[SBS2008/TS] Kan niet inloggen op TS Webomgeving

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Bij een klant draait de Share Point Website, dit is de website waarin je webmail kan openen en ook de interne site van Small Business Server kan bekijken. Ook kan je daarin werkstations overnemen.

Als wij werkstations willen overnemen moet de gebruiker in lid zijn van domeinadministrators. Dit wil je niet, maar moet wel om de computers te kunnen zien.
Als je dan een computer wil overnemen moet je nogmaals je gebruikersnaam en wachtwoord ingeven, daar blijft hij dan mee komen.

Ik heb gezocht op een how to, en heb het uitgevoerd en ook een speciale groep die de rechten krijgt. Maar het wil niet werken.

Iemand er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:40

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Remote Web Workplace is iets anders als de "Companyweb" sharepoint site.

En je kan op de pc's zelf gewoon instellen welke personen remote moeten inloggen. Rechterklik deze computer -> eigenschappen en dan ergens onder remote toegang.

Maar datzelfde is via de gebruikerstab te doen in de SBS Console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik begrijp niet helemaal wat je doel precies is, maar volgens mij doe je of iets verkeerd of begrijp je niet wat je wilt. Kan je duidelijk omschrijven wat je doel is, en waarmee jij denkt dat je dat kan bereiken?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, niet om het een of ander maar wie is de beheerder van die klant-omgeving? En wat zijn de policies voor RDP op het LAN en welke users/groups zijn daarvoor gedefinieerd in AD en op clients?

Iets zegt me dat je startpost wijst op een relatief slecht ingerichte omgeving waar je dus zelf zeer eenvoudig foutmeldingen en best practises naar boven kan halen om je probleem op te lossen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:31

_AN

Lid van Domain administrators... :D

Volgens mij is er (standaard) in SBS 2008 een groep, die, volgens mij iets van SBS Remote Workplace... heet. Gebruikers die je daaraan toevoegt zouden volgens mij toegang moeten krijgen. Overigens moet je op de werkstations Remote Desktop nog inschakelen...

Ik zou deze blog lezen...Hiermee kom je er vast uit... ;)

Ik wil je in ieder geval aanraden om gebruikers niet lid te maken van domainadministrators..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
_AN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:04:
Lid van Domain administrators... :D

Volgens mij is er (standaard) in SBS 2008 een groep, die, volgens mij iets van SBS Remote Workplace... heet. Gebruikers die je daaraan toevoegt zouden volgens mij toegang moeten krijgen. Overigens moet je op de werkstations Remote Desktop nog inschakelen...

Ik zou deze blog lezen...Hiermee kom je er vast uit... ;)

Ik wil je in ieder geval aanraden om gebruikers niet lid te maken van domainadministrators..
gewoon pc's joinen via de wizard (http://connect) (ja echt die url intikken in je browser) dan was het gewoon goedgegaan.

topicstarter zal niet de eerste wijsneus zijn die niet de wizards volgt maar denkt dat ie alles met de hand kan doen :z

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Powershell schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:06:
[...]

gewoon pc's joinen via de wizard (http://connect) (ja echt die url intikken in je browser) dan was het gewoon goedgegaan.

topicstarter zal niet de eerste wijsneus zijn die niet de wizards volgt maar denkt dat ie alles met de hand kan doen :z
Bij opleveringen van SBS 2008 gebruik ik niet http://connect, maar gewoon op de "normale" manier..Dit werkt prima..Kan mij niet voorstellen dat dit het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

_AN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:04:
Het is ook slecht verwoord in de topic-start... Je kan lezen "degene die een werkstation wil overnemen, moet domain admin zijn" maar je kan ook lezen "degene van wie de pc is, moet domain admin zijn". Dat laatste klinkt per definitie al niet correct en lijkt me ook niet correct. ;)

Dus, welke gebruiker wordt er bedoeld en waarom is/moet lidmaatschap van domain admins voltooid zijn alvorens een machine via rdp over te kunnen nemen inderdaad?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
_AN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:10:
[...]

Bij opleveringen van SBS 2008 gebruik ik niet http://connect, maar gewoon op de "normale" manier..Dit werkt prima..Kan mij niet voorstellen dat dit het probleem veroorzaakt.
dat is voor sbs2008 niet de normale manier, veel zaken worden dan gewoon niet correct ingesteld en dan moet je achteraf niet gek opkijken als zaken niet goed functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Powershell schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:18:
[...]

dat is voor sbs2008 niet de normale manier, veel zaken worden dan gewoon niet correct ingesteld en dan moet je achteraf niet gek opkijken als zaken niet goed functioneren
Oke...Kun je mij vertellen wat het grote verschil is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
_AN schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:24:
[...]

Oke...Kun je mij vertellen wat het grote verschil is...?
de tool kan netjes je local profile migreren naar de nieuwe omgeving. voegt automatisch een account toe als local admin of voor remote web workplace gebruik....

[ Voor 31% gewijzigd door Zwelgje op 23-03-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Powershell schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:25:
[...]

de tool kan netjes je local profile migreren naar de nieuwe omgeving. voegt automatisch een account toe als local admin of voor remote web workplace gebruik....
Oke,

Dat eerst kan handig zijn, maar gebruik je bijna niet...(ik niet).
Dat tweede gebeurt anders ook..
Dat derde is inderdaad handig..Maar kun je uiteraard zelf goed inrichten met GPO..

[ Voor 0% gewijzigd door _AN op 23-03-2010 20:45 . Reden: Typo ]

Pagina: 1