Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 08:27
op het moment zit ik in de ziektewet van het uwv echter wil ik een eigen befrijfje gaan starten in computerservice. een deel hiervan is preventief onderhoud , na een klein onderzoek bij 15 personen blijkt namelijk dat op hardwaregebied 4 harddisk bad sectors hadden en op software gebied veel pc's traag waren door spyware en verkeerde installaties

nu vraag ik me af als je aan een consument zou vragen wat hij over heeft voor onderhoud aan de computer (dus geen reparatie als de computer reeds defect is) maar ook wat een consument over heeft aan een reparatie aan de pc.

graag hoor ik jullie mening eens hoe jullie hierover denken

veelal is het namelijk zo dat mensen pas de pc wegbrengen als het probleem er al is !

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 22:43

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste mensen geen behoefte hebben aan onderhoud als dat ding het gewoon doet. Je zal dus behoorlijk je best moeten doen om mensen te overtuigen geld uit te geven voor een probleem dat er nog niet is. (althans, voor de eindgebruiker)

En ik zou noooooooit doen voor een fixed price, leuk zo'n computer met een bak problemen, en dan het gezeur dat het door jou komt als er daarna iets niet meer lekker werkt... (want eerst deed hij het namelijk wel)

Ik vind het idee eigenlijk wel leuk, maar ik heb er zo mijn twijfels bij op je daar een leuke boterham mee zou kunnen verdienen....

Misschien is het een idee om voor een laag bedrag een diagnose te stellen die ze niet hoeven te betalen als ze eventuele werkzaamheden door jou laten oplossen, en wel moeten betalen als ze het om wat voor reden dan ook niet laten oplossen. Dan denk ik dat een bedrag van een tientje redelijk zou zijn. (die diagnose kan je natuurlijk weer gemakkelijk automatiseren)

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 16:20
Voor een klein bedrijf kan zo een dienst nog wel interessant zijn, maar voor de gemiddelde thuisgebruiker lijkt me dat van niet.
Bij een bedrijf heb je namenlijk ook extra argumenten die het financiëel interessant maken:
- veiligheid van bedrijfsdata
- performantie van het personeel (trage pc - geeft toch wel verlies)
- ..

Maar een thuisgebruiker zie ik daar toch geen geld voor over hebben.
Waarom zouden ze?
Ofwel vragen ze het aan neefje x, nonkel y of ze gaan ermee naar de computerwinkel.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk ook niet dat het interesant is voor thuisgebruikers. Als je kijkt hoe veel tijd je kwijt bent aan het verwijderen van Spyware vinden veel mensen het al snel te duur als je dat moet gaan doorrekenen. Hardware kost ook niet heel veel meer dus mensen hebben dan al snel zoiets van "ik koop wel een nieuwe".

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 08:27
allen bedankt tot zo ver !

jullie gevoel begrijp ik en het zal inderdaad een opgave worden om mensen het nut te laten "zien" van preventief onderhoud. punt is dat je eerst binnen moet zien te komen en de mensen het nut ervan moeten zien

een diagnose is inderdaad een goed idee

ik hoop dat er nog meer reacties komen maar tot dusver bedankt !

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:25
Ik heb jaren met bedrijven contracten gehad dat ik preventief systeembeheer uitvoerde op de werkplekken. Nou had ik bij 2 klanten dat maar een gedeelte onderhouden werd door mij en doe is een gokje met welke machines er vrij veel gedoe was (terwijl dat machines waren voor eigenlijk alleen mail en Word!).

Aftasten hoeveel gedoe de mensen ondervinden met de werkstations. Mocht dat er niet zijn dan zal de intresse laag zijn. Hebben ze vaker gedoe dan maak je een kans, zo deed ik het ook. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09

Qwerty-273

Meukposter

Wat wel een mogelijkheid is, een tarief hanteren voor het oplossen van problemen (dus klant komt met een pc met een probleem en jij verhelpt het). En daarnaast een abbo verkopen waarbij men een x aantal keer per jaar "gratis" gebruik kan maken van je "storingsdienst"/"vraagbaak". En bij x+1 keer een gereduceerd tarief krijgt ipv het normale tarief. Je zal alleen dan wel moeten kijken naar wat mensen betaalbaar vinden voor de verschillende onderdelen.
Zo zou je een bedrijfje op kunnen zetten waarbij je maandelijks bepaalde inkomsten hebt zonder dat je op "computer-problemen" hoeft te wachten. De rest verdien je er dan bij door problemen aan te pakken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1