Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik wil een camera richten op de straat voor mijn huis, ik zoek hierbij hulp van jullie om de keuzes te maken. Het probleem is dat er 's avonds nogal wat vernielingen gebeuren en ik daar tot nu toe geen bewijs voor heb wie het is en ik wil minimaal met de beelden naar de politie willen stappen. Ik ben er achter dat een webcam van 40 euro niet gaat werken en professioneel spul is me gewoon te duur.

De volgende zaken zijn voor mij van belang:
- Lichtgevoeligheid, er staan wel lampen aan, maar bijna alles gebeurd in de avond
- Prijs: Maximaal 250 euro
- Ik kan er geen netwerk naar toe leggen, naar de plek waar ik de camera wil ophangen.

Ik heb een Synology ds-107, ik kan dus een apparaat koppelen aan deze NAS om de beelden op te slaan. Maar, ik begrijp hier op GoT dat een wireless systeem nogal eens storingen geeft, een systeem dat de beelden op een SD-kaartje opslaat is voor mij ook acceptabel.

Ik heb al wat rond gevraagd in het synology-topic, daar kreeg ik onderstaande reactie
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:05:
De IP camera markt lijkt wel niet zo heel 'volwassen' Je vergist je: deze markt is intussen zeer volwassen, maar

kwaliteit kost geld - kijk maar bij Mobotix.

Vraag is wat je precies wilt met je camera. Je oprit in de gaten houden is wat vaag. Als je alleen wilt kunnen zien OF

je auto gestolen is, is iedere 640x480 camera al OK. Wil je ook kunnen herkennen WIE je auto gestolen heeft, dan zijn de

meeste standaard 640x480 camera's weggegooid geld.

Staar je niet blind op de mogelijkheden - zelfs bagger-camera's kunnen foto's mailen of FTP uploaden, maar de motion

detect is vaak slecht. Maar als eerder gezegd: met een goede afstelling kom je een heel eind.

Verder zijn ingebouwde IR-LED's vaak niet toereikend. Een IR-gevoelige camera met een losse IR-straler is een betere

combi. Je kunt dan de straler dicht bij de plaats hangen die je wilt zien, en de camera op veilige afstand.

Verder zijn draadloze cams niet echt betrouwbaar. De meeste vallen regelmatig uit het netwerk.

Apart topic al ergens te vinden?
Ik ben me alleen rot geschrokken van de prijs. Ik heb verder rond gekeken, bv bij Alternate, maar ik heb flauw idee waarop ik de keuze moet basseren en wat ik kan verwachten van de beelden.

Mijn vragen zijn:
- Klopt het dat wireless af te raden is?
- Is er apparatuur te koop waarmee je in het schemer mensen nog zou kunnen herkennen?
- Wie heeft er ervaring met deze techniek en kan me wat tips geven?

[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 23-03-2010 11:49 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb zelf deze.
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_14272_1_small.jpg

Gekocht voor 90 dollar.
Nu is het 82 dollar. oftewel 60 euro.
Trouwens op dealextreme zijn er nog een hoop andere security cams te vinden. VEEL en VEEL goedkoper dan in NL. Die camera van mij is gewoon eminent. Hier kost het 120 euro. Tel uit je winst.

Met de synology kan ik het niet direct "managen". Tenminste, ik heb er nooit echt aandacht aan geschonken, want het werkt al goed genoeg naar mijn mening.

Dat ding kan periodiek/on motion screenshots maken en deze opslaan op ftp (dus op syno) of emailen. En het heeft z'n eigen webinterface om te bekijken en de motor te bedienen, dus waarom ik het via de syno moet doen weet ik niet.

Overdag zijn gezichten herkenbaar op 5 meter afstand op max resolutie. 's Nachts op 2-3 meter. Dus al naar gelang wat je er mee gaat doen kan je daar iets mee. Als je het enkel gebruikt om de voordeur in de gaten te houden (dus op max 2m afstand waarschijnlijk) is het ruim voldoende.
Je kan natuurlijk ook een lamp met bewegingssensor gebruiken, dan heb je helemaal voldoende licht.

Ik ben nog wel van plan om een draadloze te nemen. Wireless is natuurlijk afhankelijk van je wifinetwerk. Of het minder betrouwbaar is moet jij zelf bepalen. Als je laptop wifi de hele tijd uitvalt....

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 23-03-2010 12:45 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwart / wit cameras zijn over het algemeen stuk gevoeliger met nachtbeelden dan kleuren cameras maar het beste zou zijn om een redelijke goedkope camera regelen en een infrarood bewegings lamp om de nij beweging meteen alles te verlichten waardoor je stuk beter beeld heb.

heb je niet een video camera ? die je gewoon binnen in huis aansluit en naar buiten richt waar de gerommel gebeurt en daar een lamp hangt buiten zodat het enigzins goed verlicht wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
kmf schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:40:
Ik heb zelf deze.
[afbeelding]

Gekocht voor 90 dollar.
Trouwens op dealextreme zijn er nog een hoop andere security cams te vinden. VEEL en VEEL goedkoper dan in NL. Die camera van mij is gewoon eminent. Hier kost het 120 euro. Tel uit je winst.

