Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:26
Als ik na installatie van de op www.belastingdienst.nl gedownloade aangiftprogramma voor 2009 probeer mijn gegevens via inloggen met DigiD naar mijn aangifte te downloaden krijg ik een certificaat foutmelding.

URL: https://webdiensten.belas...ad2010/inloggenDigiD.html

There is a problem with this website's security certificate.

This organization's certificate has been revoked.

Security certificate problems may indicate an attempt to fool you or intercept any data you send to the server.
We recommend that you close this webpage and do not continue to this website.
Click here to close this webpage.
Continue to this website (not recommended).
More information

Hebben meer mensen daar nu last van?
En waarom zie ik de "Continue to this website wel op de copy-paste van het scherm en niet als optie op het IE scherm zelf?

[ Voor 11% gewijzigd door Leader98 op 23-03-2010 21:10 ]

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:07
Leader98 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:03:
Als ik probeer mijn gegevens via inloggen met DigiD van de belastingdienst site naar mijn aangifte te downloaden krijg ik een certificaat foutmelding.

There is a problem with this website's security certificate.

This organization's certificate has been revoked.

Security certificate problems may indicate an attempt to fool you or intercept any data you send to the server.
We recommend that you close this webpage and do not continue to this website.
Click here to close this webpage.
Continue to this website (not recommended).
More information

Hebben meer mensen daar nu last van?
En waarom zie ik de "Continue to this website wel op de copy-paste van het scherm en niet als optie op het IE scherm zelf?
www.belastingdienst.nl bedoel je? welke website?

Gewoon niet gebruiken, je wordt duidelijk gewaarschuwd. Eigen risico als je toch doorgaat.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29

Compizfox

Bait for wenchmarks

IE gebruik je toch?

Kun je in IE het certificaat ook zien? Kijk dan handmatig even of het klopt.

- Of het is uitgegeven door een geldige instantie
- Of de datum klopt
- Of het domein klopt

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik heb de oorzaak denk ik al gevonden:

http://www.digid.nl/

Vanwege een technische storing is het mogelijk dat u problemen ondervindt met DigiD. Wij doen onze uiterste best om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Excuses voor enig ongemak.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb het zelfde probleem bij het gebruik van DigiD.

Probleem is bij verbinden naar https://as.digid.nl

Vreemd genoeg treedt het bij mij alleen op met IE8 (8.0.7600.16385) op Win7 en niet met IE8 (8.0.6001.18702) op WinXP.

Of het ligt aan Win7 of het IE versie verschil.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03
Het is niet gezegd dat elke webbrowser volgens dezelfde procedure revocatielijsten download en handhaaft :) Handmatig testen hier leidde ertoe dat Firefox niet verder wilde en IE (7.x) geen probleem aangaf.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Net getest met Firefox 3.6.2 onder Win7 en dat werkt wel zonder problemen. (Dezelfde Win7 installatie waar IE8 wel problemen geeft)

Chrome 4.1.249.1036 onder WinXP gaat ook goed.

Heb in de certificate store van Win7 lopen zoeken maar geen ingetrokken certificaat kunnen vinden.

Zal vast te maken hebben met de gemelde technische storing op de frontpage van DigiD.
Morgen nog maar eens proberen dan.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03
Ik had ook handmatig gekeken of het client certificaat op de revocatielijst voorkwam, maar zag ook geen entry.

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 23:12
Heb gisteravond geprobeerd om een belastingaangifte te versturen.

Met Windows Vista met zowel IE8 als Firefox ging het fout. IE8 gaf aan dat het certificaat is ingetrokken en ging dus niet verder (ik kon ook niet aangeven alsnog naar de site te gaan) en Firefox gaf enkel een foutmelding.

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 15:47
Bij mij ging het zowel met FF 3.6.2 fout als met IE8.0, vanavond nog een keer proberen. Jammer genoeg ga ik niets terugkrijgen (maar hoef ik ook niets te betalen :D)

Mess with the best, die like the rest

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 12:39

TheFirepit

Vuurbal

Als het goed is moet het nou wel lukken. Wellicht dat je de browsercache nog leeg moet gooien voordat het werk. Er schijnt iets geweest te zijn met de SSL certificaten die gebruikt worden. Die waren zomaar ingetrokken door de certificaat verstrekker.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Verwijderd

Het internetprogramma DigiD lag dinsdag urenlang plat. Mensen die toen probeerden in te loggen en dat deden met Windows7 of Windows Vista in combinatie met Explorerer, lukt dat woensdag ook niet omdat dit nog in het geheugen van de computer zit opgeslagen. Het gaat om maximaal 8000 mensen, aldus de woordvoerder.

Wie het probleem direct wil oplossen, moet bellen met de helpdesk van DigiD. Wat ook kan is 48 uur wachten (vanaf dinsdag 22.00 uur), want dan lost het zich van zelf op. Uitwijken naar een computer van een ander is ook een mogelijkheid.

bron telegraaf.nl

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:01:
Het internetprogramma DigiD lag dinsdag urenlang plat. Mensen die toen probeerden in te loggen en dat deden met Windows7 of Windows Vista in combinatie met Explorerer, lukt dat woensdag ook niet omdat dit nog in het geheugen van de computer zit opgeslagen. Het gaat om maximaal 8000 mensen, aldus de woordvoerder.

Wie het probleem direct wil oplossen, moet bellen met de helpdesk van DigiD. Wat ook kan is 48 uur wachten (vanaf dinsdag 22.00 uur), want dan lost het zich van zelf op. Uitwijken naar een computer van een ander is ook een mogelijkheid.

bron telegraaf.nl
En dit is niet helemaal waar. Hier maak ik gebruik van Vista en IE8. Ik heb zelf de SSL cache verwijderd en nog steeds doet hij het niet. Wanneer ik de SSL cache verwijder en de computer opnieuw opstart kunnen deze gegevens toch nooit "nog in het geheugen van de computer zit opgeslagen"?

Vervolgens via een XP bak geprobeerd en daar deed hij het wel. Advies aan iedereen die nu nog een probleem heeft en niet tot morgen kan wachten: gebruik XP. DigiD bellen heeft geen zin, dat heb ik al gedaan en het enige wat zij mij konden vertellen is dat ik tot morgen moest wachten...
Pagina: 1