Idle mode geluidskaart uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Beste Allemaal,

Ik zit al ff met een vervelend ding met mijn MacBook Pro 15" Intel 2.4GHz en ik weet niet hoe dit op te lossen is. En op google word er ook niet over gesproken.

Ik heb thuis mijn geluid meestal aangesloten via de minijack uitgang van mijn Mac naar me versterker. Dat werkt prima. Geluid is goed geen problemen mee, en ook geen rateltje/vervelende piep wat je wel eens bij laptops hoort als je voeding erin zit.

Alleen als ik me geluid even niet gebruikt, maakt niet uit of het met iTunes, VLC, of Youtube whatever is. Dan hoor ik mijn geluidskaart in een soort van Idle modus gaan. Ofterwijl: ik hoor een plok en daarna het standaard geratel/piep wat je bij een slechte laptop geluids kaart vaker hoort.

Hebben hier meer mensen last van en is dit uit te schakelen? Het is namelijk erg vervelend om steeds naar de volume knop te moeten grijpen als ik ff me geluid niet gebruik.

Alvast bedankt!

Hallo!

• Yoram
Schijnbaar een nergens voorkomend probleem of zie ik gewoon wat over het hoofd ?

Hallo!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46
Is dit niet het alom bekende "plopje", waar genoeg over te vinden is via Google?

• Yoram
Held :*)
Ik zat in een andere hoek met me keywords dus vandaar dan ik niks vond. Bedankt!

Hallo!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:46
Graag gedaan!