Port forwarden van Wlan via windows pc naar een andere pc.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:12

Baseboy

No better Chat as IRC CHAT

Topicstarter
Goedenavond,

Zit nu met het volgend probleem. Me Online modem is vandaag helaas gecrasht. Dus heb verbinding via me buren over zijn W-Lan daar mag ik gebruik van maken en ook omgekeerd.

Nu heb ik het volgende gedaan. Van zijn W-lan naar een vaste pc Met Windows 7. Daar internet delen geactiveerd en dat werkt perfect Vanaf daar via een switch naar me bekabeld netwerk. Nu werkt overal me internet. Alleen als ik een port forward in de router van me buurman. Komt die niet aan op me dreambox. Ze zitten allemaal in dezelfde range.

Heb een flauw vermoeden dat Windows 7 die port niet doorgeeft naar mijn bekabeld netwerk. Heeft iemand een idee hoe ik dat opgelost kan krijgen.

Alvast bedankt.

Better to burn out, than fade away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je internet delen gebruikt werkt je windows pc als een router, via de ethernet van je windows pc dus als ik het goed begrijp. Je zult dus elke port twee keer moeten forwarden. Eerst van de router van je buurman naar je windows pc, en daarna nog een keer vanaf je windows pc naar de pc in kwestie.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:09
Baseboy schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:15:
Goedenavond,

Zit nu met het volgend probleem. Me Online modem is vandaag helaas gecrasht. Dus heb verbinding via me buren over zijn W-Lan daar mag ik gebruik van maken en ook omgekeerd.

Nu heb ik het volgende gedaan. Van zijn W-lan naar een vaste pc Met Windows 7. Daar internet delen geactiveerd en dat werkt perfect Vanaf daar via een switch naar me bekabeld netwerk. Nu werkt overal me internet. Alleen als ik een port forward in de router van me buurman. Komt die niet aan op me dreambox. Ze zitten allemaal in dezelfde range.

Heb een flauw vermoeden dat Windows 7 die port niet doorgeeft naar mijn bekabeld netwerk. Heeft iemand een idee hoe ik dat opgelost kan krijgen.

Alvast bedankt.
http://www.windowsreferen...aring-ics-setup-in-vista/
Helpt dit jou? Tis voor vista geschreven maar de interface van windows 7 verschilt niet zoveel op dit gebied.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy

Baseboy

Topicstarter
MaximusTG schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:19:
Als je internet delen gebruikt werkt je windows pc als een router, via de ethernet van je windows pc dus als ik het goed begrijp. Je zult dus elke port twee keer moeten forwarden. Eerst van de router van je buurman naar je windows pc, en daarna nog een keer vanaf je windows pc naar de pc in kwestie.
Yep de pc werkt als het ware als een wlan naar lan bridge. Om zo me lan van internet te voorzien.

Heb zojuist die oplossing van apie happie even geprobeerd maar dat is helaas ook niet zo een succes.
Rare is ook zie op me laptop ook niet de pc's achter met Windows 7 PC. Als ik echter op die windows 7 zit dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseboy

Baseboy

Topicstarter
Zo nu een bridge gemaakt tussen de Wlan adaptor en de Lan adapter. Zie nu wel al de de pc's en kan ze benaderen. Maar de porten zijn nog niet open.

Dit heb ik hier gevonden. http://www.sevenforums.co...ugh-laptop-xbox-live.html.

wist eerlijk gezegt niet zo goed op wat voor term ik moest zoeken nu dus wel :) nu die porten nog open krijgen