Toon posts:

Nagios en/of OpenNMS met SAP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het kijken welk van beide paketten (dus Nagios of OpenNMS) voor ons het beste zou zijn. Een van de zaken die we willen doen die iets specifieker zijn dan de standaard monitoring is het monitoren van onze SAP servers.

Ik moet op voorhand zeggen dat ik geen ervaring heb met SAP, het zijn vooral mijn collega's die zich daarmee bezig houden, maar ik vroeg me af of jullie soms al ervaring hebben hiermee, en dan vooral wat en hoe jullie monitoren.

Momenteel heb ik de neiging OpenNMS wat interessanter te vinden voor een aantal redenen, maar voorlopig nog niet veel soeps gevonden qua SAP implementatie, ook al kan je met OpenNMS/SNMP werkelijk alles versturen dat gescript kan worden.

Alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel, je eisen zet je niet op papier dus het antwoord kan ook Cacti zijn.

Desondanks; het laatste wat ik weet is dat OpenNMS out-of-the-box veel meer mogelijkheden heeft dan Nagios zoals discoveries en data-logging. Nadeel is/was wel dat Nagios natuurlijk veeeel sneller is want geschreven in C tegenover OpenNMS JAVA?

Maar, afhankelijk van je wensen en eisen; waarom niet in contact treden met SAP om bij hun ook even wat info in te winnen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ik had net het tegenovergestelde gehoord/gelezen: java zou sneller zijn dan C... ben geen programmeur dus zou het eigenlijk zelf niet weten maar goed