Met de synology kan ik het niet direct "managen". Tenminste, ik heb er nooit echt aandacht aan geschonken, want het werkt al goed genoeg naar mijn mening.

Dat ding kan periodiek/on motion screenshots maken en deze opslaan op ftp (dus op syno) of emailen. En het heeft z'n eigen webinterface om te bekijken en de motor te bedienen, dus waarom ik het via de syno moet doen weet ik niet.

Overdag zijn gezichten herkenbaar op 5 meter afstand op max resolutie. 's Nachts op 2-3 meter. Dus al naar gelang wat je er mee gaat doen kan je daar iets mee. Als je het enkel gebruikt om de voordeur in de gaten te houden (dus op max 2m afstand waarschijnlijk) is het ruim voldoende.
Je kan natuurlijk ook een lamp met bewegingssensor gebruiken, dan heb je helemaal voldoende licht.

Ik ben nog wel van plan om een draadloze te nemen. Wireless is natuurlijk afhankelijk van je wifinetwerk. Of het minder betrouwbaar is moet jij zelf bepalen. Als je laptop wifi de hele tijd uitvalt....
Interessant!

Ik neem aan dat als een wireless IP camera zijn verbinding kwijt raakt, hij hem gewoon weer opnieuw gaat maken? Dan is er toch eigenlijk geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik heb zelf deze.
[afbeelding]

Gekocht voor 90 dollar.
Thnx!

Waar heb je die camera in NL gezien?
Gevonden, voor 61 euro

Die maximale resolutie, van 640*480, is dat niet te weinig?

[ Voor 59% gewijzigd door Tukk op 23-03-2010 13:13 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Tukk schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:08:
[...]

Thnx!

Waar heb je die camera in NL gezien?
Tweakers pricewatch :P

Die van DX is namelijk alleen een rebranding van eminent (of omgekeerd). Dat zie je in de commentaar. Ik had daarom ook een nieuwe firmware van eminent er op gezet toendertijd.
witteveder schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:48:
[...]

Interessant!

Ik neem aan dat als een wireless IP camera zijn verbinding kwijt raakt, hij hem gewoon weer opnieuw gaat maken? Dan is er toch eigenlijk geen probleem?
Ik neem ook wel aan van wel. Maar ik heb zelf dus geen ervaring met wifi-cams.
Opgepast! Die xgadget is gewoon doorverkoper van DX. Dus of het nou zo verstandig is om met hun in zee te gaan.
Die maximale resolutie, van 640*480, is dat niet te weinig?
Wat is weinig? Da's al meer dan tv-resolutie. En groot genoeg voor gezichtsherkenning.

Ik heb de mijne altijd op 340 staan.

Anders neem je deze?

[ Voor 26% gewijzigd door kmf op 23-03-2010 13:21 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Je weet dat je officieel geen camera naar buiten mag richten? Zal dus niet als bewijsmateriaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Unagi schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:16:
Je weet dat je officieel geen camera naar buiten mag richten? Zal dus niet als bewijsmateriaal werken.
Klopt, weet ik ook.

Dat boeit me momenteel wat minder. Het gaat er me meer om dat ik zelf iemand kan aanwijzen als dader, nu heb ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Naar de deur is natuurlijk niet naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
kmf schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:12:

Opgepast! Die xgadget is gewoon doorverkoper van DX. Dus of het nou zo verstandig is om met hun in zee te gaan.
De levertijd van DX is nogal lang, ik wil liever niet weken wachten.
[...]

Wat is weinig? Da's al meer dan tv-resolutie. En groot genoeg voor gezichtsherkenning.

Ik heb de mijne altijd op 340 staan.
Ok, dat is anders dan dat ik verwacht had.

Ik zit nu bij informatie naar de eminent-em4483 te kijken, wifi zou met toch goed uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Kun je dat toelichten? Wat mag je dan wel doen? Je eigen tuin monitoren? of je eigen poort/deur? dat is toch een camera naar buiten richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Tukk schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:21:
[...]

De levertijd van DX is nogal lang, ik wil liever niet weken wachten.
xgadget dropshipt van dx .

Oftewel, jij doet bestelling bij hun, en zij sturen order door naar dx. Dus nog langer.

