[HD] Schijven Samenvoegen.

Pagina: 1
Acties:

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb sinds een tijdje een 1.5TB schijf in mijn PC hangen.
Nu heb ik hem misschien wat onhandig gepartitioneerd, met de gedachte om backups te maken. Maar daar ben ik simpel te lui voor.

Hier een screenshot van mijn huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/2769/kakr.jpg

Nu wil ik weten of het mogelijk is de E schijf op te splitsen en te verdelen over de C en D schijf.
Met programma's als Partition Magic en Partition Manager is het me nog niet gelukt.

PS: Zonder de data te verwijderen, ofcourse.

Verwijderd

De plaatjes zijn te klein voor mij.

Het valt aan te raden een backup te maken op een externe usb-schijf, dvd's, cd's, usb-stick of internet voordat er partities veranderd worden. Er is een kans dat het mis gaat en de bestanden op de harde schijf niet meer te lezen zijn. Hetzelfde bestand op een andere locatie op dezelfde schijf en een tweede bestand ergens in dezelfde computer zijn geen backups maar dubbele bestanden en kopietjes.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 20:59 ]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Dit kan door naar start te gaan en dan rechtermuisknop op computer ==> beheren (manage) en dan zou je bij disk management het een en ander in moeten kunnen stellen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:42
Je E: partitie is leeg zo te zien ? Dan kan je deze verwijderen en de C: en D: Partitie vergroten met stukken uit de vrije ruimte die je zojuist gemaakt hebt ?

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Ah, met Disk management kan dit inderdaad. Vergeten dat deze ook in W7 zat.

Ik zal eens kieken.

EDIT: Yep, gefixt. Kan de C: schijf niet vergroten, D: zit in de weg. D: is nu 1 TB en de E: is nu ong. 150GB voor eventuele backups.

Thanks.

[ Voor 43% gewijzigd door Gnermo op 23-03-2010 21:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:55:
Hetzelfde bestand op een andere locatie op dezelfde schijf en een tweede bestand ergens in dezelfde computer zijn geen backups maar dubbele bestanden en kopietjes.
Gnermo schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:04:
EDIT: Yep, gefixt. Kan de C: schijf niet vergroten, D: zit in de weg. D: is nu 1 TB en de E: is nu ong. 150GB voor eventuele backups.

Herhaling:

Een zogenaamde backup op dezelfde schijf kan met de originele bestanden verloren gaan als er iets met de harde schijf gebeurt.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 23:16 ]

Pagina: 1