U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik heb al het eea. gevonden ik kan het verder scheuren stoppen door een klein gaatje te boren aan het einde van de scheur. Nu nog een manier om het mooi te repareren.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Met een beetje pech scheurt het juist verder tijdens het boren. Daar zou ik niet aan beginnen.Cobb schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:33:
Ik weet dus dat ze ruim 100 Euro kosten, daar zit ik dus even niet op te wachten.
Ik heb al het eea. gevonden ik kan het verder scheuren stoppen door een klein gaatje te boren aan het einde van de scheur. Nu nog een manier om het mooi te repareren.
Probeer de lamp uit elkaar te halen en gebruik flexibele doorzichtige kit om de lamp weer waterdicht te krijgen. (Vanaf de binnenkant)
Succes.
[ Voor 99% gewijzigd door kluyze op 23-03-2010 17:16 ]
fohn van je vriendin lenen, daar mee het condens er uit proberen te halen.
druppeltje epoxy hars er op, ff met een plakbandje op zn plek houden (anders loopt het er uit). hardt uit binnen een half uurtje.
Mocht het APK afkeur zijn, dan kan je dan besluiten hem te (laten) vervangen, dat moest dan sowieso.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Mwa, dat geld voor de lenswerking in je voorlampen, afwijkingen daarin kunnen ook verblindend werken.AtleX schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:01:
Beschadigt lampglas in de koplampen kan tot APK-afkeur lijden. Hoe het met de achterlichten gesteld is weet ik niet. Een gaatje boren is trouwens niet aan te raden. Door dat kleine gaatje komt een beetje licht naar buiten wat als heel fel puntje zichbaar is voor de mensen die achter je rijden. Je kan er goed verblind door raken 's nachts.
Voor achterlichten zijn ze een stuk minder streng, ze moeten voldoende lichtdoorlatend zijn,en geen wit licht doorlaten
kluyze schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:44:
vind jij dat €100 het waard is om deze eventueel in gevaar te brengen dan zegt dat wel erg veel over jou.

Ga lekker ergens anders lopen trollen en zoeken naar dingen die er niet zijn. Doe eens even normaal.
De APK-eisen:
3.11 Verlichting
Algemeen
De lichten van de personenauto moeten goed werken. Verlichtingsarmaturen en onderdelen daarvan moeten deugdelijk zijn bevestigd. De glazen moeten in goede staat, niet bespoten, geverfd of bewerkt zijn.
Retroreflectoren mogen geen gebreken hebben die de functie beïnvloeden.
Dit is nogal ruim op te vatten. Over het algemeen is een barst geen probleem zolang die niet midden over de lamp loopt en daarmee het licht verstrooit. Aangezien de Astra gladde glazen heeft (lenswerking zit in de unit), zal verstrooiïng geen probleem zijn. Een beetje condens ook niet, en wil je het zeker weten, dan maak je de unit voor de APK droog (even met een föhn erin blazen).
Condensvorming in de lamp is minder zeldzaam dan je misschien verwacht, heel veel auto's hebben er last van. Meestal verdwijnt het ook wel snel na inschakelen van de verlichting.
Als dat barstje maar klein is en niet verder scheurt, zou ik er niks aan doen, en ander eventueel wat epoxy in laten lopen.
@kluyze
normaal zou ik gelijk roepen dat verlichting op de auto van onschatbare waarde is wat veiligheid betreft, maar je moet het wel een beetje in perspectief blijven zien. Ik rij ook rond met 2 basten in m'n units, maar beide barsten zitten bij de achteruitrijlichten. De werking van het normale achterlicht (of achteruitrijlicht) wordt niet negatief beïnvloed, het ziet er alleen minder mooi uit. Moet ik ze dan ook vervangen?
Zolang de lamp gewoon netjes rood licht uitstraalt en wit licht, is er niet direct reden om de unit te vervangen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Vaak bu'j te bang!
Maargoed, je kan het idd proberen met epoxyhars en een beetje knutselwerk. Als het dan lukt bespaar je toch weer geld. Mocht het niet lukken dan zou ik gewoon tweedehands zoeken naar een unit
één is geen, twee is één
Wij hadden hetzelfde bij een Espace III en via onderdelenlijn kreeg ik bericht van verschillende sloperijen, goedkoopste vroeg er 35 euro voor geloof ik.
Maar m'n pa heeft het gefixt met wat modelbouwlijm. Bij ons zat er een gat in omdat er iets tegenaan was gekomen, en het plastic was daardoor wat naarbinnen gedrukt. Even weer terugduwen van binnenuit, dichtlijmen en klaar!
[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 30-03-2010 17:32 ]
Geen complete unit, 't is zonder lamphouder... maar die heb je toch niet nodig.
[ Voor 41% gewijzigd door Xander op 30-03-2010 22:13 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Wordt ook wel eens gedaan om water-reservoirs te maken. Zie het CM-forum.