Keuze uit twee tweedehands Mac minis

Pagina: 1
Acties:

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:03
ik zit wat met een dillemma nu, ik ga een 2ehands mac kopen maar heb nu keuze uit:

- mac mini juli 2009, c2d 2,0 ghz 1GB ram met intel GMA, zeer weinig gebruikt: 300 euro
- mac mini 2008: c2d 1,8ghz, 1GB ram met intel GMA + alu keyboard + 2x mighty mouse (1 met draad, 1 draadloos): 300 euro

Punt is nu wel dat ik dat toetsenbord en muis niet nodig heb, dus die 3 zaken zou ik dan verkopen. Ik schat aan 50 euro. Maar voor 50 euro meer heb ik dan wel een nieuwer toestel en heb ik niet de last van een stuk nog eens te verkopen...

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Ik zou voor de eerste optie kiezen!

Hier op tweakers in de vraag & aanbod staat er 1 met de Nvidia Ion ship voor 350! Die intel GMA zuigt kont namelijk als je hem als mediacenter wilt gebruiken!

• pina
mikevdzanden schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:55:
Ik zou voor de eerste optie kiezen!

Hier op tweakers in de vraag & aanbod staat er 1 met de Nvidia Ion ship voor 350! Die intel GMA zuigt kont namelijk als je hem als mediacenter wilt gebruiken!
oei, kan toch niet dat dat zoveel doet? Op mijn oude MB kon ik altijd probleemloos media afspelen... en daar zat ook een intel in. Anderzijds bestaan er hardwarematige decoders die je in de mini kan plaatsen...

• aschja
Maar als je de keuze hebt?
Stel je hebt een FullHD tv, dan hoef je met je Intel GMA echt niet aan 1080p te gaan beginnen.. ;)
Geloof me, je wilt geen intel graphics als je dit soort media wil afspelen!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
nee... Best is een latere generatie (eind vorig jaar) omwillen van de betere videokaart (en videoacceleratie). Scheelt ook nog eens dat tweedehands mac mini's vaak aan de prijs blijven waardoor het verschil tussen de recente modellen en die van een klein jaar terug verwaarloosbaar wordt...

• pina
mikevdzanden schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:43:
Maar als je de keuze hebt?
Stel je hebt een FullHD tv, dan hoef je met je Intel GMA echt niet aan 1080p te gaan beginnen.. ;)
Geloof me, je wilt geen intel graphics als je dit soort media wil afspelen!
nja ik heb nu de keuze niet, want beide modellen zijn met een intel GMA :/
Het ene model is van 2008, het andere van juli 2009

• ErgoStijn
  • Laatst online: 08:09
er zijn toch nog meer mac mini's dan alleen die 2? of moet je persé uit een van die 2 kiezen dan. ik zou iig de eerste nemen als ik uit die 2 zou moeten kiezen

• pina
stijnovinchi schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:39:
er zijn toch nog meer mac mini's dan alleen die 2? of moet je persé uit een van die 2 kiezen dan. ik zou iig de eerste nemen als ik uit die 2 zou moeten kiezen
was het maar waar, heb nog geen andere alternatieven gevonden :)
tweedehands mac mini's zijn vrij dun gezaaid in belgie ;) maar anderzijds: ik heb geen mkv's om af te spelen. Maar binnenkort verdwijnen de downloadlimieten in belgie en kan het zijn dat ik er meer te zien zal krijgen.

• aschja
pina schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:28:
[...]

was het maar waar, heb nog geen andere alternatieven gevonden :)
tweedehands mac mini's zijn vrij dun gezaaid in belgie ;) maar anderzijds: ik heb geen mkv's om af te spelen. Maar binnenkort verdwijnen de downloadlimieten in belgie en kan het zijn dat ik er meer te zien zal krijgen.
Hier in de vraag & aanbod sectie staan er wel wat.. ;)

• dlare
  • Laatst online: 02-02 20:20
Die van juli 2009 valt hoe dan ook nog binnen de garantietermijn. Dit is dus een relatief veilige aankoop! Ik weet niet hoe oud de ander precies is en of hier dus nog garantie op zit.

Wanneer je budget zwaar weegt in de keuze en je wilt een snel systeem: koop dan de tweede en koop met het geld dat je krijgt uit verkoop van muizen en toetsenbord extra geheugen. 1 GB werkt OK, maar meer geheugen is beter dan 0,2 Ghz extra processorsnelheid.
Pagina: 1