Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe draagbare mediaspeler, het leek me een slim idee om hier te posten ;)
Ik heb al een tijdje rondgezocht, maar ik kan nog niet echt tot een beslissing komen.
Ik zit over de iPod Touch na te denken, maar ik houd niet echt van iTunes, heb veel lossless materiaal en vind dat het apparaat te veel op games is ingericht. Ik wil eigenlijk een wat 'volwassener' apparaat.

Ik had twee kandidaten in gedachte, maar kan niet echt goed kiezen.

Cowon iAudio S9

Afbeeldingslocatie: http://techhirek.files.wordpress.com/2009/07/cowon-s9.jpg

Ziet er uit als een erg leuk apparaat, mooi scherm en superieure geluidskwaliteit. Volgens verschillende reviews is hij echter niet heel erg degelijk.

Pro's
-Superieure geluidskwaliteit
-Klein
-Lange batterijduur!
-Zeer licht, 77 gram.
-Fantastisch scherm
-Goede EQ
-Krasbestendig Gorilla-glas.

Con's
-3,3 Inch is niet erg fijn voor films
-Tekort aan applicaties
-Niet zeer degelijk
-Slechte oordopjes (komt dus weer 30 euro bij)

Archos 5 Internet Tablet

Afbeeldingslocatie: http://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2009/09/ARCHOS-5_8-32-440x308.jpg

Een groot, degelijk apparaat. Fantastisch voor films!

Pro's
-Groot scherm met heel veel pixels, geweldig voor films.
-Superieure geluidskwaliteit
-Goed internet op wifi-spots
-Makkelijke software
-HD-kwaliteit en DVR

Con's
-Groot, niet heel comfortabel in de broekzak
-Applicaties vrij duur (nog steeds?)
-Batterijduur zeer miniem.

Het is een moeilijk dilemma. Qua prijs zijn ze ongeveer gelijk. Ik ga de mediaspeler elke dag naar school meenemen, ik betwijfel of de Archos zo fijn in m'n broekzak is. Ook op reis zal ik een mediaspeler veel gebruiken. Internet is natuurlijk erg fijn op Wifi-spots. Het tekort aan applicaties vind ik jammer van de Cowon, echter meende ik dat je voor applicaties bij Archos vaak geld moest neerleggen. Films kijken op de Archos is geweldig, wat een kwaliteit!

Kan iemand mij uit dit moeilijke dilemma helpen? Tips? Ervaringen?
Zijn er nog goede alternatieven, een oudere Archos of Cowon?

Hartstikke bedankt!

Krentenbolleke

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:18
Con's
-3,3 Inch is niet erg fijn voor films
-Tekort aan applicaties
-Niet zeer degelijk
-Slechte oordopjes (komt dus weer 30 euro bij)
Ik ben in het bezit van een Cowon S9, en 3,3 Inch is echt ruim voldoende voor films vind ik...
Je hebt gelijk dat er een tekort aan applicaties is, maar daar is die dan ook niet voor gebouwd. Slechte oordopjes klopt ook, hoewel ze goddelijk fijn zitten. Over de degelijkheid: bij mijn weten laat alleen de on/off switch het af en toe afweten, de rest is zeer degelijk. Overigens wil ik opmerken dat als je de Cowon S9 EQ goed afstelt op jouw wensen, oren en oordopjes, het werkelijk ontezettend goed is. Je zou ook de Cowon D2+ kunnen overwegen...

MVG, Frank

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ook ik ben in het bezit van de S9 waarmee ik veel films bekijk.
Dit is prima te doen mits er niet teveel zonlicht is i.v.m. schittering op het scherm, maar dat geldt denk ik voor elke portable mediaspeler.
Het geluid is uitstekend met mijn creative EP630 oordopjes.
Zou zo weer een S9 kopen als het nodig was.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor de eerste reacties!
Zitten er op de Cowon ook een aantal standaardapplicaties zoals Agenda, organiser, een paar kleine touchscreen-spelletjes?
Hoe werkt het touchscreen uberhaupt? Heel erg soepel en functioneel zoals bv. de iPod Touch?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

het is niet zo slick als de ipod, die zijn daar heer en meester in. Maar het is goed te doen, het werkt allemaal naar behoren. Maar de slick van de ipod haalt het niet. Verder is de geluidskwaliteit van de cowon beter dan die van de Archos. Applicaties kan je voor Cowon spelers zelf maken, maar er zijn er al een boel te vinden op fora zoals iaudiophile.net.
Het scherm van de S9 is echt subliem, dit is van het type AMOLED. Dat houd kort door de bocht in dat het onder elke hoek er hetzelfde uitziet :)

S9 is best degelijk hoor, hij voelt solide aan en ligt lekker in de hand. Het aantal applicaties is best wel groot en alles is ook gratis omdat het door users gemaakt wordt

[ Voor 14% gewijzigd door Brilsmurfffje op 24-03-2010 21:42 ]

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 11:46
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:37:
Hartstikke bedankt voor de eerste reacties!
Zitten er op de Cowon ook een aantal standaardapplicaties zoals Agenda, organiser, een paar kleine touchscreen-spelletjes?
Hoe werkt het touchscreen uberhaupt? Heel erg soepel en functioneel zoals bv. de iPod Touch?
Ik heb een S9 en doe eigenlijk nooit wat met de applicaties, ik zou het eigenlijk niet weten :D

Het touchscreen werkt naar mijn idee net iets minder lekker dan op een iPod Touch/iPhone (ik heb ook een iPhone 2G). Niet echt storend, maar het is wel een verschil.

Daarentegen staat de geluidskwaliteit in geen verhouding, de S9 is wat dat betreft echt superieur (ik gebruik hem icm Shure SE530 doppen).

• numm!e
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:23

numm!e

ttl =< 0 ms

Wel een rare vraag eigenlijk, de Cowon V5 en de Archos 5 zijn veel beter te vergelijken, en dan wint de Cowon het wat mij betreft. :)

\\reboot_the_planet

Pagina: 1