Toon posts:

snellere proc met langzamere videokaart of anderom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het gaat tussen deze 2:

AMD Thunderbird 1 GHz met Elsa Gladiac Geforce 2 GTS, 32 MB DDR

of een

AMD Thunderbird 900 MHz met Cardex Geforce 2 Pro 64 MB DDR, TV-out

wat vind jij?

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 18:54 schreef Wannabe_Techie het volgende:
het gaat tussen deze 2:

:)AMD Thunderbird 1 GHz met Elsa Gladiac Geforce 2 GTS, 32 MB DDR

of een

:)AMD Thunderbird 900 MHz met Cardex Geforce 2 Pro 64 MB DDR, TV-out

wat vind jij? Allebei helemaal toppy maar als ik zou moeten kiezen zou ik voor 2 gaan. Als je die 100 mhz zo belangrijk vind clock je hem gewoon ff naar 1000 over.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De eerste, want 64 MB heeft geen echte invloed.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 23:56
Neem in ieder geval een videokaart met tv-out. Ik zou ook voor optie 2 gaan.
64 mb heeft een beetje invloed, maar vooral het pro heeft invloed: sneller geheugen.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:15

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ik zou ook voor optie 2 gaan

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

nummer 2... iets meer videogeheugen kun je beter nemen.. en je kan hem ook overklokken zoals al gezegd is..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Absoluut eerst een vdkaart kopen. Want de cpu dalen sneller dan die van een vdkaart. een cpu, geheugen en (mobo) moet altijd op het laatst kopen.
Als je een vdkaart gaat halen, het liefst een met DDR. Want ddr verwerkt gewoon meer pixels en fillrate in 1 klokslag dan sdr.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Volgens mij ligt het er vooral aan wat je met de machine gaat doen. Spelletjes? Dan optie 2, maar voor alle andere toepassingen optie 1.

Als je trouwens alleen 2D gaat doen is een Matrox G450 met een 1100 of zo ook een idee :)

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
De tweede
De eerste, want 64 MB heeft geen echte invloed.
Euh... 64 MB heeft heel veel invloed (en gaat steeds belangrijker worden). Probeer Q3 maar eens in een hoge res te spelen op een 32 MB kaart, dan merk je zeer duidelijk dat een 64 MB kaart veel voordelen biedt..

Verwijderd

Topicstarter
de pc is bedoelt voor:

Internet (Kabelinternettuuuhhh)
Spelletjes (UT, Q3, HL:CS en alles wat nog komen gaat)
Tekstverwerking
Html bewerking
Licht Grafisch werk met PSP/Photoshop

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Als je trouwens alleen 2D gaat doen is een Matrox G450 met een 1100 of zo ook een idee
Wel ff duidelijk zijn!! Waar staat die 1100 voor??
1100 koeien, banannen, guldens. of toch Mhztjes?? en dan ook ff bij zetten Athlon of P3.

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 19:25 schreef Wannabe_Techie het volgende:
de pc is bedoelt voor:

Internet (Kabelinternettuuuhhh)
Spelletjes (UT, Q3, HL:CS en alles wat nog komen gaat)
Tekstverwerking
Html bewerking
Licht Grafisch werk met PSP/Photoshop
Wel ff Intel nemen voor photoshop hé. Ik geloof trouwens helemaal niet dat je een nieuwe pc gaat kopen je hebt namelijk al een amd 1200mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo? werkt photoshop niet met AMD??

mijn Siggy is mijn vaders config, waar ik nu op post...

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Sorry O.D.Smolik, ik zal het er in het vervolg bij zetten :)

Aangezien de topic gaat over de afweging tussen processor en videokaart, en alle genoemde processoren AMD thunderbirds zijn leek het me duidelijk.

Adobe software is vaak stevig geoptimaliseerd voor P3, maar op een TB loopt het denk ik ook heel aardig (ik heb zelf een Duron, en het vliegt hier werkelijk :))

Verwijderd

Ik zou voor een AMD Thunderbird 900 MHz met Cardex Geforce 2 Pro 64 MB DDR, TV-out

enne een Dondervogel schopt ook behoorlijk in PhotoSchop!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je schiet met die 64 Mb kaart meer op ten opzichte van 32 Mb, dan van 900 naar 1000 Mhz...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

kep ff zitten twijfelen... maar neem de 2e.
Als je spellen speelt met een flinke vracht textures, heb je dus echt wel wat aan die 64MB... zeker met de komende spellen...

