Hoe: Opnemen van beelden DVB-C met een DVD/HDD recorder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2019

Darklink

XBL: DLDarklink

Topicstarter
Ten eerste: ik hoop dat ik onder het juiste forum dit topic plaats, mocht dit niet het geval zijn a.u.b. verplaatsten of weggooien :P

De vraag/het probleem: Ik krijg het niet voor elkaar om met mijn DVD/HDD recorder programma's op te nemen van de DVB-C receiver. Overigens heb ik geen flauw idee hoe ik het een en ander moet aansluiten, ook niet met de Manuals erbij :( Opnemen via de tuner (TV) werkt wel, maar dan is de kwaliteit om te huilen en ik kan de digitale zenders niet opnemen :P

Mijn setup:

TV - Sony Bravia KDL-46V4000
DVD/HDD recorder - Sony RDR-HX780
DVB-C apparaat - Samsung DCB-H360R

Deze recorder en het DVB-C kastje zijn overigens allebei aangesloten op een Sony STR-KS1300 (AV Receiver) via HDMI kabels.

Wie o wie kan mij hierbij helpen? :?

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

DVB-C apparaat - Samsung DCB-H360R --> VCR Scart uitgang aansluiten op scart ingang (Line 1) van DVD/HDD recorder - Sony RDR-HX780. Dat kan met een doodnormale scart kabel van een paar euro.

Bij opname als bron Line 1 (of AV1 ofzoiets) kiezen op de recorder. Nou is deze link niet digitaal maar analoog. Dus je neemt niet in digitale kwaliteit op. Maar het zal wel werken en beter beeld geven dan via de ingebouwde analoge tuner.
Met deze recorder kan je sowieso niet echt digitaal opnemen vanwege het gebrek aan een digitale ingang. (Zoals een HDMI ingang). Dus dit is de beste en enige manier.

En natuurlijk niet vergeten om, als je een opname wilt maken, ervoor te zorgen dat je DVB-C reciever aanstaat op de juiste zender. :)

Eventueel staat er meer in de handleiding op pagina 28.

[ Voor 56% gewijzigd door remco_k op 23-03-2010 18:07 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2019

Darklink

XBL: DLDarklink

Topicstarter
Morgen maar even een Scart-kabeltje ophalen :D op het moment heb ik er geen een in huis :/
In ieder geval bedankt :)

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik maak hier ook maar even gebruik van, hoop dat dit niet een probleem is.
Heb namelijk vrijwel eht zelfde probleem als ik het goed begrijp.

Gisteren bij mijn schoonouders het een en ander aangesloten.

Gisteren een HD/dvd recorder van LG aangesloten,maar als ik alle zenders laat zoeken komen er alleen analoge zenders in de gevonden lijst. Niet de digitale zenders. Terwijl de recorder toch wel na de digitale ontvanger (humax, meegeleverd door Ziggo als ik het goed heb) is aangelsoten met de coax kabel.
De coax kabel gaat vanuit de muur naar de Humax, van daar gaat de coax-out naar de antenne in op de recorder. De antenne uit gaat vanaf de recorder naar de tv.

Verder is de recorder met een scart aansluiting op de Humax aangesloten en is er vanaf de recorder direct naar de tv een HDMI kabel aangesloten.

Toch is het niet mogelijk om een digitale zender in de lijst te selecteren, dit is toch juist de reden waarom de recorder is aangeschaft. Het opnemen van een digitale zender (rtvoost in dit geval) voor a.s. donderdag i.v.m. de start van een reeks uitzendingen waarin familie in voor komt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om te achterhalen waar het fout gaat om zo toch donderdag
digitale tv op te kunnen nemen met de recorder.

Ter verduidelijking het is een LG RH387H DVD Recorder + HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Novadecasa schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:58:
Gisteren een HD/dvd recorder van LG aangesloten,maar als ik alle zenders laat zoeken komen er alleen analoge zenders in de gevonden lijst. Niet de digitale zenders. Terwijl de recorder toch wel na de digitale ontvanger (humax, meegeleverd door Ziggo als ik het goed heb) is aangelsoten met de coax kabel.
De recorder heeft alleen een analoge TV tuner aan boord, dus dat hij de digitale zenders niet ziet is normaal. Logischerwijs komen ze dus ook niet in de lijst van zenders terecht, want hij weet van hun bestaan niet af. (Het is -geen- DVB-C tuner)
Dat de recorder na de digitale ontvanger aan de coax kabel hangt, doet niet terzake. Het is en blijft slechts een analoge ontvanger.
De recorder kan alleen opnemen van de analoge tuner bron of van z'n scart ingang. En dat is waar je de Humax ontvanger op aan moet sluiten middels een scart kabel (zelfde als de topicstarter).
Als je dan een digitaal kanaal wilt opnemen, moet je ervoor zorgen dat de Humax ontvanger aanstaat op dat kanaal en een opname starten op de HDD recorder met als bron niet een Tv kanaal uit z'n analoge zenderlijst maar AV1 of line 1 ofzo kiezen.
Toch is het niet mogelijk om een digitale zender in de lijst te selecteren, dit is toch juist de reden waarom de recorder is aangeschaft.
Dat ga je nooit voor elkaar krijgen met een recorder waar alleen een analoge tuner inzit.
Het opnemen van een digitale zender (rtvoost in dit geval) voor a.s. donderdag i.v.m. de start van een reeks uitzendingen waarin familie in voor komt.
Met bovenstaande moet het je lukken, zij het dat de link tussen de Humax ontvanger en recorder analoog is. Maar opnemen moet dan lukken. Een betere manier is er niet met de gegeven apparatuur.

