Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sharp Aquos 2010 met Quattron 4-pixel-technologie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• smoove
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09-06-2018
Begin dit jaar gepresenteerd op de CES, de Sharp 810/820 910/920 met Quattron 4-pixel-technologie.

http://sharpusa.com/ForHo...Technology/800Series.aspx

http://www.youtube.com/watch?v=4hSnAxvRdmY

iemand enig idee of die extra pixel veel nut heeft?

8)

---

• rvd50
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:30

rvd50

...................

Ik denk dat de kleurweergave een stuk beter zal zijn, maar of het extra nut heeft. Dat is meer een kwestie van de tv in het echt bekijken en zelf oordelen. Zal ook een hoogmarketinggehalte aan vastzitten. Maargoed, dat zijn we ondertussen wel gewend;)

R.D50

• Schizo007nl
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14-11 22:15
Die kleurweergave is een stuk beter.. ben onlangs bij Sharp geweest en heb de LE810 en LE820 naast een LE705 aan 't werk gezien en je kunt duidelijk het verschil zien.. De kleuren zijn nog natuurlijker en beter opgebouwd.. doordat je een 4e pixel hebt qua kleur neemt je contrast met 33% toe en dat zorgt voor een natuurlijker beeld!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• smoove
quote:
Schizo007nl schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:30:
Die kleurweergave is een stuk beter.. ben onlangs bij Sharp geweest en heb de LE810 en LE820 naast een LE705 aan 't werk gezien en je kunt duidelijk het verschil zien.. De kleuren zijn nog natuurlijker en beter opgebouwd.. doordat je een 4e pixel hebt qua kleur neemt je contrast met 33% toe en dat zorgt voor een natuurlijker beeld!
Weet je ook wanneer de LE810/ LE820 in nederland verkrijgbaar is?

---

• Dawes
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05-08 15:54
quote:
Schizo007nl schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:30:
Tevens zwartwaarden wel weer heel erg blauw te noemen, ik heb ze ook gezien.

Ben wel helemaal gek van de LX(!) 705!

// Dawes

• niels88
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Filmpje, met blije chinees/japanner :P
beter lezen, ach embedded is makkelijker ;)

niels88 wijzigde deze reactie 24-03-2010 02:06 (18%)

• djpj1111
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-09-2012
Hopelijk wordt Sharp met deze technologie iets beter bekend, want als ik tegen mensen zeg dat ik een Sharp televisie heb kijken ze je raar aan. Terwijl het wel degelijk topproducten zijn, en de grootste fabriek voor panelen volgens mij.

Maar vraag me af wat je er nou eigenlijk aan hebt, want al het film/game/animatie materiaal gaat ervan uit dat je gewoon RGB hebt... en hoe moet je deze tv ISF kalibreren met de technologie van vandaag?

En dat ding is edge led zo te zien? beetje jammer

• smoove
quote:
djpj1111 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:55:
En dat ding is edge led zo te zien? beetje jammer
Volgens mij gebruiken ze full LED backlight:

"With a full LED backlight, luminance can be controlled with greater precision than with a CCFL backlight because of the differences in intensity control properties"

http://sharpusa.com/ForHo...Technology/900Series.aspx

---

• Doessie
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Zo te zien op de Engelse Sharp site een edge-led scherm dus.
Hij kan dus om deze reden dunner dan de LE 705 E serie.
Beetje jammer inderdaad!

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-11 08:39

• Yannick1983
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-05-2010
Erg jammer inderdaad dat ze minder vaak besproken zijn dan de andere merken, terwijl ze toch de nodige techniek in huis hebben. Daarnaast zelfs leverancier zijn van schermen aan andere merken.
Ik zelf ook het kijken voor een nieuwe tv en de sharp televisies zijn toch erg aantrekkelijk. Ook gekeken naar Sony maar zie dat daar toch ook de nodige problemen mee naar voren komen.

Prijzen zijn nog schaars, maar na een mailtje aan Sharp nederland de adviesprijzen doorgekregen:

LC-52LE820E - € 2.599,00
LC-46LE820E - € 1.899,00
LC-46LE810E - € 1.699,00
LC-40LE820E - € 1.499,00
LC-40LE810E - € 1.299,00

Vooral de 40le820e maakt grote kans binnen een paar maanden in mijn huiskamer te staan. Mooi design en mooie techniek. Ben ook benieuwd naar die TimeShift functie. Hoop ze snel in de winkel te kunnen bezichtigen.

• euchromatic
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:35
quote:
niels88 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 02:06:
Filmpje, met blije chinees/japanner :P
beter lezen, ach embedded is makkelijker ;)
Die 'blije Japanner' is trouwens George Takei, de acteur die Hikaru Sulu speelde in de originele Star Trek.

De beste man heeft blijkbaar ook een pensioengat...

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-11 08:39
quote:
euchromatic schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:19:
[...]

Die 'blije Japanner' is trouwens George Takei, de acteur die Hikaru Sulu speelde in de originele Star Trek.

De beste man heeft blijkbaar ook een pensioengat...
Nee hoor, hij vertolkte ook nog een prachtige rol in de serie "Heroes".. Takei is badass! >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ralph_dealer
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
levering le 810 week 18

eerste 46-820 modellen zijn eind maart al binnen gekomen,

pauze live tv werkt goed ook met ci plus! je kan alleen niet omschakelen naar andere zender, of analoog.

digitaal zender zoeken met de 820 gaat trouwens echt perfect, binnen 30 seconden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
Ralph_dealer schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:53:
eerste 46-820 modellen zijn eind maart al binnen gekomen,
Waar dan?? Ik heb namelijk Sharp gemaild waneer deze in de winkel zou liggen/staan maar nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spasieba51
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08-06-2012
quote:
trigger808 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:59:
[...]

Waar dan?? Ik heb namelijk Sharp gemaild waneer deze in de winkel zou liggen/staan maar nog geen reactie gehad.
MediaMarkt Deventer , daar staat die al !

• Yannick1983
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20-05-2010
quote:
spasieba51 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 17:17:
[...]

MediaMarkt Deventer , daar staat die al !
De 46(of 52) le820 heb ik wel al zien staan bij de MM in Rotterdam. Maar wil graag de 40le810 en 820 naast elkaar zien. Kijken of de 820 qua design de meerprijs waard is naast de 8gb die ingebouwd zit in de 820 en niet in de 810. Duurt wel behoorlijk lang voordat ze in winkels staan....

Ben nu toch ook het kijken naar de philips 40pfl7605, komt qua technische specificaties en prijs redelijk overeen met de 810.

Iemand al ervaringen met de 810/820? Nu nog kijken of er acties komen met deze tv's voor het WK. 1000 euro zou ik nette prijs vinden :)

• Joost2010
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-11-2010
Heb gister de 40LE810 en de 40LE820 vergeleken bij SPAM. Stonden naast elkaar met hetzelfde signaal dus kon ze goed vergelijken.

Het verschil in beeldkwaliteit vond ik niet heel erg groot. Wel vind ik het design van de LE820 mooier en ook de uitgebreidere mogelijkheden (8GB intern geheugen, DNLA) interessant.

Iemand hier al ervaringen met een van deze twee types?

De 40LE810 kreeg ik aangeboden voor 1040,- en de 40LE820 voor 1300,-.. Ik twijfel nog even verder..

FeaR wijzigde deze reactie 23-08-2010 16:11 (3%)

• hjbaard
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-10 12:32
Ik las net de review van Tweakers en ze hadden het over de kalibratie van de TV. Helaas hebben ze er niet bij gezet welke instellingen het beste resultaat gaf :-(

Zijn er mensen die het scherm hebben gekalibreerd en kunnen aangeven welke waardes de beste zijn?

(ik vond alleen deze http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1272005448 en die geeft niet helemaal het goede resultaat. Er staat bijvoorbeeld niks over de afstelling van het C.M.S. terwijl Tweakers hier, volgens de review, veel aan hebben gesleuteld.)

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:59

mr.paaJ

generatie cmd+z

quote:
hjbaard schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:06:Helaas hebben ze er niet bij gezet welke instellingen het beste resultaat gaf :-(
Dat verschilt dan ook per exemplaar ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• hjbaard
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-10 12:32
quote:
mr.paaJ schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:14:
[...]

Dat verschilt dan ook per exemplaar ;)
Wat is dan de beste manier om de kleuren goed te krijgen?

