Toon posts:

HX08 kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar medetweakers!!!!!!
Ik heb nu een HX045 miditower maar ik vind 'm eigelijk een beetje te klein. Nou vind ik deze kast wel heel erg moddeble dus ik denk er over om dezelfde kast te kopen maar dan een maatje groter. De HX08 dus.
Moet ik dit doen of hebben jullie nog betere alternatieven. De HQ08 vind ik niks wat dat front is veel te breed, het blijf overal achter haken als ie in de auto moet

Verwijderd

Ja, de antec sx 830 ec, dies niet al te groot, maar zeker groot genoeg...
Kijk maar eens bij ned-cool, die hebben ze

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb m zelf ook, ben er heel happy mee, maar als je het geld er voor over hebt (en hem net zo :9~ vindt als ik) zou ik de Antec 1030BEC nemen...
Afbeeldingslocatie: http://www.ned-cool.nl/images/1030black_small.jpg
Maar de HX08 is zeker ook een aanrader!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
De kasten van Antec zijn idd wel erg mooi maar ik wil lekker kunnen modden. Daar heb je een flinke berg driverbays en een zo vlak mogelijk front voor nodig. Die antec kasten hebben vrij weinig diverbays en het front is helemaal geribbeld. Je kunt dus vrij moeilijk knopjes ed erop maken. De HX08 heeft dit wel.

Maar natuurlijk wel bedankt voor jullie reactie.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:53

Epsilon

mijn gijze cd-rom speler past niet bij die zwarte antec kasten :(

Verwijderd

Zelf heb ik net sinds 1 weekje de HX08, hij ziet er inderdaad lekker strak uit. Het moederbord installeren is ook makkelijk en er is voldoende ruimte voor extra HD en koelers.
Een groot nadeel is echter dat je de zijkanten er helemaal af moet halen als je hem open wil doen.

Verwijderd

Ik heb ook de HX08. Bevalt perfect, nog beter te modden als de miditower :P en zat plaats binnenin

[edit]
Typo's :P

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op donderdag 08 maart 2001 19:31 schreef epsilon het volgende:
mijn gijze cd-rom speler past niet bij die zwarte antec kasten :(
Zie je toch nix van want er zit een deurtje voor ;)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 19:32 schreef freezy17 het volgende:
Zelf heb ik net sinds 1 weekje de HX08, hij ziet er inderdaad lekker strak uit. Het moederbord installeren is ook makkelijk en er is voldoende ruimte voor extra HD en koelers.
Een groot nadeel is echter dat je de zijkanten er helemaal af moet halen als je hem open wil doen.
bedoel je dat je de zijpanelen helemaal naar achteren moet schuiven om ze eraf te halen? Het zou idd beter kunnen. misschien is dat wel te modden :). zijn er misschien nog andere kasten die ook in aanmerking komen voor dezelfde doeleinden?

• Demo

Demo

Op donderdag 08 maart 2001 19:29 schreef Hawk666 het volgende:
De kasten van Antec zijn idd wel erg mooi maar ik wil lekker kunnen modden. Daar heb je een flinke berg driverbays en een zo vlak mogelijk front voor nodig. Die antec kasten hebben vrij weinig diverbays en het front is helemaal geribbeld. Je kunt dus vrij moeilijk knopjes ed erop maken. De HX08 heeft dit wel.

Maar natuurlijk wel bedankt voor jullie reactie.
Hadda meteen gezegd! Dan is de HX08 zeker weten de nr. 1!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 19:44 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

bedoel je dat je de zijpanelen helemaal naar achteren moet schuiven om ze eraf te halen? Het zou idd beter kunnen. misschien is dat wel te modden :).
Zie VH, die lipjes kun je ombuigen of zoiets :)

Verwijderd

Ik ga voor de HX08 :)
Als het goed is wordt ie morgen (met de rest van de zooi) afgelevert en kan ik gaan dremelen enzow >:)

De kast is wel wat eenvoudig maar met eigen inspiratie valt er toch een leuk kassie van te maken :)

Die Antec ziet er superstrak uit moet ik zeggen! :)

Verwijderd

Kheb ook de HX-08. Brute kast, maar wel een herrie-voeding.

