i7-860 overklokken, weinig verstand van hoe het precies moet

Pagina: 1
Acties:

• Dinnesch
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-01 20:21
Hallo,
ik wil mijn Core i7-860 overklokken naar ongeveer 3.6 GHz om GTA: Episodes of Liberty City op maximale instellingen te kunnen spelen als het spel uitkomt. Volledige specs:
Asus P7P55D
Intel Core i7-860 2.8GHz, gekoeld door een Scythe Mugen 2 Rev. B
4GB DDR3-1600(kan dus 1600MHz aan, lijkt me wel handig voor het overklokken)
Powercolor Radeon HD 5850 1GB
Samsung Spinpoint F1 1TB

Het lukte me wel om te overklokken met behulp van een tutorial met mijn vorige PC, die werkte simpelweg met een FSB en multiplier.
Aangezien Intel het hele systeem heeft veranderd voor de i5/i7 processors ben ik er niet zo zeker van of ik alles wel goed doe(zeker met zo'n dure PC), dus ik zou graag wat hulp willen bij het overklokken.

Kan iemand me dus vertellen hoe ik de BIOS het beste in kan stellen om hem op 3.6GHz te laten lopen? :)

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Google's your friend.

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 08:37
Volgens mij heb je al minimaal 2Gig VRAM nodig om alle specs op maximaal te zetten. Ik heb 5870 bij GTA4 met 1 Gig en de view distance komt niet boven 50% uit.

• Dinnesch
Dat is wat ik normaal gesproken doe, voor bijna alle vragen, maar ik wil geen enkel risico lopen met deze PC. Alles is gewoon te duur om door een klein foutje te slopen :p
galmoer schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:52:
[...]

Volgens mij heb je al minimaal 2Gig VRAM nodig om alle specs op maximaal te zetten. Ik heb 5870 bij GTA4 met 1 Gig en de view distance komt niet boven 50% uit.
Ik haal nu nog niet eens fatsoenlijke framerates met alles zo ver als het kan(met dus view distance op 50%), en er is een tweak waarmee je wel de instellingen boven het limiet kunt zetten.

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-01 08:37
Je zou op z'n minst even het socket 1156 (core i5/i7) Overclock topic door kunnen nemen en als je dan vragen hebt ze daar stellen.

succes.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:35

iichel

Gazoooo

Ik zou je aanraden om er niet teveel gekke dingen mee te gaan doen als je er geen verstand van hebt.
Niet zozeer dat je je pc stuk gaat maken of beschadigen. Maar vooral dat je geen onnodige frustarties oploopt.

Corrupte data op je PC is ook niet zo grappig nml ;)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Mocht je toch aan overklokken beginnen, lees dan de volgende 2 links. Het gaat weliswaar over de i7 bloomfield cpu's maar het grootst gedeelte is toepasbaar op Lynnfield cpu's.

http://www.hardware.info/...hop_Core_i7_overklokken/1

http://www.evga.com/forumsarchive/tm.asp?m=100494809

[ Voor 20% gewijzigd door Blord op 24-03-2010 22:15 ]

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Hier is een Lynnfield tutorial: http://www.hardware.info/...i7_Lynnfield_overklokken/

Dat volgen en dan komt het helemaal goed.

Succes!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:06
Als het goed is heeft je moederbord een functie in de BIOS zitten onder het tabblad AI Tweaker. En daar zit iets dat 'Auto overclocking utility' heet ofzo, weet het niet zeker meer.

Daarmee draaide ik al 3.7Ghz in amper 2 minuten tijd. Dit op een P7P55D Pro icm een i5 750.

Tipje: daarna wel even kijken naar het voltage waar hij loopt dat stelt hij dan automatisch nogal hoog in, voor 3.7Ghz stelde hij al 1.37 volt in op de cpu. Later ben ik handmatig gaan overclocken en had ik voor 4Ghz genoeg aan 1.24 volt ;)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Bij je mobo heb je als 't goed is een CD meegekregen. Op deze CD staat de programma's AI Suite, TurboV en EPU-6 Engine. Hiermee kun je heel makkelijk (software-matig) overclocken. ;)

• Dinnesch
Excuses voor de late reactie.

@FastFred: Dank je, dat is wat ik nodig heb!

Verwijderd

Dinnesch schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:59:
[...]

Dat is wat ik normaal gesproken doe, voor bijna alle vragen, maar ik wil geen enkel risico lopen met deze PC. Alles is gewoon te duur om door een klein foutje te slopen :p
Dan zou ik niet aan overclocken beginnen.....

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 21:58

Pykow

Angelo OTR

ik heb zelf ook een i7-860 processor, 6GB DDR3 en nvidia GT320( Deze kaart is 20% langzamer dan 9600GT)
en ik haal alles op high settings een fps van 30.5 ( volgens benchmark) Ik kan gewoon spelen hoor zonder moeite of het gevoel dat iets traag loopt.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:06
hyptonize schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:25:
Bij je mobo heb je als 't goed is een CD meegekregen. Op deze CD staat de programma's AI Suite, TurboV en EPU-6 Engine. Hiermee kun je heel makkelijk (software-matig) overclocken. ;)
Dat is rommel, die heb ik voor de gein ook geprobeerd om te zien wat die progseltjes konden, maar daardoor kreeg ik al blue screens op 2.9Ghz ofzo. Niet gebruiken dus
Pagina: 1