Voor de videokaarten die je hebt staan, heb je echt een snelle processor nodig... liefst 1 GHz of meer... maar die 900 MHz kan je natuurlijk nog opkrikken :)

Ik heb denk ik in m'n eigen systeem net een klein beetje processorpower te kort voor m'n Geforce 2... vandaar dat ik eerst voor combinatie 1 heb gekozen.... maar ik ga er vanuit dat je gaat overklokken... neem dus de 2e set....

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Duidelijk gaan voor optie 2, een GF2 pro schopt kont. stukje sneller dan GF2 GTS.
Tussen deze 2 cpu's (900 en 1000) maakt het met spelletjes niet uit, dan is de grafisch kaart de bottle neck. Neem dus een snellere grafisch kaart, de pro. En met een paar drukken op de toets maak je van optie 2 een optie 1 met een gf2 pro (overklokken)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Wie weet er iets te vertellen over die Cardex kaart met 64 MB?

Kwaliteit, prijs enz, enz ...

*D

Verwijderd

als je boven de zeg maar 900mhz gaat zitten met je cpu heb je meer aan een snellere 3d kaart aan jouw gebruik te zien photoshop vergt alleen bij erg zwaar gebruik veel cpu power niet druk om maken gewoon voor een drr kaartje radeonn of snel gf2 kaartje voodoo5 is ook nog een optie

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 22:26 schreef ThaWout het volgende:
Wie weet er iets te vertellen over die Cardex kaart met 64 MB?

Kwaliteit, prijs enz, enz ...

*D
op de site www.tomshardware.com staat hij aangeschreven als de snelste Geforce2 GTS/Pro die er is!!:

Gainward has certainly shown that it knows how to put its competition in the GeForce 2 GTS card arena to shame. While most card makers concentrate on crazy cooling solutions for a GeForce 2 GTS chip, which hardly benefits from overclocking whatsoever, Gainward stuck to a reasonable heat sink and added some kick-ass memory instead. The 5 ns DDR SDRAM from EliteMT makes the Gainward CARDEXpert GeForce 2 GTS/400 up to 50% faster than its competitors at high resolutions and true color. However, this added performance comes for a price. So far 5 ns DDR memory is rare and very expensive. You may have to pay some 100 bucks more than for an average GeForce 2 GTS card, which is also not exactly a bad performer.

Before some of you should get really excited about this card, I'd like to mention a few unanswered questions. As it seems to me, it's not quite clear yet when and in which volume the card will actually be released. This is obviously depending heavily on the availability of 5 ns DDR SDRAM in volume. We also don't know if all future CARDEXpert cards will be quite as overclockable as our sample. Gainward assured us however, that they guarantee 450 MHz memory and 220 MHz chip clock, which sounds very reasonable. Last but not least we should also not forget that NVIDIA will again have a new high-end chip coming out in the September/October time frame. This chip will most likely have overcome the current memory problems of GeForce 2 GTS.

All in all I recommend Gainward's CARDEXpert GeForce 2 GTS/400 to all the ones of you who want to have the fastest 3D card right now and who are willing to pay a whole lot of money for it. Gamers who fancy 32-bit color and highest resolutions will not be disappointed. However, people who like added features and who don't care quite as much about super high frame rates at high resolutions and color depths should probably save their hard earned money for other upgrades

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 19:55 schreef Wannabe_Techie het volgende:
Hoezo? werkt photoshop niet met AMD??

mijn Siggy is mijn vaders config, waar ik nu op post...
Het werkt wel maar Intel heeft SSE de P3 heeft gewoon en de P4 heeft ook SSE2. Photoshop maakt veel gebruiik van de techniek die AMD niet heeft. Photoshop zal wel op een AMD draaien maar als je echt met Photoshop wil werken dan wordt het Intel (sorry maar het moet, ik had anders ook liever AMD genomen niet dan intel slecht is. Maar het gaat om het principe.)

Verwijderd

Oh, amd blijft roelen, en steeds meer gok ik...
Pagina: 1