Arrogantie of echt niet de moeite?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.050 views

• MDsign
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-12 09:18
Beste Tweakers,

Ik ben werkzaam op een ingenieursbureau en er is besloten dat alle huidige hardware vervangen moet worden door nieuwe workstations. We zijn een relatief klein familiebedrijf, dus geen kantoor met tig verdiepingen en 5000 systemen. Maar... van de week contact gezocht met (onder andere) Dell voor de aanschaf van 35 nieuwe werkstations en 5 nieuwe laptops (voorlopig) en nu kregen we doodleuk te horen dat dat niet de moeite is om langs te komen om e.e.a. door te nemen... :?

Ok, 40 systemen is geen enorme order, maar we hebben het hier toch over bedragen die (riant) boven de ton uitkomen. Is het inderdaad zo minimaal dat dit de moeite niet is of is het toch arrogantie?

Aanvullend hierop: weet iemand een bedrijf dat wel de moeite wilt nemen om te onderhandelen/adviseren voor onze afname. Wij zijn gesitueerd in Zeeuws Vlaanderen (ook dat mag geen belemmering zijn)...

Alvast bedankt voor jullie genomen moeite! _/-\o_

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:04

Gerco

Professional Newbie

Het totaalbedrag is een stuk minder belangrijk dan de winst die ze erop maken. Wanneer je zoveel systemen afneemt zul je ook wel aandringen op een beetje korting en dan blijft er van de winstmarge weinig over. Het zou me niet verbazen als ze "maar" een paar duizend euro verdienen op een order van een ton met de marges die in de computerverkoop gebruikt worden.

Wanneer je over service contracten en extra garantie gaat praten zijn ze misschien iets welwillender om langs te komen. Daar kunnen ze wel (relatief) veel geld aan verdienen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• MDsign
Ik was er al bang voor. We hebben een servicecontract ook genoemd, maar dat maakte kennelijk geen verschil...

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 08:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Je zou ook nog bij HP of een reseller zoals Informatique / Alternate / etc kunnen kijken. Lijkt me toch wel dat er bedrijven zijn die dit kunnen regelen incl. service.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou wij hebben contact met Misco uit amstelveen , die overigens ook Dell levert ( maar dat terzijde)
Mijn contactpersoon maakt het niet uit of je nou belt voor een 1 glasvezel kabel of 40 machines , bij alles wordt evenveel zorg geleverd.
Ze denken met me mee, geven aan wat wel en wat niet mogelijk is en denken zelfs zover mee dat machines niet in generaties geleverd hoeven worden.
Ik heb hier hele goede ervaringen mee.
IM anders even voor een naam en telefoonnummer van hem.

p.s.
Nee ik heb geen aandelen bij die mannen en ik krijg ook geen kadotjes als ik klanten aan breng ( was het maar waar)

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• MDsign
Dat is inderdaad ook nog een optie. Ja we gaan sowieso verder kijken naar een bedrijf die de moeite wel wilt nemen. Een dergelijk eerste contact zegt vaak al iets over de service nadien ;)

Je zou toch zeggen dat iedere klant er eentje is... al verdien je bij een eerste order maar 5000 euro... zoiets kun je ook "investeren in je toekomst" noemen. Maar goed, kennelijk hebben sommige bedrijven meer oog voor geld dan een langdurig samenwerkingsverband wat op termijn veel meer oplevert dan die eerste 5000 euro... Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk...

Dank voor het meedenken tot zover!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 14:48

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm Probeer AdFranse Automatisering eens.
Denken goed mee met zaken en kunnen snel reageren.
Hun offerte had het bijna gewonnen van Dell. Zeker qua prijs zijn ze erg gunstig.

[ Voor 30% gewijzigd door Frostbite op 23-03-2010 13:39 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is ruwweg 2500 euro per PC? Wat voor beesten wil je daar neer gaan zetten? :?

Je zal via de 'kleinere' tussenbedrijven moeten gaan werken, er zijn er genoeg te vinden. (anders loopt dit topic uit op een 'maak reclame voor je tussenpersoon' topic).

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 23-03-2010 13:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22

Haan

dotnetter

Wel vreemde reactie hoor. Voor zover ik weet hebben verkopers bij Dell een inkomen dat voor een groot deel gebaseerd is op targets. Als je dan een order van een ton kan binnenslepen, zie je dat zelf de volgende maand terug als bonus op je salarisstrook.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 16:13

gakkethijs

niks

SinergyX schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:38:
Dat is ruwweg 2500 euro per PC? Wat voor beesten wil je daar neer gaan zetten? :?

Je zal via de 'kleinere' tussenbedrijven moeten gaan werken, er zijn er genoeg te vinden. (anders loopt dit topic uit op een 'maak reclame voor je tussenpersoon' topic).
als je als ingenieursbureau werkt met BIM-systemen of losse berekenings/render software is een dikke workstation geen overbodige luxe.

• MDsign
Het worden inderdaad workstations voor rekensoftware, 3d-tekenwerk e.d. Dus een beetje machine is wel gewenst i.v.m. de werkzaamheden.

Zodra het rekenen en renderen er aan te pas komt 'stikken' sommige machines hier nu. Daarbij opgeteld dat we nu zoveel verschillende workstations hebben staan dat de stabiliteit daar niet beter van wordt... Dus daarom nu in één keer alles goed. Dat is dan vast één zorg minder.

Ik neem alle opties die voorbij komen ter harte. Mede door jullie reacties is er inmiddels wel al één en ander duidelijker geworden...

Verwijderd

docftp schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:35:
Nou wij hebben contact met Misco uit amstelveen ,
Even opletten dan individuele ervaringen niets zeggen. Ik heb toen ik in Nederland werkte ook ervaring gehad met Misco en voor die paar mensen met kleine bedrijfjes waar ik nu nog de IT voor doe in Nederland heb ik ook nog wel eens wat met Misco te doen, en om daar nu te spreken van goeie service...
Maar goed, regel wat POs bij winkels uit de buurt en laat je verrassen.

Bij ons was (wel voor 3200 computers in 3 jaar tijd) Lenovo bijna 25% goedkoper dan Dell. Maar echt fan van die Lenovo kisten ben ik niet - de hardware voelt niet solide, de schermen zijn goed maar de keyboards bijvoorbeeld weer prut, de door Lenovo geleverde Drivers hebben met de laptops in den beginnen aardig wat BSODs in Windows 7 veroorzaakt en levertijden en garantieafwikkeling ging bij Dell net even wat makkelijker; ook de gebruikers zelf de Dell business support lijn laten bellen gaat stukken eenvoudiger, en werkt beter, dan ze naar Lenovo laten bellen voor hardware support. uiteindelijk leverde Dell ook gewoon 600 identieke laptops, niet 600 laptops met bijna identieke hardware en firmware.

• MDsign
Knokke is ook een goeie. Kom er vaak en is hier vlakbij...

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:17
MDsign schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:01:
Knokke is ook een goeie. Kom er vaak en is hier vlakbij...
Is een klant van ons en werk regelmatig met deze jongens.
Doen erg hun best vind ik persoonlijk.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MDsign schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:18:
Ok, 40 systemen is geen enorme order, maar we hebben het hier toch over bedragen die (riant) boven de ton uitkomen. Is het inderdaad zo minimaal dat dit de moeite niet is of is het toch arrogantie?
Dell verwacht blijkbaar niet dat ze er voldoende geld aan te kunnen verdienen, of ze zitten gewoon even krap in de verkopers en geven andere projecten de voorkeur. Dat moet je niet persoonlijk opvatten, zoek gewoon een ander die het wel wil doen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica