Ik zal proberen kort maar krachtig te zijn:
Mijn Opstartbeheer(Boot Configuration Data) zit in mijn D: partitie. Ik wil dit naar C: verplaatsen voor enkele redenen.
Ik ben hier gekomen omdat ik niet zeker ben van wat ik moet doen.
link
In de link zie je een engelse topic met daarin een successvolle overdracht van de BCD naar een andere partitie. Probleem is dat hij een aantal dingen niet duidelijk uitlegt waardoor ik bang ben dat ik die fout ga doen en m'n hele pc naar de ballenbak gaat.
Dus m'n vragen zijn:
1. Hoe verplaats ik de bootmgr, bootsect.bak and boot-directory’s files naar de C: schijf? (puur copy+paste?)
2. Hij zet de volgende commands erbij maar ben niet zeker van de volgende delen:
Ik dank u alvast voor uw medewerking
Mijn Opstartbeheer(Boot Configuration Data) zit in mijn D: partitie. Ik wil dit naar C: verplaatsen voor enkele redenen.
Ik ben hier gekomen omdat ik niet zeker ben van wat ik moet doen.
link
In de link zie je een engelse topic met daarin een successvolle overdracht van de BCD naar een andere partitie. Probleem is dat hij een aantal dingen niet duidelijk uitlegt waardoor ik bang ben dat ik die fout ga doen en m'n hele pc naar de ballenbak gaat.
Dus m'n vragen zijn:
1. Hoe verplaats ik de bootmgr, bootsect.bak and boot-directory’s files naar de C: schijf? (puur copy+paste?)
2. Hij zet de volgende commands erbij maar ben niet zeker van de volgende delen:
3. Zijn dit de enige stappen die genomen hoeven te worden of heb ik wat over het hoofd gezien?bcdedit /export S:\Boot\BCD
bcdedit /store S:\Boot\BCD /set {9dea862c-5cdd-4e70-acc1-f32b344d4795} device partition=S:
bcdedit /store S:\Boot\BCD /set {b2721d73-1db4-4c62-bf78-c548a880142d} device partition=S:
bcdedit /store S:\Boot\BCD /set {466f5a88-0af2-4f76-9038-095b170dc21c} device partition=S: (hoe komt hij aan deze reeks?)
bcdedit /store S:\Boot\BCD /enum all /v
VistaDVD:\BOOT\BOOTSECT /NT60 S: /FORCE(Hoe kom ik in de cmd via de VistaDVD?)
DISKPART(Is dit een programma dat standaard wordt meegeleverd met windows? En hoe weet ik welke nummer partition C: en D: is?)
select disk 0
select partition 4
active
Ik dank u alvast voor uw medewerking