Toon posts:

[ASUS N61JV] Probleem of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een weekje geleden de asus n61jv-jx025v gekocht bij BCC, nu heb ik een kort vraagje, als ik films, wallpapers, plaatjes noem maar op bekijk, en bij donkere en soms ook lichte kleuren zichtbare blokjes zie, dus geen mooie schaduwen, is dit een probleem met het scherm, of hoort dat erbij? Het ziet er een beetje vreemd uit. Misschien weten jullie wat ik bedoel?

Bedankt,

Wouter

Verwijderd

heb je toevallig voorbeelden?

Klinkt als Artifacts die blokjes, maar kan het niet met zekerheid zeggen.
Die schaduwen, zou het scherm moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het reageren,

ik geef een voorbeeld, ik kijk een film, het donkere gedeelte van iemands haar is niet gedetailleerd op mijn scherm, zoals fading, maar gewoon een paar blokjes zwart of andere kleur, dit is ook bij een wallpaper van bijv, Twilight, ik zie bij donkere gedeeltes gewoon allemaal puntjes en blokjes. Donkere kleuren zijn niet mooi afgewerkt laat ik het zo zeggen.

(en pas als ik mijn scherm helemaal kantel zie ik niets meer, maar bij normale kijkhoek zie ik het overduidelijk, elke laptop heeft het, heb gekeken naar die van mijn moeder, maar de mijne is extreem)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 21:27 ]

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Hiervoor een laag resolutie scherm of CRT gehad misschien?

Klink namelijk als compressie die je ziet als je het zo omschrijft.....

edit: afstellen van het beeldscherm al geprobeerd? kan zijn dat het contrast erg hoog staat of de "sharpening".

[ Voor 30% gewijzigd door Kompaan op 23-03-2010 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad gekeken bij mijn Nvidia en Intel instellingen, word er niet wijzer van.. je ziet gewoon bij donkere kleuren heel veel puntjes, pixels ofzo.

Ik kan het niet beter uitleggen..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je kijken of je het probleem kan reproduceren als je VLC Player gebruikt om een film af te spelen? Daar kan je namelijk een screenshot mee nemen en die kan je dan even aan ons laten zien.

Hetzelfde geldt voor je wallpaper; gewoon met de knop PrintScreen en dan in een eenvoudig programma zoals IrfanView plakken en ook op internet zetten voor ons ter beoordeling.

Dat praat wat makkelijker... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Mijn asus zit alweer in de verpakking omdat ik van plan ben morgen even langs de bcc te gaan om hun te laten kijken, hij is nog maar 5 dagen oud. Maar ik heb al een screen gemaakt eerder deze week, en bekeken op een andere computer, er was niets te zien (daarom denk ik dat het aan mijn scherm ligt). Het is heel vervelend en storend om op mijn laptop films, plaatjes en wallpapers te zien waar in donkere kleuren allemaal puntjes (pixels) overduidelijk te zien zijn, donkere kleuren zonder detail.

• Seamaster1969
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12 19:39
Ik weet niet of dit gepast is maar ik wil niet een nieuw topic beginnen. Mijn probleem met de N61Jv ziet er als volgt uit.

http://www.mijnalbum.nl/i...id=174954657&key=TZFHOOZU

Dit gebeurt vaak wanneer ik de screensaver onderbreek en weer verder wil werken op de laptop. Ik heb al contact met Asus hierover alleen verder dan het updaten van de VGA drivers (die overigens al up-to-date zijn) ben ik niet gekomen.

Iemand dit al eerder gezien en weet wat de oplossing is?
Pagina: 1