• groxgrox
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:39
Ik ben ook erg benieuwd welke instellingen jullie op de 810 gebruiken, daar ik sinds kort ook deze pracht TV bezit! Alleen erg veel instelmogelijkheden en zou graag die van jullie testen zodat ik deze kan beoordelen voor mijn TV

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• groxgrox
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:39
quote:
groxgrox schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:54:
Ik ben ook erg benieuwd welke instellingen jullie op de 810 gebruiken, daar ik sinds kort ook deze pracht TV bezit! Alleen erg veel instelmogelijkheden en zou graag die van jullie testen zodat ik deze kan beoordelen voor mijn TV
Niemand deze tv??? Nogmaals, ik kan weinig instel mogelijkheden vinden over deze tv op internet, wil iemand zijn instellingen delen met mij?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:23
quote:
groxgrox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:06:
Niemand deze tv??? Nogmaals, ik kan weinig instel mogelijkheden vinden over deze tv op internet, wil iemand zijn instellingen delen met mij?
Koop/huur/download een calibratie DVD en Blu-ray en ga aan de slag! :)

Nickname does not reflect reality

• Darkvater
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-11-2018

Darkvater

oh really?

Ik heb een vraagje aan ook iemand die de LE810E heeft. Heb zelf de 40" versie. Daarop zit een S/PDIF optical connector. Deze heb ik aan mijn versterker verbonden met het idee om al het geluid dat via de HDMI connectoren binnenkomt zo door te kunnen passen aan de receiver.

Echter, wat ik ook doe, er komt alleen maar stereo geluid uit de televisie. Heeft iemand dit goed werkend gekregen? Eg DVD/Blu-ray speler met HDMI aangesloten op de Sharp, dan TOS kabel naar de versterker waar je dan DTS, DD5.1 etc geluid hoort?

Mijn opstelling nu:
HDMI 1 - Tele2 kabel
HDMI 2 - T-Home satelliet ontvanger
HDMI 3 - AC Ryan HD Mini!
EXT1 - DVD speler
S/PDIF - naar Sony receiver

Darkvater wijzigde deze reactie 23-10-2010 15:41 (13%)
Reden: opstelling bijgezet

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Brad Pitt
De meeste tv's sturen via optical out slechts stereo uit. Zijn er maar héél weinig die surround uitgeven.

• Darkvater
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-11-2018

Darkvater

oh really?

quote:
Brad Pitt schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:51:
De meeste tv's sturen via optical out slechts stereo uit. Zijn er maar héél weinig die surround uitgeven.
Hmm, lekker. Deze kan dus de ontvangen HDMI signaal niet gewoon RAW doorsturen? Lijkt me nog het makkelijkste ook nog in plaats van het te herkennen en te downmixen... :?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Brad Pitt
quote:
Darkvater schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:53:
Hmm, lekker. Deze kan dus de ontvangen HDMI signaal niet gewoon RAW doorsturen? Lijkt me nog het makkelijkste ook nog in plaats van het te herkennen en te downmixen... :?
Helaas gaat dit in 99.9% van de gevallen niet nee. Heeft te maken met de digitale rechten die wel via HDMI kunnen worden "beheerd" en niet via optical out. Optical out is dan ook vrijwel altijd gewoon stereo, helaas ;)

• Paganstars
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-11 19:09
quote:
Darkvater schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:34:
Ik heb een vraagje aan ook iemand die de LE810E heeft. Heb zelf de 40" versie. Daarop zit een S/PDIF optical connector. Deze heb ik aan mijn versterker verbonden met het idee om al het geluid dat via de HDMI connectoren binnenkomt zo door te kunnen passen aan de receiver.

Echter, wat ik ook doe, er komt alleen maar stereo geluid uit de televisie. Heeft iemand dit goed werkend gekregen? Eg DVD/Blu-ray speler met HDMI aangesloten op de Sharp, dan TOS kabel naar de versterker waar je dan DTS, DD5.1 etc geluid hoort?

Mijn opstelling nu:
HDMI 1 - Tele2 kabel
HDMI 2 - T-Home satelliet ontvanger
HDMI 3 - AC Ryan HD Mini!
EXT1 - DVD speler
S/PDIF - naar Sony receiver
Ik weet niet of je dit al hebt opgelost? Maar als je in de settings gaat en dan audio uitvoer moet je deze om zetten van koptelefoon naar audio uitgang. Uitvoer om zetten van PCM naar dolby et voila dolby. (werkt bij mij iig wel icm TOS link, CI+ en Yamaha HTR3063)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True