Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

onlangs kreeg ik problemen met mijn pc (virussen), Windows SP3 opnieuw geinstalleerd (originele versie). Alle hardware doet het behalve USB sticks. Nu heb ik op internet allerlei mogelijke oplossingen gezocht en geprobeerd (drivers downloaden, usbstor.sys vervangen, een of ander batch bestand aangemaakt om USB sticks te activeren etc etc). Echter blijft mijn pc de melding geven dat mijn usb sticks niet herkend worden. Dit geldt ook voor externe HD's. Deze USB devices werken wel op een andere pc en hebben ook gewerkt op mijn eigen pc. Ik krijg die dingen met geen mogelijkheid aan de praat. Mijn USB muis en USB toetsenbord werken wel (op alle USB aansluitingen!!), Dus het lijkt mij dat het geen hardware storing is.

Momenteel heb ik voor de derde keer XP sp3 geinstalleerd en verder niets veranderd

Wie o wie kan mij hier verder mee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de chipset drivers ook al eens geïnstalleerd? Het zou niet uit moeten maken, maar met dit soort vage problemen weet je maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kun je me globaal uitleggen hoe ik dat moet doen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Je hebt usbstor.sys vervangen, maar kijk ook eens naar usbstor.inf. Dit was bij mij de oplossing, zoals ik al eerder schreef.

Hier staat een artikel hoe je die kan vervangen/terugplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst kijken naar wat voor chipset je hebt en dan op de betreffende site van de fabrikant de drivers zoeken. Om te zeggen welke je nodig hebt moeten we toch minimaal weten wat voor hardware er in je bak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal later met belarc mijn hardware info hier posten

usbstor.inf is aanwezig in c:\windows\system32\

Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt.... tevens werkt mijn USB wlan ook niet

Processor a
2,67 gigahertz Intel Pentium 4
8 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache
Not hyper-threaded

Main Circuit Board b
Board: MSI MS-6585 5.00
Bus Clock: 133 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. Version 07.00T 07/03/02

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST!!

heb op advies in apparaatbeheer SIS PCI naar USB Enhanced host controller uitgeschakeld. en voila, alles wordt herkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:38
Mja, alleen heb je nu grote kans dat je usb alleen op 1.1 snelheid loopt.

Weet niet of dit het batch script is wat je al geprobeerd hebt, maar heeft mij wel eens geholpen. Devcon.exe moet je ws zelf even downloaden, via het script werkt dacht ik niet meer. Devcon.exe downloaden, uitpakken naar een temp dir en dan devcon.exe uit de i386 directory kopieren naar de plek waar renewusb_2k.bat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, dit gaat duidelijk over Opslagmedia & I/O Controllers

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1