[ASP.NET C#] Mail via localhost

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
Beste Tweakers,

Ik heb mijn mail goed werkend als ik het via mijn gmail verstuur, maar ik zou veel liever via localhost versturen.
Dit lukt me helaas niet, want ik krijg onderstaand exception. Graag uw advies.

De code die ik gebruik ziet er ongeveer zo uit:
MailMessage eMail = new MailMessage(afzender, aan);
eMail.Body = "blablabla";
eMail.Subject = "onderwerp";

SmtpClient smtp = new SmtpClient("localhost");
smtp.Send(eMail);
exception:
System.Net.Mail.SmtpException: Fout bij het verzenden van e-mail. ---> System.Net.WebException: Kan geen verbinding met de externe server maken ---> System.Net.Sockets.SocketException: Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd 127.0.0.1:25 bij System.Net.Sockets.Socket.DoConnect(EndPoint endPointSnapshot, SocketAddress socketAddress) bij System.Net.ServicePoint.ConnectSocketInternal(Boolean connectFailure, Socket s4, Socket s6, Socket& socket, IPAddress& address, ConnectSocketState state, IAsyncResult asyncResult, Int32 timeout, Exception& exception)
Oja mijn ontwikkelomgeving is Windows 7 Pro en Visual Web Developer 2008 exxpress

[ Voor 3% gewijzigd door NEOeo op 23-03-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat dacht je van een SMTP server draaien op je localhost ;) Zolang je die niet draait kan localhost natuurlijk geen mail accepten en gaan relayen.

Op een Server-versie OS (2003/2008 etc.) en op XP/2000 kun je gewoon SMTP onder IIS inschakelen; sinds Vista is op de "desktop-os" versies, afaik, geen SMTP server meer ingebouwd en zul je zelf een SMTP server moeten installeren.

[ Voor 86% gewijzigd door RobIII op 23-03-2010 17:56 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
Aaah logisch...
Ik heb nu 2 verschillende smtp servers geprobeerd, waaronder 'Free SMTP Server'.
Bij deze lijkt het allemaal goed te werken, ik krijg namelijk geen foutmelding, maar ik krijg de mail niet.
Doe ik nog iets fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Omdat die waarschijnlijk in de spam terecht komt.

Maak een account aan op je eigen SMTP server en haal die zo op. Dan bypass je externe spamfilters.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ja, waarschijnlijk wel. Maar het is voor ons onmogelijk om nu vast te stellen wat het is.

Ik doe toch een gok: je provider blokkeert poort 25 voor uitgaand verkeer. Als je dit lokaal wilt testen heb ik wel een pdf-je voor je die beschrijft hoe je een mailserver op localhost draait en hoe je het zo configureert dat je lokale mailclient deze mail kan lezen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
P_de_B schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:10:
Ik doe toch een gok: je provider blokkeert poort 25 voor uitgaand verkeer.
Huh? Het is juist vaak dat inkomend geblokkeerd wordt. Als uitgaand geblokkeerd wordt kun je ook niet mailen vanuit je client (tenzij ze alles anders dan hun eigen mailservers blokkeren ofzo).

Ik denk eerder dat er geen relay server is ingesteld (dus dat de lokale SMTP niet aflevert bij de provider/gmail/whatever) of dat er idd sprake is van mail die blijft steken in de spamfilter.
P_de_B schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:10:
Ja, waarschijnlijk wel. Maar het is voor ons onmogelijk om nu vast te stellen wat het is.
Dat is een ding dat zeker is; TS mag wel met wat meer relevante(!) informatie komen en zelf eens wat gaan testen/debuggen om uit te vinden waar de fout zit of kan zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 24-03-2010 14:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

RobIII schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:19:
[...]

Huh? Het is juist vaak dat inkomend geblokkeerd wordt. Als uitgaand geblokkeerd wordt kun je ook niet mailen vanuit je client (tenzij ze alles anders dan hun eigen mailservers blokkeren ofzo).
Meestal blokkeren ze al het verkeer op 25, buiten naar hun eigen host.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:19:
[...]

Als uitgaand verkeer niet geblokkeerd wordt kan een trojan toch spam versturen vanaf mijn PC :?

Daarom moet je een smarthost configureren als je een lokale mailserver hebt.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

P_de_B schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:35:
[...]

Als uitgaand verkeer niet geblokkeerd wordt kan een trojan toch spam versturen vanaf mijn PC :?

Daarom moet je een smarthost configureren als je een lokale mailserver hebt.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je authenticatie op je mailserver instelt. Als je anonymous relay toestaat vanaf localhost, dan zet je de poort voor trojans inderdaad open. Je kunt echter ook vereisen dat je ingelogd moet zijn, en dat maakt het een trojan al een stuk moeilijker.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Pagina: 1