Toon posts:

Specificatie bezocht internet pagina's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege een conflict met een werkgever, wil ik graag weten of het mogelijk is om een gespecificeerde rekening op te vragen van alle bezochte internetpagina's via de mobiele telefoon.

Gaat hierbij om verschillende abbonnementen bij verschillende providers.
Wat ik wil weten is of dit mogelijk is en of dit ook wetelijk geen schending is van de privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Welkom op GoT :W

We verwachten wel wat inzet voordat je hier een vraag plaatst. Waar heb je zelf al naar gezocht via bijvoorbeeld Google? Daarbij denk ik dat je deze vraag het beste aan de desbetreffende providers voor kunt leggen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:22
Ik vraag me af of dat überhaupt technisch wel mogelijk is. Mijn (vaste) internetprovider houdt toch ook niet mijn surfgeschiedenis bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
jelle. schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:48:
Ik vraag me af of dat überhaupt technisch wel mogelijk is. Mijn (vaste) internetprovider houdt toch ook niet mijn surfgeschiedenis bij?
Ik dacht te herinneren dat providers dit juist verplicht zijn?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aesculapius schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 01:04:
[...]

Ik dacht te herinneren dat providers dit juist verplicht zijn?
Dat wel maar een T-Mobile is volgens mij geen officiele ISP. De vraag is dus of/wanneer ze aansprakelijk zijn op een bewaarplicht en of die gegevens sowieso door een particulier op te vragen zijn tenzij het gaat om een inbreuk die juist in de bewaarplicht is vastgelegd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld naar T-mobile en KPN, maar beide geven daar geen antwoord op, zolang ik geen telefoonnummer geef, wat ik niet wil doen. Ik stel gewoon een algemene vraag..

via google geen nuttige info gevonden. Alvast bedankt voor jullie reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:01:
Ik heb gebeld naar T-mobile en KPN, maar beide geven daar geen antwoord op, zolang ik geen telefoonnummer geef, wat ik niet wil doen. Ik stel gewoon een algemene vraag..

via google geen nuttige info gevonden. Alvast bedankt voor jullie reacties..
Euh, als jij geen telefoonnummer geeft weten hun toch ook niet waarvan ze die specificatie willen ophalen?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

MAX3400 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 01:12:
[...]

Dat wel maar een T-Mobile is volgens mij geen officiele ISP. De vraag is dus of/wanneer ze aansprakelijk zijn op een bewaarplicht en of die gegevens sowieso door een particulier op te vragen zijn tenzij het gaat om een inbreuk die juist in de bewaarplicht is vastgelegd.
*Buzz* WRONG

Om even wat duidelijkheid te scheppen ,alhoewel de regering er zelf nog niet over uit is.
Ik ben vorig jaar bij de vergadering/bijeenkomst geweest van EZ in Amersfoort omtrent Datarententie.
CrankyGamerOG in "[Bewaarplicht] Info/Discussiedag - Wie g..."

Bewaarplicht:
ISP zijn niet verplicht om je surfhistorie bij te houden !
Alleen vanaf waar, via waar , naar waar, niet de inhoud ;) (kort en blond gezegd)

[ Voor 20% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-03-2010 11:33 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:22
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:01:
Dat is geen algemene vraag, maar een specifieke vraag die te maken heeft met jouw 'klant zijn'. Volkomen logisch imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wat je bedoeld, maar ik wil gewoon weten of het uberhaubt mogelijk is om surf gegevens zo specifiek op te vragen. Dat is een algemene vraag.. Waar ik helaas nog steeds geen antwoord op heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-10 09:34

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:26:
Ik snap wat je bedoeld, maar ik wil gewoon weten of het uberhaubt mogelijk is om surf gegevens zo specifiek op te vragen. Dat is een algemene vraag.. Waar ik helaas nog steeds geen antwoord op heb gekregen.
Denk dat het enige waar je aan kan denken wat misschien kan werken, is de geschiedenis van de browser op de telefoon.
Telecomproviders gaan heus niet zonder boe of bah gegevens verstrekken, geloof me maar ;)

Om een direct antwoord te geven: ja, dat is technisch mogelijk.
Of het reeël is dat jij / je (ex-)werkgever de informatie krijgt, niet echt.

offtopic:
ben best benieuwd naar de aanleiding van deze vraagstelling, "een conflict met een werkgever" is been beetje vaag en wekt nieuwsgierigheid op.

[ Voor 10% gewijzigd door kKaltUu op 24-03-2010 13:38 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:? Hoezo wrong? Leg me dan maar twee dingen uit die ik hierboven zei:

1. Is T-Mobile een officiele ISP en zou die zich moeten houden aan de bewaarplicht zoals die op dit moment wordt voorgesteld door de regering of is opgelegd door de regering?

2. Zonder criminele verdenking of rechtszaak is het onmogelijk om zomaar surfgegevens van persoon X bij ISP Y op te vragen ongeacht of persoon X zijn eigen of andere historie wil inzien?

Beetje kortzichtig om te verwijzen naar een topic-linkje waar 0.0 info instaat en dan iets leuks als "WRONG" posten. Geef dan minstens een duidelijk antwoord.

@topicstarter: je zegt zelf dat je geen telefoonnummer geeft aan T-Mobile en KPN en daarom doen ze nu niks voor je. Ik hoef niet te weten wat het geschil is met je werkgever of hoe "erg" eventueel het resultaat kan zijn maar zolang jij eigenaar bent van het telefoonnummer, kan je toch meewerken aan de vragen van jouw carriers teneinde je eigen twijfels & vragen weg te nemen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1