• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Hallo Tweakers.net, ik ben hier nieuw en ik heb gelijk een ingewikkeld probleem:

Ik heb namelijk het volgende:
Ik heb nu dus een H.264 MP4 bestand met AAC-audio
Ik heb een .SRT bestand met de ondertiteling

Nu wil ik dus de ondertiteling in de MP4 zetten, maar ik heb gelezen dat dat niet helemaal gaat werken zonder dat ik hem eerst moet converten naar een ander formaat.

Nu is mijn vraag:

- Met welk programma kan ik het beste omzetten naar DivX/AVI? (zeg het als er een beter formaat is)
- Met welk programma uiteindelijk de .SRT bestanden erin zetten?

- Oja! Ik wil er best een deftig softwarepakket voor aanschaffen wat ik altijd kan gebruiken voor dit soort dingen !

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,

- SC

[ Voor 8% gewijzigd door AFCAjax op 23-03-2010 16:38 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ligt eraan over welke player we het hebben; volgens mij zijn players als VLC in staat de subtitles gewoon in een overlay mee te nemen.

Vraag me dan ook even af welke bronnen je hebt geraadpleegd alvorens dit topic hier te starten; de grote bekende video-forums geven hier veel info over.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AFCAjax
Nee het gaat erom dat ik ze ook gewoon op een DVD'tje kan zetten en de subs kan hardcoden.

Sorry dit was ik vergeten te melden!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Het wordt alleen maar onduidelijker ;) . Wil je nu een video DVD maken, die op elke dvd speler af te spelen is?

• AFCAjax
Ja, en ik heb dus een MP4-formaat (H.264/AAC)
- Er moet een .SRT in in hardcode, dit kan alleen niet zonder om te zetten naar een ander formaat.

Nu is dus de vraag... Wat is het beste formaat om om te zetten zonder al te veel kwaliteitsverlies en waar ik mijn .SRT in kan hardcoden.

En die wil ik dan op een DVD branden, zo duidelijk? :$

• MAX3400

MAX3400

Dit misschien?

/edit: en ik klik net even snel door de resultaten heen en kom sowieso al 2 pakketten tegen die beweren te kunnen wat jij wil.

[ Voor 46% gewijzigd door MAX3400 op 23-03-2010 16:55 ]

• AFCAjax
MAX3400 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:54:
Dit misschien?

/edit: en ik klik net even snel door de resultaten heen en kom sowieso al 2 pakketten tegen die beweren te kunnen wat jij wil.
Ik denk niet dat jullie snappen wat ik bedoel :9

Ik wil zegmaar HARDCODED ondertiteling, dus waarschijnlijk zal het MP4 bestand naar een XviD/DivX moeten en dan de subs erin hardcoden... maar met welk programma?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

ConvertXtoDVD .... mp4 erin, subs erin en je krijgt een kant en klare (als het moet een gebrande) DVD.

[edit]
Ik snap ook niet goed waarom je hardcoded subs in een dvd zou willen. maar als je het perse zou willen dan kun je bv. Vobsub installeren en met TMPGenc je mp4 omvormen naar een MPEG2, dan zitten je subs hard in je video. En als je een avi zou willen kan dat ook met freeware; wederom Vobsub installeren en met Virtualdub met een mp4plugin filter je mp4 omvormen naar bv. een avi met xvid compressie, dan zit die er ook hard in.
Uiteraard je subs dezelfde naam als de mp4 en in dezelfde map houden.

[ Voor 71% gewijzigd door Caveman op 24-03-2010 20:17 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• MAX3400

MAX3400

SuperChasin schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:22:
[...]

Ik denk niet dat jullie snappen wat ik bedoel :9
Heb nog nooit een DVD gezien met hardcoded subtitles, maar dat zal dan wel zijn omdat ik inderdaad niet snap wat je bedoelt ofzo... 8)7

Ow, tenzij je natuurlijk een film hebt die gesproken is in een taal die je niet verstaat en ook de subtitles niet wil kunnen uitzetten...

Pagina: 1