Voor overige meelezers die van plan zijn hdd recording aan te schaffen: koop een digitale Tv ontvanger waar een HDD recorder in zit geintegreerd. Daarmee kan je écht digitaal opnemen, je hebt de keuze tot twin tuner én je hebt het gedonder niet over hoe je het aan moet sluiten. Als je wat wilt programmeren hoef je er ook niet voor te zorgen dat er 2 apparaten iets doen.
Daarbij kan je (in het geval van de twin tuner) nog digitaal naar een ander TV kanaal kijken dan datgene wat je opneemt. Iets wat in de situaties van de topicstarter en de vorige poster niet kan.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
remco_k schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:33:
[...]

De recorder heeft alleen een analoge TV tuner aan boord, dus dat hij de digitale zenders niet ziet is normaal. Logischerwijs komen ze dus ook niet in de lijst van zenders terecht, want hij weet van hun bestaan niet af. (Het is -geen- DVB-C tuner)
Dat de recorder na de digitale ontvanger aan de coax kabel hangt, doet niet terzake. Het is en blijft slechts een analoge ontvanger.
De recorder kan alleen opnemen van de analoge tuner bron of van z'n scart ingang. En dat is waar je de Humax ontvanger op aan moet sluiten middels een scart kabel (zelfde als de topicstarter).
Als je dan een digitaal kanaal wilt opnemen, moet je ervoor zorgen dat de Humax ontvanger aanstaat op dat kanaal en een opname starten op de HDD recorder met als bron niet een Tv kanaal uit z'n analoge zenderlijst maar AV1 of line 1 ofzo kiezen.

[...]

Dat ga je nooit voor elkaar krijgen met een recorder waar alleen een analoge tuner inzit.

[...]

Met bovenstaande moet het je lukken, zij het dat de link tussen de Humax ontvanger en recorder analoog is. Maar opnemen moet dan lukken. Een betere manier is er niet met de gegeven apparatuur.

Voor overige meelezers die van plan zijn hdd recording aan te schaffen: koop een digitale Tv ontvanger waar een HDD recorder in zit geintegreerd. Daarmee kan je écht digitaal opnemen, je hebt de keuze tot twin tuner én je hebt het gedonder niet over hoe je het aan moet sluiten. Als je wat wilt programmeren hoef je er ook niet voor te zorgen dat er 2 apparaten iets doen.
Daarbij kan je (in het geval van de twin tuner) nog digitaal naar een ander TV kanaal kijken dan datgene wat je opneemt. Iets wat in de situaties van de topicstarter en de vorige poster niet kan.
toon volledige bericht
Duidelijk antwoord man, complimenten!!

Het is dus wel mogelijk om een digitale zender om te nemen maar niet in de lijst te selecteren, alleen door het selecten van de uitgangspoort van de scart waarop de Humax (digitale tv ontvanger) is aangesloten. En alleen dat kanaal waarop de Humax op staat.
Een andere tv zender bekijken daarnaast (tijdens het opnemen van digitale tv zender) kan wel, maar dan alleen een analoge zender en geen digitale zender. Digitaal kan alleen dezelfde zender dan welke word opgenomen, bekeken.

Zou je me dan nog wel kunnen uitleggen hoe de kabels dan zouden moeten lopen, want de coax kabel is wel van belang neem ik aan, alleen er voor, of er na maakt dus niet uit omdat dit via de scart gaat.

Ik hoop dat ik het zo goed begrijp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Novadecasa schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:46:
[...]
Zou je me dan nog wel kunnen uitleggen hoe de kabels dan zouden moeten lopen, want de coax kabel is wel van belang neem ik aan, alleen er voor, of er na maakt dus niet uit omdat dit via de scart gaat.
De coax kabel loopt goed zo, enige waar je voor moet zorgen is dat je een scart kabel aansluit tussen de Humax ontvanger (meestal een connector met het bijschrift Video of TV out oid) en de andere kant van die scart kabel aansluiten op de AV1 of Line 1 ingang (of hoe het ook is genoemd) van de hdd recorder.
Ik hoop dat ik het zo goed begrijp ;)
Getuige je reaktie heb je het goed begrepen. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
remco_k schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:06:
[...]

De coax kabel loopt goed zo, enige waar je voor moet zorgen is dat je een scart kabel aansluit tussen de Humax ontvanger (meestal een connector met het bijschrift Video of TV out oid) en de andere kant van die scart kabel aansluiten op de AV1 of Line 1 ingang (of hoe het ook is genoemd) van de hdd recorder.

[...]

Getuige je reaktie heb je het goed begrepen. :)
Ja dan heb ik het allemaal goed aangesloten. Zijn het toch echt puur de instellingen.
Ik had verwacht dat d.m.v. automatisch zoeken de digitale zenders ook wel in de lijst zouden komen, helaas niet. Deze moet worden geselecteerd op basis van de uitgang waarop de scart is aangesloten.
Pagina: 1