Verwijderd

KOPEN dat ding. NU !!! :9 :P :9

Verwijderd

Topicstarter
ga ik ook maar gouw doen denk ik, bij pricewatch staat dat ik 'm bij Perfect PC voor 235+29 verzendkosten thuis heb staan. Vind ik best wel een nette prijs voor zo'n kastje.

Hij is idd lekker strak, zonder toeters en misthoorns. Hierdoor kun je je eigen ideen er optimaal op uitvoeren. Ik vind het ook echt zonde gewoon dat veel winkels deze niet meer verkopen en alleen nog maar de hq08 verkopen die veel lastiger van vorm is.

ok thanx voor jullie antwoorden, ik laat wel horen/zien als ik 'm heb

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 21:10 schreef HlpDsK het volgende:
Kheb ook de HX-08. Brute kast, maar wel een herrie-voeding.
Herrie van de voeding boeit me niet zo, ik zet er toch wel een JustCooler 80mm fan in, heb ik met m'n hx45 ook gedaan

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

zeker doen(HQ is wel mooier:P).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 21:19 schreef Hawk666 het volgende:
ga ik ook maar gouw doen denk ik, bij pricewatch staat dat ik 'm bij Perfect PC voor 235+29 verzendkosten thuis heb staan. Vind ik best wel een nette prijs voor zo'n kastje.

Hij is idd lekker strak, zonder toeters en misthoorns. Hierdoor kun je je eigen ideen er optimaal op uitvoeren. Ik vind het ook echt zonde gewoon dat veel winkels deze niet meer verkopen en alleen nog maar de hq08 verkopen die veel lastiger van vorm is.

ok thanx voor jullie antwoorden, ik laat wel horen/zien als ik 'm heb
Bij perfect systems is ie ook nu 235,- :'( (ik heb hem vorige week besteld voor 253,- ofzow)

Verwijderd

Yepp heb ook sinds 1 a 2 maand een HX08 en hij bevalt echt toppie, klasse kast.

Greetz

/me is heel erg blij met zijn HX08 kast(je) :)

Verwijderd

Topicstarter
persoonlijk vind ik de hq08 ook iets mooier alleen de vorm is superonhandig en hij is minder goed te modden omdat de voorkant niet recht is

Verwijderd

Ik heb de HQ08, en hij bevalt me wel. Het nadeel is wel dat je niet "eventjes" iets in je case kunt doen aangezien je de case moet verplaatsen (staat bij mij heel dicht bij de muur) wil je hem openkrijgen. En je moet ook nog eens 5 schroeven losdraaien. Nou, persoonlijk zou ik voor die Addtronics kast gaan want die is makkelijk te openen enzo en je kunt overal snel bij. En er zitten veel meer koelmogelijkheden in (H*08 heeft maar 3 fans :() Maarja, ik had daar geen centjes voor :'(

Verwijderd

Ik ben ook in het bezit van een HQ08 , hij ziet er leuk uit voor een redelijke prijs.
Die schroeven moet je er gewoon uit laten , maakt niets uit toch?
Een ander nadeel vind ik de airflow in de kast , maar daar valt wel mee te leven.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
KOPEN!

• onne
  • Laatst online: 18:54
heb ook de hx-08, vind em gewoon mooier,
de hq-08 is trouwens niet breder dan de hx, ze zijn allebei opgebouwd uit dezelfde basis, hijj ziet er werl breder uit, maar is et dus niet.
(breed is toch geen nadeel trouwens?)

Verwijderd

Die HX08 met hun :r blauwe stripjes vind /me maar niks :)
Addtronics of Antec zijn veel mooierderderder.

