar is?
Denk het wel want het staat gewoon uitgelegd bij Tribal Wars.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Dreanor
Tsurany schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:36:
[...]

Denk het wel want het staat gewoon uitgelegd bij Tribal Wars.
Idd, misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar het staat bij Tribal Wars uitleg.

Bedankt voor de reacties! Ik zal de lijsten eens doorspitten en wat games proberen waar mogelijk om ze vervolgens aan mijn vrienden voor te leggen.

Diablo 2 kwam ook al in mij op, maar daar zagen ze niet zoveel in omdat het er niet uit zag (volgens hun, volgens mij bedoelen ze dat het gewoon te oude graphics zijn).

Mijn PC kan alle games met gemak aan, maar helaas 1 maat van mij doet het moet een crappy PC waardoor de keuzes beperkter worden. Zo speelde we eens Anno 1404 en bij hem was met alle settings op low net niet vloeiend. Dus ja.

Het hoeven niet perse MMO's te zijn, co-op games zijn ook welkom en dan met namen een goede co-op strategy, rpg ofzo.

Nogmaals bedankt.

ps. Dungeons & Dragons Online ziet er zeker vet uit.

pps. Zijn er ook MMO strategy games, of blijft het dan bij browser spelen als Tribal Wars, Travian, Evony, etc?

[ Voor 5% gewijzigd door Dreanor op 24-03-2010 11:44 ]

• apNia

apNia

Heb je al eens gedacht aan League of Legends? Collega's zijn er erg wild over en het is soort-van-free.

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
apNia schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:15:
Heb je al eens gedacht aan League of Legends? Collega's zijn er erg wild over en het is soort-van-free.
Heroes of Newerth is in alle opzichten 10 keer beter dan League of Legends. League of Legends is een ripoff van dota zonder enige dota support, terwijl Heroes of newerth net wel de gameplay en feeling van Warcraft kan behouden.

• Dreanor
Dat wou ik net zeggen, lijkt op dota. Zal beiden eens checken.

Ondertussen vond ik zelf dit: Stardock Society, alleen ... :( ... het laatste nieuws over die game is uit 2006 en nergens iets over die game te vinden. Terwijl het concept mij erg aanspreekt. Bouw een stad, customize hem helemaal, vecht online, max 1/4 van je stad/provincie kan aangevallen worden als je offline bent en dan neemt de AI het over. Dus een echte MMO-RTS, maar niks over te vinden helaas.

• apNia

apNia

Tharulerz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:21:
[...]

Heroes of Newerth is in alle opzichten 10 keer beter dan League of Legends. League of Legends is een ripoff van dota zonder enige dota support, terwijl Heroes of newerth net wel de gameplay en feeling van Warcraft kan behouden.
zie dat ie atm in closed beta is, lijkt me dan niet echt een optie

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
apNia schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:48:
[...]

zie dat ie atm in closed beta is, lijkt me dan niet echt een optie
Ow ja, geen rekening mee gehouden.

Zijn tig plaatsen waar je keys kan krijgen, en anders mag je me altijd een pm sturen, heb nog een aantal invites over :)

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
SniperFox schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 01:24:
Dungeons & Dragons Online is ook een goede keuze. Sinds kort geheel gratis.
Ook de EU versie? Dacht enkel US. Kan niet checken, zit op werk.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ben zelf ook bezig met metin2 is beetje wow niet spectaculair maar verslavend genoeg
Pagina: 1