Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een SSD schijf ontvangen, deze heb ik in mijn pc gezet en daar heb ik windows 7 op geinstalleerd.
Nu wil ik mijn oude schijf formateren, hier staat windows vista op, en dit wil ik doen vanuit de windows 7 schijf. Wanneer ik nou wil formatteren geeft hij aan dat dit niet mogelijk is, weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/ff1grk.jpg

Met vriendelijke groeten,
M0nnik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:41
Komt vaak voor zie bijvoorbeeld hier

Je moet dus eerst je SSD zonder de andere schijf werkend zien te krijgen, daar na is de schijf met vista overbodig en dus te wissen/ formatteren

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga maar eens Googlen op BCDEDIT; hopelijk kan je hiermee de bootloader aanpassen en overzetten en daarna de oude schijf formatteren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:43
Maar goed dat hij het zegt anders kon je niet meer booten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waarschijnlijk is je gewone hardeschijf nogaltijd de bootschijf i.p.v. de SSD. Dit komt omdat Windows Vista reeds van deze hardeschijf al een system disk heeft gemaakt. Op de system disk/partitie staan de bootbestanden. De bootbestanden is overigens niet de Windows installatie deze kan gerust elders staan en dat is nu met jouw Windows 7 gebeurd.

Verder voor dat ik het vergeet welkom op GoT, ik wil je er nog even op wijzen dat wij hier op GoT ervan uit gaan dat je ook eigen initiatief toont. Dit kun je doen door in de start post duidelijk aan te geven wat je reeds zelf hebt opgezocht of geprobeerd, dit mis ik in jouw start post. Aangezien je met enige zoekwerk met de GoT search toch al een eind zou moeten kunnen komen (of mogelijk de FAQ's eens doornemen), gaat dit topic op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.