Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag, zojuist heb ik een nieuwe router geinstalleerd bij een kennis van mij.

Op de hoofd PC die draait met windows vista (waarmee ik de router dus heb geinstalleerd en de setup doorlopen heb.) Doet de router het perfect. Op een laptop (win XP) is er op 2 verschillende poorten ook getest en internet deed het daar ook perfect.
Echter op 1 PC ( Win XP) geeft hij aan dat er 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden' zijn.
Ik heb van alles geprobeert alleen niets hielp. De pc is een 'oude pc' die recentelijk nog diende als 'hoofd pc'.

Daarnaast is er nog een andere pc (win XP), die geen foutmelding geeft, maar waar internet het ook niet op doet. De router detecteerd deze pc wel. (staat bij iets als 'connected devices')

De router is een netgear wgr614.
Alle computers zijn met een netwerkkabel aangesloten.

Graag mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Welkom op GoT!
We waarderen het hier wel als men eigen inzet toont, dus wat heb je zelf al gedaan om te kijken waar het probleem ligt?

Flauw vermoeden wat ik wel eens vaker gezien heb, kijk eens of er statische ip-adressen op die twee pc's staan die geen internet hebben.
Zo ja pas de reeks kloppend aan of zet het op automatisch als je met DHCP werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Fanatix op 23-03-2010 21:32 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
begin eens met een ipconfig /all output van de pc's welke niet werken.

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:07

TheBorg

Resistance is futile.

Kan vanalles zijn:
- kabel is gaar
- netwerkkaart is gaar
- IP conflict in je netwerk, gebruik je DHCP?
- Winsock ligt in puin ("netsh winsock reset" in de console intypen om te proberen het te resetten)

Kijk eens bij de reactie hierboven van Danicom, met die info weten we wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als allereerst bedankt voor de reacties.

Zojuist heb ik de pc aangezet. en wonderwel geeft hij nu geen beperkte of geen verbindingsmogelijkheden aan.

Ik probeer hetgeen wat TheBorg suggereerde daarvan zie je de screeshots hieronder.

Toen ik echter winock reset deed. Gaf hij weer beperkte of geen verbindingsmogelijkheden aan.

Vervolgens met flushdns en registerdns heb ik het weten te herstellen.

Ik probeerde ook te pingen naar de router, en er kwamen bij de eerste eerste ping slechts 3 aan en bij de 2e ping slechts 1.

De pings zijn nog steeds matig.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/24/1269447997-310.png
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/24/1269447997-311.png
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/24/1269447997-312.png

Hopelijk willen jullie mij nog steeds verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via deze weg wil ik laten weten dat ik het probleem zojuist na 4x4 uren heb opgelost. Het lag inderdaad aan de netwerk kabel. Wat het dus als laatste kon zijn.

Ik heb een nieuwe netwerkkaart gekocht, niets.
Windows XP opnieuw geïnstalleerd, niets.
Alleen gaf hij toen telkens 'geen netwerk kabel aangesloten.' Toen wist ik dus dat het de kabel wel moest zijn.
Kabels opnieuw gestript en andere 'connectors' opgezet. En het deed het weer!
30 euro armer en 16 uur later.

Wel vreemd, die laptop die ik op de kabel heb geprobeerd deed het wel gewoon. Deze heeft me dus op een 'verkeerd spoor' gezet.

De andere pc had gewoon iets wat ik moest verwijderen (via proxy ofzo).

Wat mij betreft een slotje.
Pagina: 1