Ik wil een camera richten op de straat voor mijn huis, ik zoek hierbij hulp van jullie om de keuzes te maken. Het probleem is dat er 's avonds nogal wat vernielingen gebeuren en ik daar tot nu toe geen bewijs voor heb wie het is en ik wil minimaal met de beelden naar de politie willen stappen. Ik ben er achter dat een webcam van 40 euro niet gaat werken en professioneel spul is me gewoon te duur.
De volgende zaken zijn voor mij van belang:
- Lichtgevoeligheid, er staan wel lampen aan, maar bijna alles gebeurd in de avond
- Prijs: Maximaal 250 euro
- Ik kan er geen netwerk naar toe leggen, naar de plek waar ik de camera wil ophangen.
Ik heb een Synology ds-107, ik kan dus een apparaat koppelen aan deze NAS om de beelden op te slaan. Maar, ik begrijp hier op GoT dat een wireless systeem nogal eens storingen geeft, een systeem dat de beelden op een SD-kaartje opslaat is voor mij ook acceptabel.
Ik heb al wat rond gevraagd in het synology-topic, daar kreeg ik onderstaande reactie
Mijn vragen zijn:
- Klopt het dat wireless af te raden is?
- Is er apparatuur te koop waarmee je in het schemer mensen nog zou kunnen herkennen?
- Wie heeft er ervaring met deze techniek en kan me wat tips geven?
De volgende zaken zijn voor mij van belang:
- Lichtgevoeligheid, er staan wel lampen aan, maar bijna alles gebeurd in de avond
- Prijs: Maximaal 250 euro
- Ik kan er geen netwerk naar toe leggen, naar de plek waar ik de camera wil ophangen.
Ik heb een Synology ds-107, ik kan dus een apparaat koppelen aan deze NAS om de beelden op te slaan. Maar, ik begrijp hier op GoT dat een wireless systeem nogal eens storingen geeft, een systeem dat de beelden op een SD-kaartje opslaat is voor mij ook acceptabel.
Ik heb al wat rond gevraagd in het synology-topic, daar kreeg ik onderstaande reactie
Ik ben me alleen rot geschrokken van de prijs. Ik heb verder rond gekeken, bv bij Alternate, maar ik heb flauw idee waarop ik de keuze moet basseren en wat ik kan verwachten van de beelden.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:05:
De IP camera markt lijkt wel niet zo heel 'volwassen' Je vergist je: deze markt is intussen zeer volwassen, maar
kwaliteit kost geld - kijk maar bij Mobotix.
Vraag is wat je precies wilt met je camera. Je oprit in de gaten houden is wat vaag. Als je alleen wilt kunnen zien OF
je auto gestolen is, is iedere 640x480 camera al OK. Wil je ook kunnen herkennen WIE je auto gestolen heeft, dan zijn de
meeste standaard 640x480 camera's weggegooid geld.
Staar je niet blind op de mogelijkheden - zelfs bagger-camera's kunnen foto's mailen of FTP uploaden, maar de motion
detect is vaak slecht. Maar als eerder gezegd: met een goede afstelling kom je een heel eind.
Verder zijn ingebouwde IR-LED's vaak niet toereikend. Een IR-gevoelige camera met een losse IR-straler is een betere
combi. Je kunt dan de straler dicht bij de plaats hangen die je wilt zien, en de camera op veilige afstand.
Verder zijn draadloze cams niet echt betrouwbaar. De meeste vallen regelmatig uit het netwerk.
Apart topic al ergens te vinden?
Mijn vragen zijn:
- Klopt het dat wireless af te raden is?
- Is er apparatuur te koop waarmee je in het schemer mensen nog zou kunnen herkennen?
- Wie heeft er ervaring met deze techniek en kan me wat tips geven?
[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 23-03-2010 11:49 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.