[HD4350] Clone mode met 2 aparte refresh rates?

Pagina: 1
Acties:

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-02 15:41
Hi,

Ik probeer nu al een tijdje voor elkaar te krijgen om mijn HDTV (Sony Bravia 40W4500) te clonen met mijn normale monitor (Samsung SyncMaster P2370). Het werkt perfect op 720p @ 60hz. Maar ik wil natuurlijk full HD, 1080p. Het probleem is dat mijn monitor daarvoor 60hz gebruikt, en mijn HDTV max 30hz. Ik heb tot op heden geen optie kunnen vinden in Catalyst om dit op te lossen.

Ik heb even gezocht op de ATi site en vond dit:
37-501: Can I Set Independent Refresh Rates When Using Two Displays in Clone Mode?

The information in this article applies to the following configuration(s):

o Catalyst Control Center
o ATI Control Panel
o Radeon® series
o All-In-Wonder series
o FireGL series
o FireMV series

NO. Only in Extended mode independent resolutions and refresh rates can be selected and NOT in Stretched or Clone mode.

Clone mode represents the exact duplication of the primary monitor in terms of displayed image, resolution and refresh rate.
Nu vind ik dit nogal vreemd. Het schijnt wel te kunnen met bijvoorbeeld Nvidia kaarten. Ik heb al geprobeerd mijn monitor met mijn HDTV te clonen, maar helaas is mijn monitor niet functioneel op 30hz.

Is er geen work-a-around?

P.S. ik heb gezocht op het forum, maar kon niet iets soortgelijks vinden (vooral resolutie gebonden). Excuses als ik verkeerd heb gekeken.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:52

iichel

Gazoooo

Ik ben bang dat dit niet mogelijk is. Probeer het zelf ook wel eens...
ATi drivers zijn op dit moment niet helemaal geschikt.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• VP.
Pluisje89 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:08:
Ik ben bang dat dit niet mogelijk is. Probeer het zelf ook wel eens...
ATi drivers zijn op dit moment niet helemaal geschikt.
Damn :/

Zijn er geen "universele" drivers op de markt, waarmee het wel mogelijk is? Een beetje het idee van ASIO4ALL voor geluidskaarten. Of zeg ik nu iets heel geks? :)

Verwijderd

Vroeger had je nog Omega drivers, maar die worden tegenwoordig niet meer geupdate, maar sowieso is het best wel logisch dat het niet kan. Clone is gelijk en jij wilt het niet hetzelfde hebben. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:20:
Vroeger had je nog Omega drivers, maar die worden tegenwoordig niet meer geupdate, maar sowieso is het best wel logisch dat het niet kan. Clone is gelijk en jij wilt het niet hetzelfde hebben. ;)
Niet meer geupdate??

Nog steeds hoor. :-)

http://www.omegadrivers.net/

Verwijderd

Heb je dan een linkje naar Omega drivers die werken met nieuwe ATi kaarten?

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:25
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:14:
[...]

Heb je dan een linkje naar Omega drivers die werken met nieuwe ATi kaarten?
zal niet lukken dit zijn de geondersteunde kaarten

Radeon Mobility (M6 and up)
Radeon All In Wonder
Radeon 7k Series
Radeon 8k Series
Radeon 9k Series
Radeon x1k Series
Radeon HD2k Series
Radeon HD3k Series

Verwijderd

taeke18 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:15:
[...]

zal niet lukken dit zijn de geondersteunde kaarten
Weet ik daarom zei ik dit:
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:20:
Vroeger had je nog Omega drivers, maar die worden tegenwoordig niet meer geupdate,
Maar iemand was het niet met mij eens maar daarom wou ik zijn onderbouwing wel eens zien. ;)

• VP.
Ik heb me maar bij het clonen neergelegd...

M'n vader kwam op het geniale idee om gewoon de switch display functie te gebruiken, in plaats van het clonen. Maar nu heb ik hetzelfde probleem. Als ik van monitor switch, "onthoudt" hij waar het vorige scherm op stond. Dus als ik van mijn monitor naar mijn HDTV switch, blijft hij alsnog op 60hz staan. Waarom herkent hij niet de ondersteunde settings?

Zijn ATi drivers nou echt zo kut, of doe ik iets verkeerd?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
VP. schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:21:
Zijn ATi drivers nou echt zo kut, of doe ik iets verkeerd?
Dat heeft niets te maken met of die drivers 'kut' zijn of niet. Je wilt iets waar gewoon niet in voorzien wordt. Waarschijnlijk omdat het sneller is om te switchen zonder de refresh rate aan te passen. Komt nog bij, ik zou het redelijk frustrerend vinden als drivers iets 'zonder het te vragen' voor me aan zouden passen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Je moet gewoon twee verschillende schermen instellen (extended desktop) en dat clonen vergeten. Dan is je probleem opgelost :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Pagina: 1