Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351797

Topicstarter
Na lang wikken en wegen is het probleem met de Iomega Storcenter ix2 opgelost. hiervoor was geen topic aangemaakt, maar omdat er vrijwel niks over te vinden is op internet, toch deze oplossing.

Probleem:
De iomege Storcenter ix2 loopt vast bij het kopieren van grote hoeveelheden data (ongeveer meer dan 2 GB, maar dit kan verschillen) Nadat het kopieerproces vastloopt is de Nas niet meer te benaderen en heeft hij de verbinding met het netwerk verloren. Enige oplossing op dit moment is het opnieuw opstarten van het apparaat (harde reset)

Oplossing:
Het blijkt dat de iomega Storcenter ix2 problemen heeft met het indexeren van (grote) bestanden. Op mijn apparaat stond bij default aan. Het indexeren van de data op de Nas moet worden uitgeschakelt om het probleem te verhelpen. Hierna kun je wel grote hoeveelheden data kopieeren.

Dit probleem deed zich in mijn geval voor op een systeem met Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352343

Dit probleem komt me erg bekend voor!
In ons bedrijf hebben we er sinds deze week ook een aangeschaft.
Wij werken met Macs, en de Iomega loopt ook vast tijden het kopieren van data.

In welk menu/optie moet ik wezen om het indexeren uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344680

Op een computer met Windows 7 staat dit onder --> Mijn computer of Computer --> Rechts klikken op het apparaat --> Eigenschappen --> Onderste hokje uitvinken.

Het is niet duidelijk of de topicstarter deze functie bedoelt of een eigen schermpje van de Omega Storcenter bedoelt.

Met de zoektermen indexeren en apple is wel wat te vinden op google.

Daar staat:

1. From the Apple menu, choose System Preferences.
2. Click Spotlight.
3. Click the Privacy tab.
4. Drag a folder or even an entire volume (your hard drive) to the list.
5. Remove the item or volume you just added.

Spotlight will re-index the contents of the item you initially dragged to the list.

Dit wordt bij 4 waarschijnlijk: Verwijder het volume van Iomega Storcenter.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 344680 op 26-03-2010 11:17 ]

Anoniem: 351797

Topicstarter
Het gaat om een indexeringsoptie in het menu van de storcenter ix2. (in de zogeheten "storage manager" dus) Ik kan helaas niet meer nagaan waar die optie precies zit, omdat ik niet meer met de storcenter werk. Het menu is niet erg uitgebreid dus ff zoeken moet lukken. Ik weet nog wel dat het ergens vrij diep in de menutje weggestopt zat. succes