Levertijd van DX is niet weken hoor. Ik krijg 9 van 10 orders altijd binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Zie dit topic maar'ns op GOT

Webcams en de wet op de privacy

Daar staat deze link http://www.iusmentis.com/...cy/filmen-cameratoezicht/

Ze zijn best wel streng helaas :|

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je mag je tuin opnemen, maar dan moet dat staan aangegeven doormiddel van borden.
Nee, je mag niet zomaar de openbare weg film en opnemen om dit later als bewijs aan te voeren.
Daar zijn regels voor en als je beelden lang wil bewaren dan moet dit gemeldt, zie deze link: http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_bewaartermijnen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:59:
Ja, je mag je tuin opnemen, maar dan moet dat staan aangegeven doormiddel van borden.
Nee, je mag niet zomaar de openbare weg film en opnemen om dit later als bewijs aan te voeren.
Daar zijn regels voor en als je beelden lang wil bewaren dan moet dit gemeldt, zie deze link: http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_bewaartermijnen.aspx
Bewijs is ook niet het belangrijkst, een idee krijgen wie het is en dat kunnen laten zien aan anderen is het belangrijkst. Als ik dat weet kan ik de camera ook weer weghalen.

Publiceren was ik al helemaal niet van plan.

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 23-03-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 16:18

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Als vooral nachtopnames belangrijk zijn is een extra infrarood lamp ook aan te bevelen.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
de hele stad hangt vol, dat mag wel dus.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Zandor schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:06:
de hele stad hangt vol, dat mag wel dus.
overheid != burger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

TF

bla bla

ik heb een wireless van DX prima ding! Hij staat gericht op mensen die bij mijn voordeur komen, dat ik en passant ook een deel van de omgeving meefilm zie ik niet als een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
TF schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:54:
ik heb een wireless van DX prima ding! Hij staat gericht op mensen die bij mijn voordeur komen, dat ik en passant ook een deel van de omgeving meefilm zie ik niet als een probleem.
Over welke wireless camera van DX heb je het?

Deze? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26358

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 23-03-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Allen bedankt voor de antwoorden, ik heb vandaag deze wireless ip-camera gekocht: http://www.informatique.nl/406143/eminent-em4483.html
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CfBJ9Z3UOIMZXykQgzTU7SVP/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Tukk op 23-03-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
En?

Hoe bevalt tie?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

TF

bla bla

Dat is hem precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Tukk schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:00:
Allen bedankt voor de antwoorden, ik heb vandaag deze wireless ip-camera gekocht: http://www.informatique.nl/406143/eminent-em4483.html
[afbeelding]
'
Die heb ik ook een paar dagen gehad, maar daarna retour winkel.

Ik vond de kwaliteit van opname en wifi bereik zeer matig.
En het ding stopte om de haverklap met werken.

Ik had me er waarschijnlijk teveel van voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Hoyden schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:10:
[...]

'
Die heb ik ook een paar dagen gehad, maar daarna retour winkel.

Ik vond de kwaliteit van opname en wifi bereik zeer matig.
En het ding stopte om de haverklap met werken.

Ik had me er waarschijnlijk teveel van voorgesteld.
Dat probleem ervaar ik nu ook, ik ben er nog mee bezig, maar echt prettig werken is het niet.

edit:

Ik ben der nog even mee bezig geweest, maar deze gaat terug:

- Buggy firmware
- Weinig instelmogelijkheden
- pc moet aanstaan om beelden op te kunnen nemen (naar de NAS, via FTP, werkt gewoonweg niet)
- Slechte beeldkwaliteit, ik herken mezelf amper op 3 meter met daglicht.

[ Voor 23% gewijzigd door Tukk op 24-03-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:11
ik ben zelf voor een axis m1031 gegaan die is nog binnen je budget en erg goed!! je kan gevoeligheid instellen, smtp alerts etc... gebruik deze camera's in spanje waar veel licht veranderingen zijn had daarvoor linksys camera's maar die zijn slecht in te stellen qua gevoeligheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik heb zelf deze.
[afbeelding]

Gekocht voor 90 dollar.

Op deze site staat een configuratie waarmee je mogelijk je eminent aan de praat krijg met je synology, ook met TPZ.

Ik heb het niet voor elkaar gekregen met de cam die ik net gekocht heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 24-03-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Tukk schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:24:
[...]

Dat probleem ervaar ik nu ook, ik ben er nog mee bezig, maar echt prettig werken is het niet.

edit:

Ik ben der nog even mee bezig geweest, maar deze gaat terug:

- Buggy firmware
- Weinig instelmogelijkheden
- pc moet aanstaan om beelden op te kunnen nemen (naar de NAS werkt gewoonweg niet)
- Slechte beeldkwaliteit, ik herken mezelf amper op 3 meter met daglicht.
bedankt voor het delen, deze gaat het bij mij dus ook niet worden...

