Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbtje1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo,
2 weken geleden deed mijn computer het niet meer, ik dacht dat het mobo defect was en heb hem toen RMA gestuurd.
Nu heeft de winkel een mailtje teruggestuurd die bevestigt dat het moederbord inderdaad kapot is. Nu hebben zij het desbetreffende moederbord niet meer op voorraad MSI KA 790GX
En zij bieden mij het volgende moederbord aan: de Asus M4A78-E
Nu vind ik dat moederbord ook wel oke enzo
Maar nu vraag ik me af of ik het moederbord gewoon kan vervangen en hem dan weer opstarten zonder een nieuwe installatie oid. De chipset is hetzelfde (790GX) maar ik weet niet wat er allemaal compatible moet zijn voor een werkende computer.
Ik hoop dat jullie weten of er met dit nieuwe moederbord geen problemen zullen zijn
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Zelfde soort geheugen, zelfde socket, 1 PCI slot minder maar meer van de rest.
Zou dus geen enkel probleem moeten opleveren qua hardware-compatabiliteit.
Alleen Windows misschien even heractiveren, maar t moet gewoon kunnen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:25
Het zal gewoon werken, volgens mij kan Windows 7 ook van chipset veranderen en werkt het nog steeds. (Bij Intel chipsets tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Als je zeker wilt zijn van een werkende computer, gewoon een nieuwe installatie. Anders zit je dadelijk misschien met verkeerde drivers voor geluid, LAN etc.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

like, want alle computers hebben tegenwoordig dezelfde realtek lan en audio chipsets? ;( en zelfs als er een andere audio of lankaart aanwezig is, worden die realtek drivers gewoon opzij gezet en nieuwe drivers gevonden en geinstalleerd.. of verwijder jij ook iedere keer de drivers van een usbstick via device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbtje1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Ok bedankt voor de reacties
Ik neem nu gewoon dat moederbord, en als er dan dingen mis gaan kan ik altijd nog besluiten een herinstallatie uit te voeren.
Pagina: 1