Philips DC-352 cd wisselaar als aux-in

Pagina: 1
Acties:

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb sinds kort mijn eerste auto. Hierin heb ik een radio/cassette/cd-wisselaar combinatie geïnstalleerd. Dit is natuurlijk helemaal geweldig, maar ik wil natuurlijk ook mijn ipod kunnen aansluiten :P .

De cd-wisselaar zat niet bij de radio, dus ik had me mooi bedacht dat ik daar die mooie tulp-stekkertjes voor kon gebruiken. Wat blijkt? Als ik op de knop cd druk, zegt hij alleen no-cd en vervolgens word het audio van de tulp niet gebruikt :( . De 2de rare stekker is na wat onderzoek voor de aansturing van de cd-wisselaar (zie foto 2). Pas als de cd-wisselaar zou spelen, worden de tulpstekkers pas gebruikt.

Dus! Mijn vraag: Kan ik bijvoorbeeld d.m.v. mooie paperclips in de gaatjes van de rare plug de radio laten denken dat er een cd speelt, en zodanig de tulp als aux kunnen gebruiken?

Ik heb al heel wat lopen googlen, en kan wel van het merk kenwood pin layouts van de connectors van de cd wisselaars vinden. Philips daarintegen niet. Please help!

Afbeeldingslocatie: http://joutubes.nl/meuk/thumb1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://joutubes.nl/meuk/thumb2.jpg

Ter info: ik heb al wat lopen kloten. Pin 1+4 en 5+8 verbinden is een slecht plan. Dit zorgt voor rookontwikkeling in de radio (hij werkt nog wel).

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Die Philips radio's werken volgens mij met digitale overdracht van audio, dus je kunt niet zomaar ergens een audiosignaal op zetten of de radio laten denken dat 'ie een cd speelt. Dit gaat allemaal over die databus.

Ik heb trouwens wel een wisselaar, en een radio, maar geen kabel :( Dus mocht het project stranden kun je bij mij die kabel kwijt ;)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:07
Wat voor auto gaat het om?

De 13 polige connector komt mij namelijk bekend voor van een Pioneer radio in een Renault Espace:
http://www.renaultforum.nl/forum/viewtopic.php?t=2246

Dit lijkt me vooral handig:
Heb vandaag een aansluiting gemaakt voor een externe audiobron. Werkt met iPod, diskman, telefoon/MP3. De radio is een Pioneer SCU-2156ZRN-02 in een '99 JE. Geen cassettespeler, dus kon ik gebruik maken van de vrije ingang, die met de 13 polige plug (de ingang met bijschrift AUX is alleen voor mobiel bellen via de audio). De bovenste 4 pennetjes zijn van links naar rechts: Geluid rechts - aarde - geluid links - aarde.
Hoe de connector er bij een Renault Espace uit ziet: http://i27.photobucket.co...va/Diversen/Dsc00268A.jpg

Op dat forum staat in een ander topic over die radio ook nog wel een pinout geloof ik (nu geen tijd om voor je te zoeken ;) )

Zou goed kunnen dat die pinout een universele standaard is voor cassettedecks / CD-wisselaars bij autoradio's

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 24-03-2010 15:53 ]

• CheckItOut
Ok, dit veranderd mijn idee over mijn hele projectje. Er gaat dus over die 13 pinnige stekker audio heen. Dus 2 tulp stekkertjes zijn dus waarschijnlijk voor een aux-aansluiting?!

Als ik mijn iPod met een tulp naar jack kabel aansluit krijg ik dus geen audio, dus ik moet op een andere manier in een aux modus komen? Hieronder een foto van mijn frontje, kan iemand me zeggen hoe aux kan activeren? Ik heb lopen proberen maar kreeg het niet voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://joutubes.nl/meuk/thumb3.jpg
mentalmadnizz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:45:
Ik heb trouwens wel een wisselaar, en een radio, maar geen kabel :( Dus mocht het project stranden kun je bij mij die kabel kwijt ;)
Helaas zat er bij de radio geen kabel en cd-wisselaar (deze stekker komt achteruit mijn radio) dus kan je daar niet mee helpen ;( sorry
Een Suzuki Swift 1.0 uit 1991 :P

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Die radio heeft geen aux-in ;)

Wat je wel kan doen is zo'n cassettebandje kopen met een kabeltje eraan waar je je mp3 speler aan kan hangen. Die dingen zijn doorgaans goed zat :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:07
Ik denk ook niet dat je het werkend krijgt eerlijk gezegd. En misschien zijn die tulpstekkertjes wel uitgangen voor een losse eindversterker ;)

Maar zoveel kost een radio met aux-in nou ook weer niet. Kruidvat e.d. willen nog wel eens van die goedkope bokkiewokkie radio's hebben met aux-in.

En anders even op Marktplaats kijken voor een leuke Pioneer ofzo voor een leuk prijsje :) ?

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2010 09:17 ]

• CheckItOut
Ahhh wat jammer nou ;(

Nou ik heb inmiddels een sigarettenaansteker ingebouwd, waarin ik een tunecast steek. Die zend dan over een fm frequentie het geluid uit, en als ik mijn radio dan afstel op die frequentie heb ik geluid! Hij laadt dan ook gelijk mijn iPod op. Alleen jammer van de ruis als er na wat kilometers een radiozender zit op de frequentie van de tunecast, maar daarmee is te leven. Zo'n cassettebandje heb ik nu ook als backup, alleen het is toch vrij slecht geluid.

Thanks voor jullie hulp!

• Fred B
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-01 16:36
Beste CheckItOut,

Ik heb een DC532 en die lijkt op jouw radio. In de handleiding staat het volgende:

Selecteren van persoonlijke instellingen:

Zet het apparaat aan.
Druk minstens 2 seconden op toets BND (tot u een pieptoon hoort) om de 'INIT'-functie aan te zetten.
Op het display verschijnt 'INIT' en daarna de te wijzigen instelling.
Druk een of meerdere keren op toets SCAN tot u de optie die u wilt wijzigen op het display ziet.
Druk een of meerdere keren kort op toets < of > om de keuze te wijzigen.
Wanneer u een andere optie kiest of de 'INIT'-functie verlaat, onthoudt het apparaat de optie die op het display staat.
Druk minstens 2 seconden (tot u een pieptoon hoort) op toets BND om de 'INIT'-functie te verlaten.

(Optie) SRC = CDC (CD-wisselaar) of AUX (draagbaar audio-apparaat), dus AUX activeren. ;)

Veel succes! :*)

Fred

• CheckItOut
Dankjewel voor je hulp Fred B! Jammer genoeg krijg ik alleen maar na het indrukken van de BND toets dat de radio tussen seek en manual search gaat switchen. Ik heb de hoop inmiddels opgegeven en ga gewoon voor de tunecast.

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 17:24
Voor 40/50 euro heb je ook een radio met aux + sd + usb

http://www.kieskeurig.nl/autoradio/lenco/cs-321/902865/
Pagina: 1