[ Voor 26% gewijzigd door witteveder op 24-03-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Bedenk voor je er geld aan uit gaat geven wel dat een camera op zichzelf misschien 0.1% van je beveiliging is, maar veruit het meeste kost. Maak een kosten-batenafweging - je pakkans adhv camerabeelden is nihil - misschien 10% - als er echt eens iets gebeurt, en je moet dus een vrij hoog risico (camera van 250 euro - reëel risico van ten minste 2500 euro) lopen om dit te kunnen verantwoorden. Bovendien kun je er na afloop niks mee: het is ongeldig voor de politie, en je kunt geen camera op de dader plakken dus je kunt je spullen niet terugvinden als ze gestolen/vernield worden.

Dus: even een sanity check. Dit is allemaal nog zonder de monsterlijke hoeveelheid tijd die je ermee bezig moet zijn om een nuttige bewijslast te hebben. Setup en research kost je al 10 uur, onderhoud 20 uur per jaar, dat moet je ook allemaal tot je kosten rekenen. En zonder die investering is het al helemaal een security-'gevoel' in plaats van daadwerkelijke beveiliging.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
ssj3gohan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:40:
Bedenk voor je er geld aan uit gaat geven wel dat een camera op zichzelf misschien 0.1% van je beveiliging is, maar veruit het meeste kost. Maak een kosten-batenafweging - je pakkans adhv camerabeelden is nihil - misschien 10% - als er echt eens iets gebeurt, en je moet dus een vrij hoog risico (camera van 250 euro - reëel risico van ten minste 2500 euro) lopen om dit te kunnen verantwoorden. Bovendien kun je er na afloop niks mee: het is ongeldig voor de politie, en je kunt geen camera op de dader plakken dus je kunt je spullen niet terugvinden als ze gestolen/vernield worden.

Dus: even een sanity check. Dit is allemaal nog zonder de monsterlijke hoeveelheid tijd die je ermee bezig moet zijn om een nuttige bewijslast te hebben. Setup en research kost je al 10 uur, onderhoud 20 uur per jaar, dat moet je ook allemaal tot je kosten rekenen. En zonder die investering is het al helemaal een security-'gevoel' in plaats van daadwerkelijke beveiliging.
Terecht dat je een sanity check vraagt. Een naam en gezicht hebben is al voldoende. Daarbij gaat het me niet om de bescherming van mijn spullen, daar helpt een camera niet bij, maar puur de herkenning van de persoon.

Ik heb de eminent camera terug gebracht, wat een k*t-apparaat vond ik dat. Ik ben nu verder aan het kijken, op basis van de lijst van apparaten die door mijn NAS, de synology ds107, worden ondersteund. Ik heb even met de Surveillance software van synology gespeeld en dat zag er gewoon erg goed uit. Jammer genoeg komen de hier boven genoemde apparaten niet voor op de lijst van synology.

Ik zit nu aan de Axis m1011w te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik ben er nog niet uit, ik denk dat ik tot de conclusie kom dat de meeste ip-camera's verouderde techniek bevatten en veel te duur zijn voor de functies die ze bieden. Voor 200 euro mag ik toch wel meer dan 1Mpixel en een beetje recente software/firmware verwachten, of niet?

De review van ip-camera's van Computer Totaal is wel lekker duidelijk om als info te gebruiken om je in te lezen

[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 29-03-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Tukk schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:36:
Ik ben er nog niet uit, ik denk dat ik tot de conclusie kom dat de meeste ip-camera's verouderde techniek bevatten en veel te duur zijn voor de functies die ze bieden. Voor 200 euro mag ik toch wel meer dan 1Mpixel en een beetje recente software/firmware verwachten, of niet?

De review van ip-camera's van Computer Totaal is wel lekker duidelijk om als info te gebruiken om je in te lezen
Leuke review, maar idd de resolutie is gewoon nog belachelijk laag. De enige camera die ik nog overweeg is zo'n goedkope clone van rond de 80 euro via sites zoals dealerextreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Tukk schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:36:
... Voor 200 euro mag ik toch wel meer dan 1Mpixel ....
Bij meer mega pixels worden de pixels-sensors effectief echt een stuk kleiner, en dat wil je niet als je 's nachts filmt, dan wil je elke foton benutten ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb vroeger wat mogen spelen met Mobotix camera`s en dat is wel leuk spul. Ik ben gestopt bij de M10 welke een dag en nacht lens had. Bewegingssensor, Seriele poort ( waar ook een schakeling meet te maken was, ik gebruikt hem om een deur op afstand te openenen)

Ze zijn wel pittig qua prijs maar aan de andere kant ook weer echt bedoeld als bewakingscamera. De camera kan alles stand alone. Ik heb ze later nog gezien in de efteling en toevallig gisteren bij Sara in Amsterdam bij de nieuwe ingang.

Ik zie net dat ze ook te vinden zijn op MP

Overingens zou je ook kunnen beginnen met een USB camera en ZoneMinder of iets wat daar op lijkt

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 01-04-2010 14:46 ]

Pagina: 1