• Demo

Demo

Op vrijdag 09 maart 2001 10:48 schreef onne het volgende:
heb ook de hx-08, vind em gewoon mooier,
de hq-08 is trouwens niet breder dan de hx, ze zijn allebei opgebouwd uit dezelfde basis, hijj ziet er werl breder uit, maar is et dus niet.
(breed is toch geen nadeel trouwens?)
Aan de voorkant zit een breder stuk, da's wel een nadeel (je kan em niet tegen de muur zetten ofzo)

Verwijderd

Je kan m modden dat je de zijkanten maar een klein stukje hoeft te verschuiven. check VH voor een guide.
Ik ken de HX08 ook aanraden

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Aopen kast, de HQ08 versie en die is toch ook al serieus gemod denk ik
ik heb pictures staan op www.tomamod.com

Verwijderd

Ik heb ook een HX08, maar ik vind het een klotekast:

- Je moet eerst het bovenpaneel weghalen, en dan pas kun je de zijpanelen weghalen

- Trek eens 3x IDE, 1x SCSI en 1x floppy door dat prutgaatje dussen drivebays en MB. Valt tegen he?

- floppy zit bovenin. Lastige plek

- herrievoeding

- el cheapo buttvoeding. Ding is kwalitatief gewoon prut.

- Totaal ongeschikt voor waterkoeling. Je kunt nergens echt goed je radiator kwijt.

Tsja, da's mijn mening.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Rico

Wie dit leest is gek....

Iedereen zegt check VH voor een mod guide...maarre wat is VH?

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 16:01 schreef Rico het volgende:
Iedereen zegt check VH voor een mod guide...maarre wat is VH?
Virtual Hideout

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:11
Ik heb ook een HX-08 gekocht en ik vind het maar een zeer matig en lelijk ding. Beetje een miskoop. Alleen de voetjes zijn wel grappig :)
Heb dan nu ook zo'n Antec kastje staan en dat is pas echt een mooi, degelijk ding.

Verwijderd

Aopen is wel goed te modden, maar het design vind ik een beetje uit de tijd
Maar da's mijn mening.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Op vrijdag 09 maart 2001 15:09 schreef DaBit het volgende:
Ik heb ook een HX08, maar ik vind het een klotekast:

- Je moet eerst het bovenpaneel weghalen, en dan pas kun je de zijpanelen weghalen

[obi] Als je het kleine driehoekje bovenaan eraf haalt is dat niet meer nodig.

- Trek eens 3x IDE, 1x SCSI en 1x floppy door dat prutgaatje dussen drivebays en MB. Valt tegen he?

[obi] Zou kunnen, ik heb m'n HD's onder, dus daar heb ik geen last van.

- floppy zit bovenin. Lastige plek

[obi] Valt mee.

- herrievoeding

[obi]Yep.

- el cheapo buttvoeding. Ding is kwalitatief gewoon prut.

[obi] Is dat zo..?

- Totaal ongeschikt voor waterkoeling. Je kunt nergens echt goed je radiator kwijt.

[obi] Tja, ik koel lucht, maakt voor mij dus geen reet uit.

Tsja, da's mijn mening.
Reacties IN de quote.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb ook de HQ-08, en hij is prima, van een computer wil ik niet echt design ofzo... ;) Die voeding is inderdaad iets te luidruchtig, graag vervang ik nog een keer die fan... Die ene fan maakt meer herrie dan mijn drie Papst koelers (8412NG) samen...
Het gat in het tussen stuk is inderdaad te klein, en je moet wel even een superkleine mod doen wil je makkelijk die deurtjes kunnen verschuiven (anders moet de deksel er eerst af, irritant). Het is wel zo dat de afwerking prima is, en de prijs ook goed te doen. Maar mocht je een goed alternatief hebben (Antec?) dan zou ik dat zeker doen.

Verwijderd

Ik heb hier een HQ08 staan, als je geinteresseerd bent, mail dan ff naar banshax@xcl-clan.com Ik LAN te veel, en die kast is leuk maar net ff te zwaar.

Verwijderd

Topicstarter
Die Antec Kasten zijn wel leuk maar ze zijn een beetje lastig te modden. Er zitten naar mijn zin ook te weinig bays op.

He die mod van die HX08 om de deurtjes ok te krijgen. Waar vind ik die?
Pagina: 1