Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben bezig om een setupje te maken, om ps3 gameplay te capturen. Nu heb ik ergens een Avermedia TV tuner, van 8 jaar oud, gevonden en in mijn pc gestopt. Enig wat ik moest doen was de gele composiet erin doen. Het werkt allemaal prima.

Enig probleem wat ik nu nog heb is dat ik graag via de pc, waarin die kaart zit, het wil spelen. Nu kan ik dat al via Pinnacle Studio 12 Ultimate, maar daarmee kan ik nauwelijks iets zien, omdat het schermpje diagonaal maar 12 cm is.

Mijn vraag is dus: Weet iemand software waarmee ik op een hogere resolutie kan gamen (liefst fullscreen) van een composiet source, dan de 12 cm diagonaal die ik nu heb?

Ik heb al geprobeerd:
Windows Movie Maker (ziet de kaart niet eens)
Pinnacle Studio Ultimate 12 (kan niet groter dan 12cm diagonaal)
Virtual Dub (geeft geen beeld)
GB PVR (hiermee kun je de composiet niet eens bekijken...)

Alvast bedankt,

Guussieboy

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:54

g0tanks

Moderator CSA
Is het niet makkelijker om de PS3 rechtstreeks op je beeldscherm aan te sluiten?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik weet is de max reso van een composite cable 480p en sommige mensen rapporteren op AVForums 576p te hebben gerealiseerd. Beide resoluties komen neer op "ouderwetse" analoge 4:3 televisie.

Oftewel; je kabel is het probleem; andere input/output/capture zoeken als je 720p of hoger wil gamen en capturen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
@g0tanks

Ik heb geen ruimt/kabels om er nog een TV bij neer te zetten en daar op te gamen.

@MAX3400

Ik weet ook wel dat ik niet hoger kan dan 576p, maar ik zoek software die het uitvergroot. Dan ziet het er maar even belabberd uit, ik kan echt niet gamen op een scherm van 12cm diagonaal. Zelf mijn kleinste TV (uit de prehistorie (heeft geen eens composiet ingangen)) is groter dan die 12cm, die is namelijk 13 inch.

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
Je kan een splitter gebruiken waardoor je met je laptop opneemt en het andere deel naar een tv stuurt waar je normaal op kan gamen.
Zoiets kan je gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://thesiliconhorizon.com/store/images/rcaFto2M3inch.jpg

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik heb dat al overwogen, maar ook dat houd in dat ik een extra tv/beeldscherm neer moet zetten, en daar ik gewoon geen ruimte voor. Daarom ben ik ook op zoek naar SOFTWARE die een fullscreen live preview kan geven, dan kan ik via dat gamen.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik hoop wel dat je je realiseert dat je extra vertraging in je beeldsignaal inbouwt door het door je PC/software heen te halen. Dat komt gamen niet ten goede.

Ik zou eerder gaan voor een oplossing als g0tanks aandroeg, namelijk je PS3 zo direct mogelijk op je PC beeldscherm aansluiten, zonder je PC daar tussen.

[ Voor 33% gewijzigd door CherandarGuard op 24-03-2010 12:08 ]

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 18:29
Je zou eens VLC kunnen proberen. Ik kon zo even snel geen informatie vinden maar het lijkt me toch wel mogelijk.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
@Paulusbrand

Al geprobeerd, maar VLC kan geen bestanden openen waaraan nog geschreven wordt...

@CherandarGuard

Ik houd rekening met een kleine vertraging, wat nog te doen is. En mijn ps3 op het beeldscherm aansluiten gaat nogal moeilijk omdat ik alle ingangen al gebruik.

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 18:29
Gropah schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:23:
@Paulusbrand

Al geprobeerd, maar VLC kan geen bestanden openen waaraan nog geschreven wordt...
Is het nodig het bestand op te slaan? Je kunt toch de composiet ingang gelijk weergeven op je scherm, net zoals je dat met een webcam zou doen. Ik ben een linux figuur dus details zou ik niet weten. Maar analoge cameras en vlc moet wel werken. Ik heb even snel een vergelijkbaar iets van de vlc forums opgezocht met een composiet camera

voorbeeld

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:16

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

CherandarGuard schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:08:
Ik zou eerder gaan voor een oplossing als g0tanks aandroeg, namelijk je PS3 zo direct mogelijk op je PC beeldscherm aansluiten, zonder je PC daar tussen.
Hoe gaat TS de beelden dan capturen?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
ChrisTV kan dit wel, daarmee kan je de composiet ingang wel openen :)

Zo heb ik in het verleden ook wel eens met m'n Playstation 2 op een beamer gespeeld die alleen een VGA ingang had.

En anders DScaler proberen, maar daar was ik nooit zo'n fan van. Begreep er niks van hoe dat werkte :X en vaak als ik dat uitvond hoe het werkte, werkte het programma niet lekker.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 24-03-2010 15:41 ]

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
@Meelobee

Ik moet dan splitten, 1 deel in pc, 1 deel in tv. Kan ik gamen op TV terwijl PC captured met bijv. Pinnacle. Dit kan, maar vanwege ruimte gebrek kan dit niet bij mij.

@ThinkPad

Ik zal eens kijken naar die software! ik post mijn ervaringen wel als ik dat heb gedaan.
Pagina: 1