Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Kon het zo snel even niet vinden in de search, maar het probleem is als volgt.

Als ik een windows 7 pc in een domein hang ( server 2008 ) doe ik het volgende vaak ;

Domain users maak ik lid van lokale administrator groep, zodat men full control heeft op hun eigen pc, en UAC gezeur uit.

Als ik nu connect naar een printer op de server, die ik voor het gemak even \\bla\printer noem dan gaat het goed vanuit windows, en kan ik hier keurig mee printen.

Nou heb ik ook een wat ouder programma welke draait in een CMD venster, welke ingebouwde PCL codes heeft voor de printer welke ik gebruik. Het enige wat ik moet doen is aangeven op welke share de printer zit.

Het probleem is als ik nu vanuit dat programma ( in CMD dosbox dus. ) print naar \\bla\printer, ik een access denied krijg. ( programma geeft aan 'kan uitvoerbestand niet maken' )

Ik kan dit op 2 manieren omzeilen

1. voeg de user 'NETWORK' toe aan de map /system32/spool/printers
2. maak de user die moet kunnen printen lid van 'Domain Admins'

optie 2 is natuurlijk uit den boze, dus dat wordt em niet.

Waarom krijg ik access denied terwijl ik gewoon in de local admin groep zit ?
:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48
mischien eerst een 'net use lpt3: \\servernaam\printer' doen ipv via een unc pad :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Powershell schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:56:
mischien eerst een 'net use lpt3: \\servernaam\printer' doen ipv via een unc pad :?
printer is geshared op de server, het programma wat we gebruiken kan rechtstreeks naar sharenaam printen, geen nut dus voor net use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
mvz schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:58:
[...]

printer is geshared op de server, het programma wat we gebruiken kan rechtstreeks naar sharenaam printen, geen nut dus voor net use.
doe es lief tegen mij en maak eens een lpt mapping en doe dan een 'dir > lpt3' op de prompt. komt er dan wel wat uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met PowerShell, probeer dat eens :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
toegang geweigerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:49

_AN

CMD > Run As Administrator (rechtermuisknop)...Dit kwam als eerst in mij op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

mee eens een cmd zo opgestart heeft beperkte rechten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
dit gaat wat dieper dan dat, nm. ik gebruik de workaround om 'network' aan de spoolermap toe te voegen wel.

als ik als domain user, met adminrechten, een ( dosbased met VDF als back-end ) programma opstart van een gekoppelde netwerkschijf ( F in dit geval ) welke native naar unc paden kan printen dan moet het gewoon werken

het vreemde is dat iig XP machines het gezeur niet hebben, en *soms* een windows 7 pc wel, maar *soms* ook niet. Dus er is een variabele die niet altijd hetzelfde is, maar ben er nog niet uit omdat we alle machines hetzelfde klaarmaken en in domain hangen.

[ Voor 69% gewijzigd door mvz op 23-03-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:49

_AN

mvz schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:15:
dit gaat wat dieper dan dat, nm. ik gebruik de workaround om 'network' aan de spoolermap toe te voegen wel.

als ik als domain user, met adminrechten, een ( dosbased met VDF als back-end ) programma opstart van een gekoppelde netwerkschijf ( F in dit geval ) welke native naar unc paden kan printen dan moet het gewoon werken

het vreemde is dat iig XP machines het gezeur niet hebben, en *soms* een windows 7 pc wel, maar *soms* ook niet. Dus er is een variabele die niet altijd hetzelfde is, maar ben er nog niet uit omdat we alle machines hetzelfde klaarmaken en in domain hangen.
Misschien weer een raar idee, maargoed, misschien is het bij ook niet helemaal duidelijk..

Probeer eerst naar \\server\ te gaan. Klik tweemaal op de printer, zodat de driver wordt gekopieerd naar je werkstation en probeer het dan wederom in CMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
de printer is op de werkstations al geinstalleerd in windows met de juiste drivers.

niet dat dat er toe doet, omdat het programma alle pcl control codes voor verschillende type printers al built in heeft, en dus alleen moet weten waar de printer is ( de sharenaam dus )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
_AN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:31:
[...]

Misschien weer een raar idee, maargoed, misschien is het bij ook niet helemaal duidelijk..

Probeer eerst naar \\server\ te gaan. Klik tweemaal op de printer, zodat de driver wordt gekopieerd naar je werkstation en probeer het dan wederom in CMD.
dos apps hebben geen windows driver nodig ;)

Pagina: 1