Toon posts:

Inloggen op Server

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 324784
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Beste mensen,

Ik heb bijna me Windows server 2008R2 volledig ingesteld, nu wil ik dat ze direct vanaf een andere plaats kunnen inloggen op me server via Extern Bureaublad. Nu kan ik als ik gewoon op lokatie bent de naam SERVER intikken en in log in op de server met me gebruikersnaam en wachtwoord, maar dit moeten de klanten ook kunnen doen alleen onder hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Hoe kan ik het zo maken dat ze via het IP van het netwerk zoals 77.02.123.45 of zo 77.02.123.45:POORT HIER dat ze dan inloggen op de server via een Extern bureaublad? Wie kan je hiermee helpen dit is het laaste probleem dat ik heb.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17
Anoniem: 324784 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:09:
Beste mensen,

Ik heb bijna me Windows server 2008R2 volledig ingesteld, nu wil ik dat ze direct vanaf een andere plaats kunnen inloggen op me server via Extern Bureaublad. Nu kan ik als ik gewoon op lokatie bent de naam SERVER intikken en in log in op de server met me gebruikersnaam en wachtwoord, maar dit moeten de klanten ook kunnen doen alleen onder hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Hoe kan ik het zo maken dat ze via het IP van het netwerk zoals 77.02.123.45 of zo 77.02.123.45:POORT HIER dat ze dan inloggen op de server via een Extern bureaublad? Wie kan je hiermee helpen dit is het laaste probleem dat ik heb.
Maar als jij op lokatie server in kan tikken, kunnen de klanten dat toch ook op lokatie? Want ik neem aan dat je een DNS-record hebt staan waarin SERVER naar het juiste ip-adres verwijsd.

Kan je niet gewoon een shortcut maken naar een RDP Sessie naar de server?

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate besteld

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:21
Hij bedoelt waarschijnlijk buiten het netwerk...
Je moet in je router/firewall ervoor zorgen dat verkeer richting de server op port 3389 toegestaan is...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:14
_AN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:26:
Hij bedoelt waarschijnlijk buiten het netwerk...
Je moet in je router/firewall ervoor zorgen dat verkeer richting de server op port 3389 toegestaan is...
en ook even RDS licensing installeren en activeren en de CALS installeren.

anders kan je er alleen maar in voor 'remote beheer' zaken ipv het echte werk :)

overigens zou ik zelf nooit 3389 openzetten maar de RDS gateway functionaliteit gebruiken in 2008 (r2) dan kan je gewoon RDP over https doen en heb je het ook nog eens veilig en makkelijker aangezien niet elke client firewall 3389 naar buiten toestaat

my 2 cents :9

A wise man's life is based around fuck you

• Niet online
Klotp zit buiten me netwerk, maar hoe kan ik instellen dat ze inloggen in de server? ik kan de poort wel vrijgeven in Firewall geen probleem maar dan gebeurt er niks het weet niet dat het naar de server toe moet

• Zwelgje
Anoniem: 324784 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:29:
Klotp zit buiten me netwerk, maar hoe kan ik instellen dat ze inloggen in de server? ik kan de poort wel vrijgeven in Firewall geen probleem maar dan gebeurt er niks het weet niet dat het naar de server toe moet
kijk eens in je router bij 'nat' of 'portmapping'

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 324784 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:29:
Verdiep je eens in portforwarding.

offtopic:
elke keer 'me' i.p.v 'mijn' staat erg hinderlijk. Ik hoop niet dat je ook zo richting je klanten communiceert

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Zwelgje
Gunner schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:31:
[...]

offtopic:
elke keer 'me' i.p.b 'mijn' staat erg hinderlijk. Ik hoop niet dat je ook zo richting je klanten communiceert
hobby's: Internet Denvelopment O-)

• Niet online
Gunner schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:31:
[...]

offtopic:
elke keer 'me' i.p.b 'mijn' staat erg hinderlijk. Ik hoop niet dat je ook zo richting je klanten communiceert
Dat is geen probleem ik las iets over RAS?

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:21
Powershell schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:28:
[...]

en ook even RDS licensing installeren en activeren en de CALS installeren.

anders kan je er alleen maar in voor 'remote beheer' zaken ipv het echte werk :)

overigens zou ik zelf nooit 3389 openzetten maar de RDS gateway functionaliteit gebruiken in 2008 (r2) dan kan je gewoon RDP over https doen en heb je het ook nog eens veilig en makkelijker aangezien niet elke client firewall 3389 naar buiten toestaat

my 2 cents :9
Is inderdaad aan te raden om het op deze manier te doen...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:58

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En anders kan je altijd een combi doen van een portforward en de listening-port omzetten op de ts-service...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Of register aanpassen :)

Serverkast.com

• Zwelgje
en je advanced firewall rule aanpassen (op de 2008 machine) aangezien die hardcoded op poort 3389 rdp verkeer binnen laat en geen ander poortje ;)

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee