Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee geplanede taken in windows xp.
De ene zorgt voor de reboot elke dag (werkt prima) en de ander voor de backup (dit is het probleem)

De backup taak verwijst naar een xcopy functie: xcopy d: f: /D /S /C /R /Y. Waar D een lokale hd is en F een externe.

Met die functie is niks mis, want als ik hem los start, werkt die perfect.

Als ik met de takenplanner wil laten starten, werkt hij niet. In het log staat het volgende:

"backup externe schijf.job" (backup externe schijf.bat) 21-3-2010 13:20:15 ** FOUT **
Kan geen informatie over de account voor deze taak opvragen; de taak is niet gestart. Er is een fout opgetreden of er is geen accountinformatie voor deze taak.
De specifieke fout is:
0x800706fd: Kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen dit werkstation en het primaire domein.

Heeft iemand een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Onder wat voor een gebruiker draait de taak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onder administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Lokale of domain administrator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
domain ;)

Maar in principe hoeft dat toch niks uit te maken (aangezien ik backup van een lokaal station naar externe hd)..

Overigens heeft hij het in het verleden wel gedaan (ook onder domain admin)..

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat het onder het domein Admin account gaat is zeer waarschijnlijk het probleem. Heb je überhaupt wel netwerk toegang, en mag de domain admin ook aanmelden op die machine? Probeert het eens met je eigen gebruikersaccount, of die van local admin.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan het toch bijna niet zijn? (Of ben ik nu eigenwijs?) hij heeft het voorheen namelijk wel gedaan (met domein admin) en nu helaas niet meer...

Verder gaat het gewoon om een xcopy functie tussen de vaste hardeschijf die in die computer zit en de externe schijf die op dezelfde computer is aangesloten..

edit: Ik heb net even geprobeerd wat er gebeurt als ik hem om 14.20 plande en nou deed hij het... ik heb misschien wel een idee hoe het komt;

hij restart om 13.00; en hij is gepland om 13.20. Dan is er dus door niemand ingelogged...

Is er een mogelijkheid om toch op een manier die xcopy weer aan de praat te krijgen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
0x800706fd: Kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen dit werkstation en het primaire domein.
Die error moet ook een melding achterlaten in je eventlogs.
Of is de task alleen interactive ingesteld?

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 23-03-2010 14:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij laat helaas niets achter in de eventlogs...

Ik heb niks bijzonders ingesteld bij interactive, dus ik weet niet of die wel of niet alleen als interactive is ingesteld.
Pagina: 1