Programma's installeren en orderen

Pagina: 1
Acties:

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-12-2025
Hoi

Ik werk nog niet zo heel lang met osx. Bij het instaleren van een programma, word er normaal gesproken niet gevraagd waar je hem wilt instaleren en op welke harde schijf. Maar gooit hij het programma in de applications folder. En als ik de applications folder wil ordenen, door bijvoorbeeld alles van adobe in een map te zetten. Copieerd hij het hele programma naar de map adobe, en niet als het ware als snelkoppeling.

Zie ik iets over het hoofd? Of heeft er iemand tips?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Misschien zie ik iets over het hoofd: waarom wil je het ordenen?

En als je wilt ordenen, waarom wil je dan een alias in de map Adobe in plaats van het programma? Als hij het programma verplaatst naar de Adobe map dan heb je toch wat je wilde?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• WokeBroke
breinonline schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:18:
Misschien zie ik iets over het hoofd: waarom wil je het ordenen?

En als je wilt ordenen, waarom wil je dan een alias in de map Adobe in plaats van het programma? Als hij het programma verplaatst naar de Adobe map dan heb je toch wat je wilde?
ik wil het ordenen omdat ik het op deze maniet weer wil laten geven.
Afbeeldingslocatie: http://blog.hyperjeff.net/_templates/images/2006-08-02-Applications.png

ik wil in de application map een map adobe aan maken, en daarin alle adobe programma's gooien. Zoals je dus bij windows in het start menu kan doen. Maar om het hele programm'a te moeten copieren lijkt me wat overbodig en tijdverspilling.

[ Voor 12% gewijzigd door WokeBroke op 23-03-2010 20:30 ]

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

veel makkelijker is het om aan te leren om spotlight te gebruiken (cmd + spatiebalk) dan de naam in te typen en op enter te drukken.

Maar ik zie niet in waarom het niet mogelijk zou zijn een map adobe aan te maken en de programma's daar in te zetten.

Scientia potentia est

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:54
WokeBroke schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:25:
[...]

ik wil het ordenen omdat ik het op deze maniet weer wil laten geven.
[afbeelding]

ik wil in de application map een map adobe aan maken, en daarin alle adobe programma's gooien. Zoals je dus bij windows in het start menu kan doen. Maar om het hele programm'a te moeten copieren lijkt me wat overbodig en tijdverspilling.
Je komt zeker net van Window af... haal het 'startmenu' idee uit je hoofd (althans dat is wat ik je aanraad) en leer spotlight te gebruiken, binnen no-time gaat dat veel sneller.

Je wilt photoshop? -> cmd-spatie, photo -> enter

Dan maakt het ineens veel minder uit waar alles staat. Het kan ook nog zoeken in documenten, spotlight _/-\o_

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

ZpAz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:37:
[...]

Je komt zeker net van Window af... haal het 'startmenu' idee uit je hoofd (althans dat is wat ik je aanraad) en leer spotlight te gebruiken, binnen no-time gaat dat veel sneller.
Exact. En anders kan je ook een programma zoals Himmelbar gebruiken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• WokeBroke
bedankt voor de reactie's, ik ga is uitproberen of die spotlight wat is.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:14
Altijd leuk om te zien, die eerste hordes die overstappers moet maken :')
Gewoon wennen of gebruik je dock waarvoor die bedoeld is, GL
Pagina: 1