Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Ik heb twee machines:

-TheBeast (Windows 7, home premiun 64bit)
-Dell (Windows XP SP3)

De machines zitten beide in dezelfde werkgroep, kunnen elkaar pingen, remote desktop werkt......kortom er is communicatie.

Het probleem is echter, wanneer ik vanaf de Win7-machine een willekeurige computer de C$-share wil benaderen van de XP-machine door middel van '\\dell\c$' in te voeren, blijft de Win7 machine willekeurige machine janken dat ik niet het juiste password heb ingevoerd of blijft het loginschermpje simpelweg tevoorschijn komen en krijg ik dus ook geen toegang tot de share. Ik heb meerdere administrator accounts geprobeerd en ik weet 100% zeker dat ik de juiste wachtwoorden invoer.

Verder:
-Firewalls staan uit
-Geen third party beveiligingssoftware aanwezig
-Ivm mogelijke incompatibiliteit heb ik de Win7-machine uit het nieuwe 'thuisgroep'-gebeuren gehaald (de werkgroep staat wel nog goed ingesteld)
-Losse test share op XP-machine aangemaakt en die geprobeerd te benaderen...........zelfde verhaal
-Alle toetsen van het keyboard werken
-Er is geen verschil als ik 'Eenvoudig delen van bestanden' op de XP-machine aan of uit zet
[edit]toevoeging
-Een andere probleemvrije XP-machine kan ook geen shares benaderen op de Dell XP-machine (en andersom). Het probleem ligt dus niet zoals ik verwachtte bij die Win7-bak, maar bij de Dell
-De 'server'-service staat gewoon aan op de Dell

Wie weet wat het probleem mogelijk kan zijn? :/

[ Voor 12% gewijzigd door temp00 op 23-03-2010 19:09 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat gebeurt er als je ipv de administratieve share (C$) een share probeert te benaderen die daadwerkelijk gedeeld is? Vaak helpt het overigens ook om op beide machines dezelfde gebruikersnaam en ww te hanteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
temp00 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:00:
-Losse test share op XP-machine aangemaakt en die geprobeerd te benaderen...........zelfde verhaal
Of bedoel je iets anders?
Ik heb net ook nog even geprobeerd met dezelfde wachtwoorden te werken, maar dat werkt helaas ook niet :/

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Oh excuus, overheen gelezen; dat bedoelde ik ja.

Toevallig een virusscanner die per ongeluk ook nog als firewall fungeert? Je hebt de firewalls uitgeschakeld staat er, maar soms zijn AV progjes iets te overijverig met hun functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
np :)

Nopes ook geen av die roet in het eten gooit. Waar ik echter wel net ben achtergekomen (tegen m'n verwachting in) is dat ook een andere XP-machine die ik nog heb staan geen shares kan benaderen op de Dell XP-machine. Andersom (van Dell naar die 2de XP-machine) werkt het ook niet. Het probleem ligt dus niet bij de eerder genoemde Win7-machine, maar wel duidelijk bij die Dell.

Ik begrijp er alleen geen pepernoot van want die Dell heb ik pas vers geinstalleerd op precies dezelfde manier hoe ik al mijn XP-machientjes installeer en er is helemaal nergens (third party)SW op te vinden die mogelijk het probleem veroorzaakt. Het enige wat ik o.a. heb ingesteld is alleen NTLM2 antwoorden verzenden, geen NTLM hash opslaan bij volgende wachtwoord wijziging, de naam van het admin account veranderd en SP3 geinstalleerd, maar dat zijn dingen die ik altijd doe en nooit problemen opleveren.
[edit]:en het wordt nog vreemder; MSN Messenger kan niet aanmelden (volgens Mess. mogelijk door een firewall) terwijl dit op m'n andere pc''s prima gaat.
[edit2]Nadat ik de Windows firewall al via de conventionele weg heb uitschakeld (configuratiescherm), heb ik alle andere (mogelijk gerelateerde) onderdelen eruit gesloopt met services.msc en autoruns. Toch blijven de problemen aanwezig.
Hoewel de service waar deze gast over praat bij mij niet draait, lijkt het wel een beetje hetzelfde verhaal: http://www.asktheadmin.co...les-firewall-even-if.html
Het ligt overigens niet aan m'n router..... andere pc's doen het prima en bovendien heb ik voor de zekerheid een gehele DMZ geprobeerd.
Ik begin nu toch wel een beetje pissig te worden :( grrrrrrrr
[edit3]
SP3 gedeinstalleerd. MSN logt gelijk weer in en ook andere specifieke applicaties doen het weer. File sharing is nog steeds een probleem. Ik ga maar eens een herinstall doen.....gvd }:| :) en daarna het één en ander in andere volgorde installeren.
[edit4] Hoppa, kale install inc. drivers en ik kan die shares (vanaf Win7) benaderen. Zo dadelijk SP3 installeren. Als ik daarna weer hetzelfde gezeik krijg wordt ik gek 8)7
[edit5] SP3, tweaks en alle andere benodigde SW geinstalleerd en alles werkt nog steeds.
Het is voor mij een groot raadsel hoe de oorspronkelijke problemen nu zijn ontstaan :? . Na de laatste herinstall heb ik enkele drivers en tweaks pas na de installatie van SP3 geinstalleerd. Misschien dat het één en ander daar mee te maken heeft :? 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door temp00 op 24-03-2010 10:26 ]